Eduskuntaan

Runotyttö

Onko oikein kun kanavalla olevat uskovaiset ohjelmantekijät
osallistuvat eduskuntavaaleihin?
Miten on laita Jumalan näkökulmasta katsottuna?
Mitä yhteistä on uskovalla ja uskomattomalla?
Jumala on käskenyt uskovan viedä evankeliumia eteenpäin.
Ovatko Ojareksen valitsemia?

42

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KD tyttö

      Ensiksi olisi hyvä tietää, ketkä seiskalaiset ovat pyrkimässä eduskuntaan. Kyllä päättäjien joukossa on hyvä olla myös uskovia kristittyjä. Ei Ojares nyt sentään voi päättää toisten puolesta,lähteäkö politiikkaan. Niihin töihin pitää olla oma halu ja tahto. Menijöitä eduskuntaan on paljon, mutta harvat tulevat valituiksi.

      • Paljastus

        Mainostetaanhan Kristillisdemokraattien sivulta vaaliehdokkaat, oikein kuvan
        kanssa.
        Etkai niin tietämätön voi olla??


      • VOITTAJAN KRUUNU?
        Paljastus kirjoitti:

        Mainostetaanhan Kristillisdemokraattien sivulta vaaliehdokkaat, oikein kuvan
        kanssa.
        Etkai niin tietämätön voi olla??

        Etkai sinä voi olla niin tietämätön, että Kristitty ei 'tee OMAA tahtoaan eikä noudata OMIA valintojaan'... JOS hän on oikea Kristitty. Sellainen, Armosta Pelastettu ihminen, tekee ja noudattaa JUMALANSA tahtoa..joka yksilön kohdalla tarkentuu Raamatusta. Jumalan Sana on Kristus (Jeesus)..Hänen Pyhä Henkensä kirkastaa Sanan kautta mikämissäkin hankkeessa Jumalan tahto omansa kohdalla...kuuliaisuus on parempi kuin uhri (uskovan vaelluksessa, Pelastuksen uhri on jo annettu Jumalan puolelta Golgatan ristillä n.2000v sitten.) Perille Taivaaseen tarvitaankin sitten niitä kuuliaisuuden askeeita..kuten eräässä vanhassa kauniissa Hengellisessä virressä 'veisataan': 'Käy yrttitarhasta polku, se Golgatalle vie. On Hengen johdattama sen joka askele. Se tie vie viimein Taivaaseen, mutta Tie se on Tuskien..."

        KunJos kristityksi itseään kutsuva vaeltaa kutsumuksensa arvon mukaisesti, se ei olekkaan aina OMAN tahdon ja mielen ajatusten mukaisia valintoja. Jeesuksen seuraaminen maksaa 100% ! Perillä tulee takaisin "yliluonnollisten" bonusten kanssa..


      • KD tyttö
        VOITTAJAN KRUUNU? kirjoitti:

        Etkai sinä voi olla niin tietämätön, että Kristitty ei 'tee OMAA tahtoaan eikä noudata OMIA valintojaan'... JOS hän on oikea Kristitty. Sellainen, Armosta Pelastettu ihminen, tekee ja noudattaa JUMALANSA tahtoa..joka yksilön kohdalla tarkentuu Raamatusta. Jumalan Sana on Kristus (Jeesus)..Hänen Pyhä Henkensä kirkastaa Sanan kautta mikämissäkin hankkeessa Jumalan tahto omansa kohdalla...kuuliaisuus on parempi kuin uhri (uskovan vaelluksessa, Pelastuksen uhri on jo annettu Jumalan puolelta Golgatan ristillä n.2000v sitten.) Perille Taivaaseen tarvitaankin sitten niitä kuuliaisuuden askeeita..kuten eräässä vanhassa kauniissa Hengellisessä virressä 'veisataan': 'Käy yrttitarhasta polku, se Golgatalle vie. On Hengen johdattama sen joka askele. Se tie vie viimein Taivaaseen, mutta Tie se on Tuskien..."

        KunJos kristityksi itseään kutsuva vaeltaa kutsumuksensa arvon mukaisesti, se ei olekkaan aina OMAN tahdon ja mielen ajatusten mukaisia valintoja. Jeesuksen seuraaminen maksaa 100% ! Perillä tulee takaisin "yliluonnollisten" bonusten kanssa..

        Nyt ylihengellistät asioita, Jumala on antanut ihmiselle myös vapaan tahdon. Politiikka on politiikkaa, siihen ei pidä liikaa sotkea Jumalaa ja Jeesusta.


      • Jumala Antaa Kasvun.
        KD tyttö kirjoitti:

        Nyt ylihengellistät asioita, Jumala on antanut ihmiselle myös vapaan tahdon. Politiikka on politiikkaa, siihen ei pidä liikaa sotkea Jumalaa ja Jeesusta.

        Rakkaudessa ja Totuudessa totean sinulle seuraavaa: hehheh:)


      • Opetus 10
        KD tyttö kirjoitti:

        Nyt ylihengellistät asioita, Jumala on antanut ihmiselle myös vapaan tahdon. Politiikka on politiikkaa, siihen ei pidä liikaa sotkea Jumalaa ja Jeesusta.

        Hengessä elävät tietävät ilman neuvojasi totuuden.
        Jumalan Sana tulee täydellisesti toteutumaan.
        Kyllä lievästi sanottuna ihmetyttää,että papit alkavat puoluepolitikoimaan.
        Papit on asetettu johtamaan Jumalan seurakuntaa.
        Vauvauskovaiset eivät vielä ymmarrä,mutta täysi-ikäiset eivät ole
        kenenkään ihmisen johdateltavia.


      • teol. yo
        Opetus 10 kirjoitti:

        Hengessä elävät tietävät ilman neuvojasi totuuden.
        Jumalan Sana tulee täydellisesti toteutumaan.
        Kyllä lievästi sanottuna ihmetyttää,että papit alkavat puoluepolitikoimaan.
        Papit on asetettu johtamaan Jumalan seurakuntaa.
        Vauvauskovaiset eivät vielä ymmarrä,mutta täysi-ikäiset eivät ole
        kenenkään ihmisen johdateltavia.

        Ev.lut. papit eivät ole kaikki uudestisyntyneitä uskovia, vaan ennemmin virkapappeja tai leipäpappeja. Valitettava totuus. Parempi silloin vaihtaa ammattia. Mikä ei tietenkään ole helppo noin vain vaihtaa alaa. Teologiseen tiedekuntaan ei vaadita kastetodistusta.Eikä kysytä oletko uskossa. Ällän paperit ja hyvin luetut pääsykoekirjat riittää.


      • Halu ja Tahto

        Halu ja tahto eivät riitä.
        Tärkeintä on taidollisuus ja osaaminen yhteiskunnan päätöksenteossa.
        Monenlaista tallaajaa pyrkii ja tahtoo myös uskovaisten keskuudesta,onkohan edellytyksiä,on toinen juttu.


      • Mika Läähätys
        KD tyttö kirjoitti:

        Nyt ylihengellistät asioita, Jumala on antanut ihmiselle myös vapaan tahdon. Politiikka on politiikkaa, siihen ei pidä liikaa sotkea Jumalaa ja Jeesusta.

        Jumala kuuluu tietääkseni kaikkiin asioihin varsinkin jos uskova rukoilee jonkin poliittisen asian puolesta.

        Politiikka on hallinta-asioiden hoitoa ja tietääkseni Jumala on hallinta-asioiden paras asiantuntija.

        Välillähän TV7 järjestää paastopäiviä, joiden aikana rukoillaan Suomen puolesta mm. presidentille ja päättäjille viisautta.

        Nöyrästi, Mika Stadista.


      • VOITTAJAN KRUUNU?
        teol. yo kirjoitti:

        Ev.lut. papit eivät ole kaikki uudestisyntyneitä uskovia, vaan ennemmin virkapappeja tai leipäpappeja. Valitettava totuus. Parempi silloin vaihtaa ammattia. Mikä ei tietenkään ole helppo noin vain vaihtaa alaa. Teologiseen tiedekuntaan ei vaadita kastetodistusta.Eikä kysytä oletko uskossa. Ällän paperit ja hyvin luetut pääsykoekirjat riittää.

        Tässähän se ydinongelma lieneekin! Taisi tulla yhden "korkeahatullisen" kynästä, jota pääsi kuin pääsikin johdattamaan Elävän Jumalan Henki, Jeesuksessa Kristuksessa?! Nimittäin, kyllä teitä uskossa olevia "hattupappeja" kansa tarvitsi! Teolog.tiedekuntaan menneet uskovat usein jopa menettävät siellä uskonrippeensäkin..Pahimmassa tapauksessa esiin nousee joitakuita valetta opettavia piispojakin, esim. Kari Mäkinen. Irja Askola. Puhukaa,ihmiset, TOTTA toisillenne.nimittäin jokainen lukutaitoinenkin osaa lukea Raamatusta: Kukaan valheenpuhuja ei voi asua JUMALAN HUONEESSA (Taivaassa).


      • Hopata Sulattimesta
        Opetus 10 kirjoitti:

        Hengessä elävät tietävät ilman neuvojasi totuuden.
        Jumalan Sana tulee täydellisesti toteutumaan.
        Kyllä lievästi sanottuna ihmetyttää,että papit alkavat puoluepolitikoimaan.
        Papit on asetettu johtamaan Jumalan seurakuntaa.
        Vauvauskovaiset eivät vielä ymmarrä,mutta täysi-ikäiset eivät ole
        kenenkään ihmisen johdateltavia.

        Hyvä kun sanoit noin lievästi! Selkeni kuitenkin, koska tuli suoraan sanotuksi.


    • äänestä uskovaa

      Tosi tärkeetä tällaisessa maailmanajassa missä elämme, olis se, että saisimme mahdollisimman paljon uskovia eduskuntaan!

      • Häh?

        Onkos niistä uskiksista ollut tähän astikaan mitään muuta kuin haittaa eduskunnassa?


      • tähh
        Häh? kirjoitti:

        Onkos niistä uskiksista ollut tähän astikaan mitään muuta kuin haittaa eduskunnassa?

        Kuten mitä haittaa???


      • yhteiset asiat

        Kyllä. Minä tulin uskoon v. 2006 ja liityin KD:n jäseneksikin silloin.


      • KD tyttö
        Häh? kirjoitti:

        Onkos niistä uskiksista ollut tähän astikaan mitään muuta kuin haittaa eduskunnassa?

        Esim. ovat vastustaneet aborttia, joka on murha. Puhuneet tasa-arvoisen avioliton estämiseksi. Homoliitot ovat Raamatun vastaisia. Kaiken kaikkiaan yrittävät estää moraalista rappiota.Elämme kuin Sodomassa ja Gomorrassa. Joka tuhoutui omien syntiensä tähden.


      • Lopun Aika
        yhteiset asiat kirjoitti:

        Kyllä. Minä tulin uskoon v. 2006 ja liityin KD:n jäseneksikin silloin.

        Nimiä kehiin!
        Julkaiskaa kaikkien nimet jotka ovat tv-7sta eduskuntaan pyrkimässä.
        Pitää tulla uskovienkin ulos kaapista.
        Että ketä kannattaa äänestää.

        Olen kuitenkin Jeesuksen kannalla,niinkuin tähänkin asti.
        Ja uskon Raamatun profetioiden täyttyvän.


      • UskollisuudenKoetus.

        Kyl maar, jos löytyy sellaisia, jotka menevät sinne Jumalan tahdosta ja myös horjahtamatta oikeaan tai vasempaan -tekevät sen siellä! Jotta Jeesuksen nimi tulisi kaikessa kirkastetuksi...kaikille.


      • KannattixLuopuaTotuu

        En äänestä yhtäkään ns. torontovoideltua, en menestysteologista oppia harjoittavaa (se kaataa kulkijan ojaan). En uutta 92väännöstä Raamattuna pitävää...Jos Herra osoittaa jonkun uudestisyntyneen, Jeesuksen opetuslspsen, joka puhuu myös Totuutta Israelista..häntä tahtoisin äänestää. Tällekin palstalle voinee henk.koht. ilmoittaa ehdokkuudestaan. JOS nämä y.m kriteerit täyttyvät, puolueellakaan ei väliä. Vielä yksi kriteeri: Suomen ei kannata luovuttaa itsenäisyyttään.. Jos uhka idästä; kallistutaan Länteen ja apujoukot siltä ilmansuunnalta. Suomen pojat ollee niin älypuh ja muussakin puhpuh kiinni, että joukon vähyys ja asevoimien puute, puhumattakaan Elävän Uskon puuttumisesta, syöksee Suomenmaan vääjäämättömään turmioon. Herran kuritus myös avioliittokäsitteen häpäisemisestä!


      • KD tyttö
        KannattixLuopuaTotuu kirjoitti:

        En äänestä yhtäkään ns. torontovoideltua, en menestysteologista oppia harjoittavaa (se kaataa kulkijan ojaan). En uutta 92väännöstä Raamattuna pitävää...Jos Herra osoittaa jonkun uudestisyntyneen, Jeesuksen opetuslspsen, joka puhuu myös Totuutta Israelista..häntä tahtoisin äänestää. Tällekin palstalle voinee henk.koht. ilmoittaa ehdokkuudestaan. JOS nämä y.m kriteerit täyttyvät, puolueellakaan ei väliä. Vielä yksi kriteeri: Suomen ei kannata luovuttaa itsenäisyyttään.. Jos uhka idästä; kallistutaan Länteen ja apujoukot siltä ilmansuunnalta. Suomen pojat ollee niin älypuh ja muussakin puhpuh kiinni, että joukon vähyys ja asevoimien puute, puhumattakaan Elävän Uskon puuttumisesta, syöksee Suomenmaan vääjäämättömään turmioon. Herran kuritus myös avioliittokäsitteen häpäisemisestä!

        Eduskuntaan valitaan PUOLUEEN mukaan, ei uskonnon mukaan!


    • Mika Läähätys

      Haluan sinut vaimokseni.

      • KD tyttö

        Siis minut? Yhteiset asiat -nimimerkki voi olla mies, sukupuoli ei tullut esille.
        Kiva että kosit, olen viime aikoina miettinyt paljon yksinäisyyttäni ja rukoillut aviopuolisoa. Harkitsen asiaa !


      • KD tyttö
        KD tyttö kirjoitti:

        Siis minut? Yhteiset asiat -nimimerkki voi olla mies, sukupuoli ei tullut esille.
        Kiva että kosit, olen viime aikoina miettinyt paljon yksinäisyyttäni ja rukoillut aviopuolisoa. Harkitsen asiaa !

        Asiaa tutkittuani selvisi, että TV7 toiminnassa mukana olevia ja eduskuntaan pyrkiviä ovat tällä hetkellä mm.
        Jaakob Happonen. Hän tekee vaimonsa kanssa seiskalle kerran viikossa tulevaa ohjelmaa (15 min). On yrittäjä.
        Andreas Forsberg on freelancer, soittaa ja laulaa joskus ohjelmissa ( tosi hyvä muusikko).
        Jani Liukkonen on nuoriso-ohjaaja ja evankelista TV7 Plus kanavalla.
        Jani on nuori ja eteenpäin pyrkivä nuorimies, hyvä puhumaan. Hänessä eniten ainesta mennä politiikkaan.


      • Mika Läähätys
        KD tyttö kirjoitti:

        Siis minut? Yhteiset asiat -nimimerkki voi olla mies, sukupuoli ei tullut esille.
        Kiva että kosit, olen viime aikoina miettinyt paljon yksinäisyyttäni ja rukoillut aviopuolisoa. Harkitsen asiaa !

        Ylipäänsä vaimon. Minä olen kanssa rukoillut kaikenlaista, vaimon suhteen sellainen rukous, että Jumala saa itse ilmoittaa minulle sanoen: " Tuossa on vaimosi "

        Eli jätän vaimoni valitsemisen Jumalalle.


      • KD tyttö
        Mika Läähätys kirjoitti:

        Ylipäänsä vaimon. Minä olen kanssa rukoillut kaikenlaista, vaimon suhteen sellainen rukous, että Jumala saa itse ilmoittaa minulle sanoen: " Tuossa on vaimosi "

        Eli jätän vaimoni valitsemisen Jumalalle.

        Samat sanat, pitkään ja hartaasti olen rukoillut uskovaista aviomiestä itselleni ja kerran jopa seurakunnan rukousillassa pyysin rukoilemaan asian puolesta. Ei se omasta voimasta rukoillen tule, kyllä Herra sen johdattaa kohdalle, jos on Hänen tahtonsa. Tässä joku aika sitten aloin jo olla niin kyllästynyt, että sanoin kanssa : Annan koko asian sinun haltuusi Herra! Tapahtukoon sinun tahtosi.

        Kyllä sen vaimon saat vielä, kiitos Herralle!


      • USKOLLISET&TOTISET..
        Mika Läähätys kirjoitti:

        Ylipäänsä vaimon. Minä olen kanssa rukoillut kaikenlaista, vaimon suhteen sellainen rukous, että Jumala saa itse ilmoittaa minulle sanoen: " Tuossa on vaimosi "

        Eli jätän vaimoni valitsemisen Jumalalle.

        Hienoa! Nyt ei tapahdu virhearvioita..ole vaan tosi valpas ja pyri pyrkimästäkin päästyäsi -pyhitykseen! Meillä on enää vähän aikaa täällä maanpäällä, tarkoitan tempausvalmiita Herran Jeesuksen omia..


    • Vaulikki

      Lisäisin tuohon listaan vielä Markku Vuorisen ja Håkan Westergårdin. Maailma pimenee pimenemistään, siksi uskovia tarvitaan eduskuntaan mahdollisimman paljon.

      • Tositarina 10

        Lisäisin tuohon listaan vielä pyrkijän Auli Happosen
        Runonlausuja tv-seiskalta.

        On myös pyrkimässä kansanedustajaksi ! ! !


      • KD tyttö
        Tositarina 10 kirjoitti:

        Lisäisin tuohon listaan vielä pyrkijän Auli Happosen
        Runonlausuja tv-seiskalta.

        On myös pyrkimässä kansanedustajaksi ! ! !

        KD:n ehdokaslistaa täydennetään vielä puheenjohtajan helmikuun aikana.Rukoillaan lisää uskovia päättäjiä.
        Kannatan kristillisdemokraattien periaatteita, vaikka en kuulu puolueeseen. Räsänen on hyvä ja rohkea puheenjohtaja.


      • YKSI TIE,SE ON KAITA
        KD tyttö kirjoitti:

        KD:n ehdokaslistaa täydennetään vielä puheenjohtajan helmikuun aikana.Rukoillaan lisää uskovia päättäjiä.
        Kannatan kristillisdemokraattien periaatteita, vaikka en kuulu puolueeseen. Räsänen on hyvä ja rohkea puheenjohtaja.

        Niin on ollutkin, mutta yksi asia, vain yksi asia ei miellyttänyt. Suorastaan murehdutti (Pyhää Henkeä minussa?). Kiivas suhtautuminen Kristillistä, Sanaan perustuvaa Totuutta vastaan, kun 'läimäytti uskon veljeä, Juhani Starczewskia, Raamatun vastaisen, luonnottoman ja irstailuun perustuvan "avioliiton" kannastaan. Totuus joskus sattuu, mutta Herran Palvelijan on siinä pysyttävä. Maailmaakin miellyttämättä. Näin olen P Räsäsenkin tähän astisen kannan ymmärtänyt olleen...


      • Tähdenlento
        Tositarina 10 kirjoitti:

        Lisäisin tuohon listaan vielä pyrkijän Auli Happosen
        Runonlausuja tv-seiskalta.

        On myös pyrkimässä kansanedustajaksi ! ! !

        Niin,uskovat vaativat ehdokkaaltaan asiantuntemusta eduskunnassa työskentelyyn
        ja päätöksentekoon.
        Pelkkä tv-tähteys ei riitä.
        Minun ehdokkaallani pitää olla tietotaitoa yhteiskunnallisista asioista
        että voisi tehdä oikeita asioita pitäen Sanaa ohjenuorana.


    • Numeroita esiin

      Kristillisen liiton paras eduskuntaan pyrkivä mies on Raino Hannula Turusta. Hän on mies paikallaan. Muissa ehdokkaissa on liikaa rahanahneutta.

      • katsotaan.

        Esittelisitkö paremmin.


      • punnitse
        katsotaan. kirjoitti:

        Esittelisitkö paremmin.

        Kuka on mielestäsi paras kristillisten ehdokas?
        Sananjulistajat saa jättää pois.
        Heillä on jo Jumalan antama virka,siis ei voida
        heitä siirtää pois tärkeältä paikalta.


      • riippuu siitä
        punnitse kirjoitti:

        Kuka on mielestäsi paras kristillisten ehdokas?
        Sananjulistajat saa jättää pois.
        Heillä on jo Jumalan antama virka,siis ei voida
        heitä siirtää pois tärkeältä paikalta.

        Missä vaalipiirissä olet?


      • Tampereella
        riippuu siitä kirjoitti:

        Missä vaalipiirissä olet?

        Pirkanmaalla


      • riippuu siitä
        Tampereella kirjoitti:

        Pirkanmaalla

        Tarvitsee katsoa ehdokkaat.
        Itse olen kiinnostunut entisenä tamperelaisena muutenkin
        Mansen ehdokkaista vaikka Helsingissä nykyään asunkin.


    • Julkkis 7

      Älkää äänestäkö tv-7 julkkiksia.
      Ei meidän tarvitse ottaa maailmasta tässäkin asiassa mallia.
      Raha ei saa määrätä.

      Rukoillaan taitavia päättäjiä eduskuntaan,sellaisia jotka
      eivät katso vain omaa etuansa ja itse itseänsä suosittelevat.

      Meillä on paljon uskovia ehdokkaita joilla on tietotaitoa yhteis-kunnallisista asioista.
      Ottakaa selvää ja ajatelkaa loppuun asti ketä äänestätte,kenelle äänenne menee.

      • Kysytään Herralta Je

        Kysykää Herralta Jeesukselta, mikä tässäkin asiassa Isä Jumalan tahto...päästyänne ymmärrykseen; toimikaa!


    • Kahdnvaiheilla

      Kukahan Pirkanmaalla olisi sellainen ehdokas joka pitäisi lupauksensa
      myös tiukan paikan tullen.
      Olen vuosien saatossa seurannut,että kun on päässyt kansanedustajaksi annetaan
      periksi kaikissa tärkeissä asioissa.
      Onko palkka ja edut sittenkin tärkein asia ehdokkaille,olivatpa he mistä puolueesta
      hyvänsä?

      • Mietiskelyttää

        Olen aivan samaa mieltä, koen että hengellinen elämä heikkenee ja
        maailmaman asioista tulee tärkeämpiä.
        Mielestäni ei ainakaan pastoreiden tule olla kahdella tiellä.


    • suseej

      Eipä tainnut kukaan päästä.
      Antaa runo tyttöjen jatkaa runoilua.
      On pätevämmät nyt paikalla.
      Ei sinne homostelijoita
      pedofiilejä saati avionrikkojia enempää tarvittukkaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe