Olen tässä miettinyt

Toiveikas10

Musta alkaa tuntumaan ettei mulla vaan paniikkihäiriö vaan myös kilpirauhasissa jotain. Arvot kuitenkin viitteiden rajoilla. Mulla vaan niin paljon liikatoiminnan oireita muutenkin. Tuntuu että olo vaan huononee aina lääkkeistä ja syke ei näistä masennuslääkkeitä laske. Sydämen vuorokausiseurannassa sykkeet kohos helposti ja muutenkin pysyi korkealla noin 100-135. Sain sykettä hidastavaa lääkettä ja lähetteen sisätaudeille. Sydämessä kuitenkaan kuulemma ei mitään vaarallisia juttuja löytynyt. Olen vain niin kyllästynyt näihin ns. Aamukrapuloihin enkä tiedä voivatko nää masennuslääkkeet niitä pois viedä. Nyt siis mietin yli kolme ja puoli kk yhteensä kahta lääkettä syöneenä voivatko nää yleensäkään tepsiä mun kohdalla?

12

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artsi7

      Lääkärin pitää tietää nämä jutut. Sanovat et kolmelle viidestä sopivat masennuslääkkeet.

    • Artsi7

      Tuumaa myös onko elämässäsi jotain joka voisi sen aiheuttaa. 2vuotta sitten mulla tuli sydämenhakkaukset yöllä. Syynä oli kovat työpaineet.

      • Toiveikas10

        Tässä nyt vaan taitaa olla niin että mun kohdalla on muut syyt taustalla. Paniikkilääkkeitä syönyt kolme kuukautta ja mun oireet pysyy samana jollei pahene vaan. Nyt lääkitys lopetetaan ja etsitään muita syitä. mun oireet kun ovat ns.aamukrapula siis huono olo sydän lyö n.130 ja paikat tärisee ja tuska hiki päällä. muita oireita painon lasku, voimattomuus, ns.elohiiret lihaksissa (lihaksissa sätkyjä),huimausta, iho kutiaa ja tulee punasia läiskiä, hiukset menneet hauraaksi ja katkeilee,huonounisuus, jatkuva jano ja nälkä,silmät väsyneet ja valonarat.Nyt rytmiä hidastetaan propralilla koska muuten koko päivän huitelee 100 tienoilla ilman että mitään paniikkikohtausta olisi. Siis on mulla paniikinomaisia tunteita mutta luultavasti ne aiheuttaa jokin muu kuin stressi tai ahdistuneisuus ja masennuslääkkeet niihin ei tehoa. siis myös koitettu fysioterapiaa, akupunktioo lenkkeilyä ja nikamakäsittelyä. mistään ei hyötyä joten nyt lääkäritkin jo sitä mieltä että syy saattaa olla joku hormonaalinen.


    • Tuossa ajassa olisi masennuslääkkeiden vaikutus jo pitänyt näkyä. Osa oireistasi voi olla nykyisistä lääkkeistä johtuvia. Kilpirauhasen liikatoiminnassa on tuollaisia oireita kuin sinulla tällä hetkellä. Yleisin liikatoiminnan aiheuttaja on ns. Basedowintauti, mutta se on muiden oireiden lisäksi helppo havaita pullottavista silmistä. Toinen aiheuttaja voi olla tulehdus kilpirauhasessa. Onko sinusta otettu verikokeita? Voit pyytää esim. crp, tsh, t4v ja t3, vaikka luulisi, että ne on sinulta jo otettu. Aina verikokeiden arvot eivät tarvitse olla viiterajojen ulkopuolella vaan oireet ratkaisevat. Oletko syönyt vitamiineja? Itse otan joka päivä Beroccaa, d-vitamiinia, e-epa ja magnesiumia. Elohiiret ovat loppuneet ja muutenkin olen tullut pirteämmäksi, jaksan paremmin. Voimia sinulle!

      • toiveikas10

        T4v oli 19 ja t3v 5.2 ja tsh 1.7 joten ainoa noista oli raja alueella t4v nyt odotan saavani muita kilpirauhaskokeita ja koska osa arvoista otettu ns. ei sopivaan aikaan niin haluan uusiksi ja myös ton tshRab joka näyttää tuon basedowin koska aamuisin silmät punoittavat. Voimat vaan aika vähissä alkaa olemaan ja vaikea lähteä töihin kun ns. kova krapula joka aamu päällä! Tästä ei kohta tule mitään. työuupumuksesta ei voi olla kyse kun vasta vähänaikaa ollut töissä ja kevennetysti pitkän sairasloman jälkeen. kun kättä hieman korjailtiin ja se nyt ei mitenkään liity tähän vaivaan.Beroccaa ja e-epa syön ja d-vitamiinia myös minä.


    • Olet oikeassa verikokeet pitää ottaa aamulla, mitä aikaisemmin sen parempi, myös vuodenajat vaikuttavat arvoihin. Normaaleilta arvot kuitenkin vaikuttavat. itse kävisin vielä endokrinologin juttusilla, ellet ole jo siellä hoidossa. Onko sinulla kuinka isolla annoksella mielialalääke? Mikä se toinen lääke sinulla on? Minulla on myös joskus aamuisin ollut tuon tyylistä vaivaa ja ne liittyivät juuri mielialalääkkeen sivuoireisiin, kun liian isolla annoksella aloitin. Ei ne missään nimessä 3 kk kestäneet. Muistan kun join aamulla vettä, käsi tärisi niin, että kaikki loiskui pitkin pöytiä ja sydämen syke samaa luokkaa kuin sinulla. Tietenkin tietämättömyys/huoli voi lisätä vielä oireiden määrää. Ja siihen voi myös sekoittua paniikkia jos pelottaa. itsellä on ollut paniikkihäiriö jo yli 20 v. että tiedän mitä sekin on ja vasta toipunut edellisestä pahenemisvaiheesta.

    • sdiojgropk

      Mikäs masennuslääke sulla oli käytössä? Trisykliset masennuslääkkeet voi ainakin aiheuttaa tiheälyöntisyyttä?

      • Toiveikas10

        Ensin koitin optiparia ja sitten fenlafax aluksi 37.5mg ja sitten 75mg. Propralia tykytyksiin kun muuten huitelee 100 koko päivän vähintään syke. Holtterissa keskisyke 97 tarvittaessa jos alkaa ahdistamaan puolikas opamoksia. Pelkällä opamoksilla ei syke rauhoittunut.


      • Toiveikas10 kirjoitti:

        Ensin koitin optiparia ja sitten fenlafax aluksi 37.5mg ja sitten 75mg. Propralia tykytyksiin kun muuten huitelee 100 koko päivän vähintään syke. Holtterissa keskisyke 97 tarvittaessa jos alkaa ahdistamaan puolikas opamoksia. Pelkällä opamoksilla ei syke rauhoittunut.

        Minua alkoi kyllä nyt huolestuttamaan sun oireet. Ne on otettava vakavasti. Jos lopetat lääkkeen käytön, lopeta se LÄÄKÄRIN OHJEEN mukaan.

        Venlafaxin vakavat haittavaikutukset kopiotuna:


        Vakavat haittavaikutukset
        Jos sinulla esiintyy jotakin seuraavista, saatat tarvita pikaista lääkärin hoitoa:
        • sydänvaivoja, esim. sydämen sykkeen muuttumista nopeaksi tai epäsäännölliseksi, verenpaineen suurenemista
        • silmävaivoja, esim. näköhäiriöitä, mustuaisten laajenemista
        • hermostovaivoja: esim. huimausta, ryömimisen tunnetta iholla, liikehäiriöitä, kouristuskohtauksia
        • mielenterveysongelmia, esim. yliaktiivisuutta (”vauhdikkuutta”) tai epätavallisen voimakasta hyvän olon tunnetta
        • hoidon lopetusoireita (ks. kohdat ”Miten Venlafaxin Orion depotkapseleita käytetään” ja ”Jos lopetat Venlafaxin Orion depotkapseleiden käytön”).


      • reagergrgr
        Toiveikas10 kirjoitti:

        Ensin koitin optiparia ja sitten fenlafax aluksi 37.5mg ja sitten 75mg. Propralia tykytyksiin kun muuten huitelee 100 koko päivän vähintään syke. Holtterissa keskisyke 97 tarvittaessa jos alkaa ahdistamaan puolikas opamoksia. Pelkällä opamoksilla ei syke rauhoittunut.

        Joo eiköhän se tosta lääkkeestä johdu. Jos toi propral toimii, niin sitten ei varmaa aihetta vaihdella, sehän laskee sekä sykettä että verenpainetta. Jos syke on ~100 muttei ole korkeaa verenpainetta niin ei siitäkään paljoa haittaa ole. Se ongelmahan on tavallaan että se jyskyttää niin kovaa eikä se että se jyskyttää usein.

        Mutta tota noin niin, sulla tuskin on hypertyreoosia, jos sitä mietit, vaan se on toi lääkitys. En nyt tiedä ilahduttiko tää sua mutta näin se nyt vaan on.


    • Artsi7

      Kaikille ei masennuslääkkeet sovi. Ite käytin venlafax 75 mg 7 kk ja lopetin kesän aikana. Mulle hyvä lääke ja kaverikin kehuu, et on parempi kuin seepram.

      Lääkärin pitäis tietää missä mennään.

      • Toiveikas10

        Tietää kyllä. En tiedä onko tällä mun tos vaivalla jokin yhteys tähän kun ensin hävisi pulssit kädestä ja nyt leikkauksen jälkeen ollut kokonaisuudessaan liikaakin. No maanantaina käsikirurgin kontrolli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe