Islamilainen avioliitto

Tyhmiä kysymyksiä

Mitä islamilaisessa avioliittoseremoniassa sanotaan? Mitä Koraanin kohtia siellä yleensä luetaan?

Mitä osapuolilta kysytään, pitääkö sanoa jotain "Allahin nimessä" tms.?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisbeth21

      Tyhmiä ovat kysymykset. Turhaa huolta, perusasia on se, että älä koskaan mene naimisiin muslimin kanssa. Et pääse eroon miehestä, etkä islamista, olet vankia ja laistettu lapsikone, jolla ei ole enää ihmisen oikeuksia. Sitä on islam, ajattele niitä naisia, jotka isis tai boko harama ovat vanginneet. Immami vihkii heidät ernen raiskausta ja erottaa heti sen jälkeen. Se tehdään jokaisen miehen kohdalla, jotta raiskaukset saisivat koraanin vahvistuksen, oikeutuksen. Naiselta ei mitään kysytä, todennäköisesti hakataan hengiltä huorintekijänä.

    • Hei sinä tyhmiä kysymyksiä :) En osaa yhtään vastata sinun kysymykseesi. Olet ilmeisesti menossa naimisiin. Halusin kirjoitella sinulle, koska sinulla on uusi viesti.

      Itse olen kiinnostunut Islamista, mutta minulla on niin monta asiaa, jotka mietityttävät. Noin kaksi vuotta sitten aloin ottaa islamista selvää. Olen katsonut useita videoita Youtubesta kuten Yasmin Mogahedin luentoja. Luen myös islamista. Olen sellainen puolilaiska islamin `opiskelija´ välillä menee hermo joistakin asioista joita en ymmärrä ja sitten taas ajattelen ettei minusta koskaan voisi tulla muslimia. Toisaalta uskon vain Jumalaan ja islam tuntuu oikealta. Islam myös esittää ettei muslimin tarvitse olla täydellinen eikä ihmisen joka kääntyy islamiin tarvitse olla täydellinen. Pitäisi olla kärsivällinen ja uskoa, että kaikki muuttuu pikkuhiljaa. Islamissa on kuitenkin niin paljon hyvää että yhä edelleen olen kiinnostunut.

      Oletko sinä kääntynyt islamiin tai onko sinulla aikomusta? Kirjoittele minulle takaisin, jos koet haluavasi jakaa ajatuksiasi. Olen siis ihan tavis suomalainen nainen.

      • Mihin vaihdat?

        Miksi haluat kääntyä islamiin? Mitä siitä löydät enemmän kuin nykyisestä uskonnostasi, on se sitten mikä tahansa.
        Ihmisen pitää pyrkiä toimimaan omantuntonsa mukaan, elää niin, ettei anna väärää todistusta lähimmäisestään, rakastaa vihollistaankin, tekee velvollisuutensa , ei etsi omaa mielihyväänsä muiden kustannuksella, on rehellinen, ei petä antamiaan lupauksia, pitää itsestään huolta, ei tuhoa elimistöään päihteillä tai väärillä ruokatottumuksilla, hoitaa perheensä ja läheisensä rakkaudella ja opettelee pyytämään anteeksi tekemänsä virheet. Ymmärtää, ettei ole yksin mitään, vaan pyytää korkeammilta voimilta apua ja tukea arkeensa.

        Siinä on ihan tarpeeksi tavoitetta ilman uuden uskonnon tuomia velvoitteita, joiden tarkoitus jää hämäräksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe