Armolahjoista

toiveita1

Oispa mahtavaa jos seuroissa opetettaisiin laajasti armolahjoista!

1 kor 13 on silloin tällöin saarnatekstinä mutta esim. 1 kor 14 ei taida olla juuri koskaan. Miksiköhän?

10

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pietarin kirje

      Ylistys piiri ry varmaan kertoo

      tärkeämpiä paikkoja on

    • Pietarillakin oli armolahjoja ja hän käytti niitä. Raamatun lukeminen on avain ymmärrykseen. Ennenkaikkea pitäisi uskoa mitä lukee. Paavali opettaa paljon armolahjoista ja toteaa, että ne ovat seurakunnan rakennukseksi annetut. Onko seurakunta nyt valmiiksi rakennettu, ettei mitään tarvetta enää ole?

      Se alkaa muistuttaa Ilmestyskirjan sanomaa: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse... Jokainen lukekoon mitä siitä jatkuu. Ne seurakuntakirjeet löytyvät Ilmestyskirjan alkuluvuista.

    • teu,

      Siksi kun . Lähes kaikki kerrotaan 1Kor. 12. luvuaasa , ole tarkkana .

    • Paavalilta:

      T a v o i t e l k a a rakkautta
      ja p y r k i k ä ä s a a m a a n
      hengellisiä lahjoja,
      mutta varsinkin
      profetoimisen lahjaa.
      1 kor14:1

    • armolahja

      Siksi, kun ei voi opettaa sellaisesta mistä ei tiedä.

      • kor.14

        1. Noudattakaat rakkautta, olkaat ahkerat hengellisten lahjain perään; mutta enemmin propheteeraamaan.
        2. Sillä joka kielillä puhuu, ei hän ihmisille puhu, vaan Jumalalle; sillä ei kenkään kuule, vaan hän puhuu salaisuudet hengessä.
        3. Mutta joka propheteeraa, se puhuu ihmisille parannukseksi ja neuvoksi ja lohdutukseksi.
        4. Joka kielillä puhuu, hän parantaa itsensä; mutta joka propheteeraa, hän seurakunnan parantaa.
        5. Mutta minä tahtoisin, että te kaikki kielillä puhuisitte, mutta paljoa enemmin, että te propheteeraisitte; sillä se, joka propheteeraa, on suurempi kuin se, joka kielillä puhuu, paitsi sitä jos hän sen selittää, että seurakunta sais siitä parannuksen.
        6. Vaan nyt, rakkaat veljeni! jos minä tulen teidän tykönne kielillä puhuen, mitä minä olisin teille hyödyllinen, ellen minä puhuisi teille eli ilmoituksen kautta, eli tiedon kautta, eli prophetian kautta, taikka opin kautta?


      • Suomustajan
        kor.14 kirjoitti:

        1. Noudattakaat rakkautta, olkaat ahkerat hengellisten lahjain perään; mutta enemmin propheteeraamaan.
        2. Sillä joka kielillä puhuu, ei hän ihmisille puhu, vaan Jumalalle; sillä ei kenkään kuule, vaan hän puhuu salaisuudet hengessä.
        3. Mutta joka propheteeraa, se puhuu ihmisille parannukseksi ja neuvoksi ja lohdutukseksi.
        4. Joka kielillä puhuu, hän parantaa itsensä; mutta joka propheteeraa, hän seurakunnan parantaa.
        5. Mutta minä tahtoisin, että te kaikki kielillä puhuisitte, mutta paljoa enemmin, että te propheteeraisitte; sillä se, joka propheteeraa, on suurempi kuin se, joka kielillä puhuu, paitsi sitä jos hän sen selittää, että seurakunta sais siitä parannuksen.
        6. Vaan nyt, rakkaat veljeni! jos minä tulen teidän tykönne kielillä puhuen, mitä minä olisin teille hyödyllinen, ellen minä puhuisi teille eli ilmoituksen kautta, eli tiedon kautta, eli prophetian kautta, taikka opin kautta?

        Meillähän ovat kaikki nämä taivahan tavarat käytössä niistä ei vain tehä numeroa niinkuin kuolleessa usossa tehhään... kielillkin puhumme mutta vihne ja muut epäuskoiset hengeliset huorimiehet eivät sitä pääse osalliseksi koska heillä ovat suomut silimillään


      • teu,

        1 Kor. 12:8-10,28-30.
        Luetellut Armo- Eli Henki lahjat voidaan jakaa kahteen pääryhmään:
        I ,Hengen pyhittämät ja käyttämät luonnonlahjat .
        II, Ihmelahjat ,jotka eivät ole sidottuja henkilön kykyihin .
        Tarkastelkaamme ensin .
        I ,Henken pyhittämät ja käytämät luonnonlahjat ..
        se jakutuu :
        1, Sananpalveluun tai muuhun seurakuntavirkaan.
        2. Opettaminen .
        3.Kehottaminen .
        4. antaminen ,
        5. johtaminen.
        6. Laupeuden harjoittaminen.
        7. Viisauden sanat .
        8. Tiedon sanat .

        II, Ihmelahjat ,jotka eivät ole sidottuja henkilön luontaisiin kykyihin .
        1. Profetoiminen .
        2.ihmeitä tekevä usko .
        3. terveeksitekeminen .
        4.voimallisten tekojen suorittaminen .
        5. Henkien arvosteleminen (joka on sidottu Raamatun tuntemiseen.
        6. kielillä puhuminen .
        7. kielten selittäminen .

        --Pyhä Henki jakaa näitä lahjoja "kullekin erikseen niinkuin tahtoo".


    • Laodikea

      Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse....

      • teu,

        Sanoo Jeesus , Johannekselle , Kirjoita kirje seurakunnan engelille .
        Mutta jos te olisitte kylmä tai kuuma mutta kunte olette Penseä ,
        Koska et ollut kylmä etkä palava ; oi ,jospa kylmä tai palava , 16. Mutta
        nytkun oletpenseä ,etkä kylmä etkä palava , olen minä Minä oksentava sinut suustani ulos. 17. Silläsinä sanot : Minä olen rikas , minä olen rikastunut ,enkä mitään tarvitsen ;etkä tiedä , että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja sokea ja köyhä. ja alaston . lue 18- 22. Tämä oli ilm. 3:...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2555
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1127
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1084
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1034
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      769
    Aihe