POSTI

Rahakirje

Lähetin kirjeen veljenpojalle jossa oli pieni summa rahaa,
kun kirje tuli perille se oli avattu ja puolet rahoista viety. Rahat olivat omissa kuorissaan (2kpl) tämän isomman kirjeen sisällä. Kirjesalaisuus on rikottu ainakin 3 kertaa
ensin avattu isokirje sitten 2 pienempää ja rahat varastettu.
Ilmoitin postille asiasta he aikovat tutkia ja kertoa mitä löytävät. Onkohan tällainen
kirjeiden ryöstö tavallista, kokemuksia?

9

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paikallinen nuori

      Kyseessä ei ole ryöstö. Ihmetyttää, että vain puolet rahoista on viety, itselläni on tapana viedä kaikki.

    • 11+19

      Rahan lähettäminen kirjeessä lienee laitonta. Ainakin kirjaamattomana ja/tai vakuuttamattomana. Muistaisin näin, oli ainakin joskus.

      Rahan siirrot on turvallisemmin järjestettävissä pankin tilisiirron kautta. Syytä ihan itseäsi. Varas olisi vienyt koko kirjeen. Mahtoikohan niitä isoja rahoja olla olemassakaan. Olisikohan se vihreä pilleri jäänyt ottamatta ihan parinakin aamuna!

      • täydenkuun aikaan

        Samantapainen juttu Tampereella oli se poliisilaitokselta
        kadonnut löytölompakko.
        Joidenkin vajakkien on vain pakko yrittää saada huomiota
        jota eivät ole vanhemmiltaan tai päivähoitotädiltä
        aikanaan saaneet.


    • Postissa ryöstetty

      Lähetin onnittekukortin ´ja välissä oli 50e rahaa.

      Kortti ei koskaan mennyt perille ja rahat hävisi..

      Postin työntekijän mielestä syy oli minun oma.. rahaa ei saa lähettää.

      minun mielestä epärehellisen työntekijän vika.. kirjeitä ei saa avata eikä toisen rahaa ottaa.

      Mitä mieltä sinä olet,, miksi rahat vietiin.. oliko syy minun koska laitoin rahaa suljettuun kuoreen...
      vai oliko syy sen työntekijän joka avasi kuoren joka ei ollut osoitettu hänelle ja otti rahat ja siten esti onnittelurahojen päätymisen nuoren henkilön tiliin.

      postini virkailija oli sitä mieltä että syy oli minun ja mun oma vika..

      mitä mieltä sinä olet..???

    • Posti patu

      Lähetit kortin omalla riskillä, toimitusehdoissa on lauseke, jonka mukaan rahaa ei saa lähettää kirjekuoressa. Rahan lähettäminen kuoressa ei ole laitonta. Aikoinaan rahaa lähetettiin paljon kirjeitse ja tämä aiheutti sen, että kirjelaatikkomurtoja tehtiin paljon. Posti ei voi taata, että rahalähetys menee perille,. Kirjeitä voidaan skannata ja postinjakaja voi ottaa rahat. Sama juttu, jos jätät oven lukitsematta ja joku huomaa sen kyllä siitä sisään joku menee. Näissä tapauksessa ihmisiin ei voi luottaa. Rahaa ja onnittelukortteja voi lähettää monella muullakin tavalla kuin kirjeen mukana.

      • itellan

        paneminen on aina ollut hyvin riskialtista.


    • Postikonttori

      Kannattaa ottaa yhteyttä postikonttorin hoitajaan. Postilla on oma organisaationsa, joka selvittelee tällaisia tapauksia.

    • Desantti postissa

      Jos postiin on pesiytynyt desantti.Monasti desantit olivat rikollisia tai kriminaalivankeja. Useille desanteille maksettiin tehtävästä rahapalkka ja he saivat mukaansa rahaa muun muassa avustajien värväämiseen.

      • pläkkäntekkeri

        20vuotta olen odotellu rahakirjettä mutta ei ole näkynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe