Vuokralainen kokee tulleensa huijatuksi.

Ihmettelijä :O

Mitähän tässä tilanteessa tekisi ja mikä on oikeudenmukaista...
Vuokranantaja vaatii korvauksia pilatusta lattiasta. Todellisuudessa muutamassa kohtaa laminaatin saumat ovat nouseet. Väittää että kosteusvaurio.
Kaikki tämä vaatiminen alkoi vaikka oli ottanut uudet asukkaat asuntoon ja mitään yhteistä lopputarkastusta ei suostunut tekemään, eikä myöskään pyynnöistä huolimatta ole toimittanut tarkastajan tekemää kuntoarviota..en usko että siellä on edes mitään tarkastajaa käynytkään, kerran ei paperia voi näyttää.. Eikä ole meille vuokrasuhteen vielä ollessa voimassa kertonut/vaatinut mitään korvauksia, vasta pari päivää sen jälkeen kun asunto oli jo uusien hallinnassa, sekä olivat hyväksyneet asunnon sellaisenaan kun se on.

6

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinteistön hoitaja

      Kannattaa maksaa tekemistään virheistä, vaikka kuukauden vuokra. Poliisihommiksi menee muuten.

      • Järkeä nyt

        Ei missään tapauksessa kannata maksaa mitään. Jos maksaa, niin samalla myöntää korvausvelvollisuutensa ja seuraavaksi tuleekin määräys "vähän" isommasta korvaussummasta.

        Syyttömän kannattaa kiistää kaikki ja antaa jutun mennä vaikka oikeuteen asti.


    • isännöitsijä

      Jos olet vakuuden jo saanut takaisin ei kannata tehdä muuta kuin kerran kirjallisesti vastata ettei ole velvollinen korvauksia maksamaan.
      JOs rahaa on sisällä niin sama vastaus höystettynä määräpäivällä rahojen palautukselle ja korko vaatimus pääomalle. Siitä sitten jännäämään kumpi vie asian oikeuteen jos rahoja ei kuulu

    • Aloittaja :o

      Noh, monenlaista neuvoa on nyt tullut. Ei minulla mitään himoa ole oikeuteen asti mennä tappelemaan. Siitä tulee kummallekin osapuolelle turhia lisäkuluja. Helpommalla ehkä pääsee, kun maksaa...ei kuitenkaan tuhansista euroista puhuta, siitä jo voisi alkaakin vaatimaan omia oikeuksia.
      Ehkä tässäkin kiistassa joku ratkaisu löytyy järjellisesti, mutta tuntuu silti niin hullulta koko tilanne.

      • älä maksa!

        miksi ihmeessä rupeat maksajaksi? ei tuollaisen vaurion maksaminen kuulu sinulle. se on joko normaalia kulumista tai lattian laatuvirhe.

        vuokranantajat yleensä yrittävät huijata rempparahaa siihen kun uusi vuokralainen odottaa että ajan vaurioittamat jutut uusitaan. moni vuokralainen maksattaa entisillä vuokralaisilla ylipäänsä kaikki sijoitusasuntonsa arvon ylläpitämisestä aiheutuvat kulut.

        jos maksat niin vaadi nyt ainakin kirjallinen sopimus siitä ettei vuokranantajalla tule lisävaatimuksia.


    • noniinnnn

      Missään nimessä et ala maksamaan mitään. Niin hämärälle koko asia kuullostaa. Entinen vuokranantaja kokeilee kepillä jäätä ja yrittää saada fyrkkaa. Eri asia on jos olet todellakin kaatanut reippaammin vettä lattialle etkä ole kuivannut samantien ja lattia on vaurioitunut huolimattomuuden seurauksena. Silloin syntyy korvausvelvollisuus ja joudut selvittämään asian. Laminaatin saumat voi alkaa irvistelemään ajan myötä ja keittiössä tiskipöydän eteen väkisinkin tippuu joskus vettä. Itse tiedät miten olet asunut ja mikä on totuus asiasta. Toimi sen mukaan. Itse vuokranantajana ennen vakuuden palauttamista tarkastan asunnon kunnon yhdessä vuokralaisen kanssa. Jos kaikki ok niin vakuus palautetaan välittömästi. Hämärältä kuullostaa toi sun tilanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe