FDC "kulkenut" vai puhdas parempi?

Jones

Moi,

Olen tos lajitellut 60-luvun FDC-kuoriani. Löytyy muutamista osoitteellinen ja puhdas versio, onko mitään väliä arvon kannalta kumman jätän kansioon?

5

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TJ Lepa

      kulkenut tietysti!!! jos vielä on vastaanottajan leima.

      • Laardibonanza

        FDC on sinällään tekele, joten kyllä se puhdas versio on parempi. Kulkenut kuori on siedettävä, jos se on postitaksan mukainen. Esimerkiksi kaikki monen merkin sarjat yms. vihkot ja blokit 'kulkeneina' osoittavat vain lähettäjänsä kehittymättömyyttä.

        Vastaanottajan leima on hankalampi. Kirjattuihin ja muihin erikoispalvelulähetyksiin sellainen yleensä ilmestyy, mutta annettakoon pikku vinkki normaalilähetyksille: pistäkää postinumero väärin, kuitenkin sen verran vain sivuun, että löytyy lopulta perille. On kokeiltu.


      • tjlepa
        Laardibonanza kirjoitti:

        FDC on sinällään tekele, joten kyllä se puhdas versio on parempi. Kulkenut kuori on siedettävä, jos se on postitaksan mukainen. Esimerkiksi kaikki monen merkin sarjat yms. vihkot ja blokit 'kulkeneina' osoittavat vain lähettäjänsä kehittymättömyyttä.

        Vastaanottajan leima on hankalampi. Kirjattuihin ja muihin erikoispalvelulähetyksiin sellainen yleensä ilmestyy, mutta annettakoon pikku vinkki normaalilähetyksille: pistäkää postinumero väärin, kuitenkin sen verran vain sivuun, että löytyy lopulta perille. On kokeiltu.

        kun ostat fdc-postista ihan siltään se on tekele.
        mutta kun on kulkenut, se on kulkenut eikä se ole "tekele" filateelisessa mielessä.
        ja mitä tulee vastaanottajanleimoihin tänä päivänä ei näy, "taidat olle nuori kaveri" jos et ole nähnyt vastaanottajan leimoja tavallisissa kirjeissä niitä vielä esiintyi 60- luvulla.
        ja olkoon kulkenut tai ei ja olkoon blokki tahi vihko jos on nätti fdc- leima sopivasti merkillä niin kyllä se on haluttu, kehittymättömällekin.


      • Laardibonanza
        tjlepa kirjoitti:

        kun ostat fdc-postista ihan siltään se on tekele.
        mutta kun on kulkenut, se on kulkenut eikä se ole "tekele" filateelisessa mielessä.
        ja mitä tulee vastaanottajanleimoihin tänä päivänä ei näy, "taidat olle nuori kaveri" jos et ole nähnyt vastaanottajan leimoja tavallisissa kirjeissä niitä vielä esiintyi 60- luvulla.
        ja olkoon kulkenut tai ei ja olkoon blokki tahi vihko jos on nätti fdc- leima sopivasti merkillä niin kyllä se on haluttu, kehittymättömällekin.

        Kiitos kohteliaisuudesta, nuori olen ainoastaan mieleltäni. Olen kokoillut kaikenlaista sälää lähinnä postihistorialliselta kantilta, siksi tuo mielipide saattaa vaikuttaa jyrkältä.

        Olen vain sitä mieltä, että ensipäivän kuoren kulkeminen postissa ei tuo sille mitään lisäarvoa. Merkin käyttö sille tarkoitettuun tehtävään kiinnostaa minua. Kesällä tuli hankittua Mannerheimin 70-vuotismerkki 4.6.37 kulkeneella kuorella, jossa oli Helsingin viestillinen ketjuleima. Ihan hyvin se olisi voinut olla 5.7. tai myöhempi, ensipäivä vain pisti silmään. Että semmoista hulluutta meikäläinen harrastaa.


    • TJ Lepa

      Kiinnostaako FDC:T mulla ois myynnissä muutamia ylim. kappaleita v. 60- ylöspäin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe