Asun kahden nyt 18 vuotiaan tyttäreni kanssa. Hän käy lukion viimeistä luokkaa. Tytär suunnittelee inttiin lähtöä, aloitus olisi ensi heinäkuussa.
Osaako joku kertoa, vaikuttaako lapsen armeijassa olo asumistuen määrään? Eli lasketaanko hänen siellä ollessaan talouteni yhden hengen taloudeksi? Hänen kotiosoitteensa olisi tietenkin edelleen täällä minun luonani armeijan ajan.
Tytär armeijan leipiin - asumistuki
5
244
Vastaukset
- Näin oli ennen
Intissä ollessa voi hakea sotilasavustusta, tsekkaa www.kela.fi ja etsi sotilasavustus
- alkuperäinen
Niin, voi näköjään hakea sotilasavustusta, jos on oma perhe (puoliso, lapsia) tai opintolainaa tai jotain muuta sellaista.
Tarkoitin kysymykselläni kuitenkin sitä, että kun nyt meitä asuu kaksi tässä taloudessa, saan asumistukea vajaan 300 eur/kk. Laskurin mukaan kun muutan asukasmääräksi yhden, tuki tippuu vähän päälle sataseen.
Olen siis huolissani miten pystyn jatkossa vuokran maksuun, jos tyttären armeijassaolo lasketaan "muualla" asumiseksi. Toki 18 - 19 vuotiaskin kodin tarvitsee.
Olen siis työtön eikä työllistymisestä ole toivoakaan. Iän, ammatin ja tämän päivän taloudellisen tilanteen takia.- Jatkuu entisellään
Siis se tyttären kotiosoitehan on edelleen siinä samassa osoitteessa, vaikka inttiin meniskin. Inttiin meno ei tarkoita asunnottomuutta.
- öm,klö,.
Tyttäresi varusmiespalvelus ei vaikuta yhtään mitenkään nyt saamaasi asumistukeen.
Vain siinä tapauksessa sillä on väliä jos kela on katsonut teidät erillistalouksiksi ja molemmilla on ollut asuntoon erillinen asumistuki. - Kysy kelasta
Tuo sotilasavustuksen saaminen kannattaa kuitenkin selvittää, voi olla, että sitä on mahdollista saada tyttären osuuteen asumiskuluista, eli 50% asumistuen jälkeisestä vuokrasta, 50% sähköstä ja 50% vedestä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051699
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271442En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k901303- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101048Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213815Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122743
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718