Eino Kimpimäki

kimpimäkifani

Eino Kimpimäki(6.10.1913 - 1.4.1998) oli vanhoillislestadiolainen saarnamies ja vaikuttajahenkilö. Hän toimi SRK:n johtokunnassa ja myös muuten SRK:n palveluksessa muunmuassa Päivämiehen päätoimittajana vuosina n. 1960-1972. Hän osallistui myös Olgan ja Heikki Saaren kanssa Raittiusyhdistys Neliapilan toimintaan auttamalla sen johtajaa Artturi Jämsèniä keräämään vaalipuhujien joukkoa. Hän kuului myös Siionin laulujen toimikuntaan 1976, jolloin SRK:n vuosikokous päätti mitä uskovainen saa laulaa. Hän toimi myös Kekkosen valitsijamiehenä.

Paavo Viljasen erottaminen
Eino Kimpimäki oli ratkaisevalla tavalla mukana erottamassa Paavo Viljasta Siionin lähetyslehden toimittajan paikalta. Hän esti Paavo Viljasta laittamasta erään kokouksen yksimielisyyttä koskevan kannanoton oikaisua SRK:n lehtiin. Paavo Viljanen siirtyikin elämänsanalaisuuteen.

20

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirouksenlähettäjä

      - Minä lähetän liikkeelle kirouksen, sanoo Herra Sebaot. Se menee varkaan taloon ja sen taloon, joka on vannonut väärin minun nimeeni. Kirous jää sinne asumaan ja tuhoaa koko talon, niin hirret kuin kivetkin.

    • upu

      up

    • 42342342342342424234

      kimpimäkifani: kiitos mielenkiintoisesta tarinasta! Jos sinulla on lisää vastaavia, niin jaa ne jatkossakin tänne!

    • rtdd

      Eino Kimpimäki myös tajusi sen, että vanhoillislestadiolaisuus ei ole ainoa oikea Jumalan valtakunta!

      • Anonyymi

        Tästä olisi kiinnostavaa kuulla lisää.


    • tu_lija

      Näin ruusun pyhyydestä
      soi sana Jesajan:
      "Hän syntyy neitsyestä,
      Messias Jumalan."
      On Herra armossaan
      sen ihmeen itse luonut
      ja tullut päälle maan.

    • rukouksenhenki

      Eteesi, armon Jumala,
      nyt ahdinkoni toisin,
      vaan niin en osaa rukoilla
      kuin osaavani soisin.
      Siis itse neuvo, opeta
      ja sydämeeni vuodata
      nyt rukouksen Henki.

    • rakastavainenko

      Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.

    • Anonyymi

      Missä päin Kimpimäki asui ja vaikutti?

      • Anonyymi

        Pohjankievarin naapurissa Kempeleessä.

        r


    • Anonyymi

      Kimpimäki oli myöskin hoitokokousmies Saaren kanssa.

      • Anonyymi

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten?

        Varmaankin telakoituminen?


    • Anonyymi

      eikös mummuja itketetty pikkutunneille työväen kaupassa käymisestä, ja itsekeksityistä hengistä ja vaik kamistä.

      semmoista hullutuksen tapaista toimintaa.

      • Anonyymi

        Se oli narsistien kulta aikaa.

        Aimo H:kin piti niitä aikoja siunauksellisina. Narsistit ja sadistit nauttivat SRK-johdon masinoimissa hoitokokouksissa.


    • Anonyymi

      Milloin kuollut ja missä.

    • Anonyymi

      Kuka jaksaa ja miksi nostaa näitä vanhoja juttuja taas tänne ??
      Kuolleista ei saisi puhua pahaa !!

      • Anonyymi

        Miksi kuolleista ei saisi puhua pahaa? Jos aiheuttaa pahaa, niin maine säilyy joskus kuolemankin jälkeen kuten vaikka Hitlerillä.


    • Anonyymi

      Mitä järkee on elää toisten synneissä ja niitä vatvoa, aina uudestaan nostaa esiin ?
      Olisiko vain hyvä pitää jokaisen itse omatuntonsa puhtaana ?
      Ei ne kuolleet enää haudasta tule maanpäälle parannusta tekemään, jokaisen on eläissään sovitettava asiansa, jos tuntee tehneensä vääryyttä.
      Kaikille ei koskaan "kirkastu" synnintuntoa, vaan niine-hyvineen menevät ikiuneen !
      Ennen vanhaan vl.-yhteisö oli enempi "suljettu" , mutta nykyään jotenkin "avautunut" ja ovat esillä, esim. nettiseurat ja tiedotus on avoimempaa. Olisiko ollut parempi pysyä vain "omissaoloissaan", kun saavat paljon "kuraakin" niskaan.??
      Toisaalta hyväkin, mutta asioilla on aina, vähintään kaksi puolta !!
      Kaikesta ei ehkä tiedä koskaan koko totuutta !! HUH !?

    • Anonyymi

      Saaga travel Oy linja-auto yhtiö varmaan jatkaa Kimpimäkien rajaamista kohti Siionin valtakuntaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      623
      3788
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      45
      1690
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1477
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      38
      1416
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      171
      1399
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1299
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1116
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      1022
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      61
      991
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      929
    Aihe