Ugh onko normaalia?!?

rattiees

Moi mulla on siis kaksi rotta tyttöä jotka ovat melkein vuoden ikäisiä. Ihania tapauksia ja täydellisen kesyjä eivätkä ikinä pure ketään. Toisiaan ne näykkivät leikillä ja välillä kuuluu hiljaista piipitystä liijjan kovista otteista eli ei mitään vaarallista.
Mutta nyt huomasin et kun nuo leikkivät tuolla keskenään toinen neitosista käytti hampaitaan jo hieman lujemmin ja toinen kiljui jo kovemmin kuin normaalisti. Menin häkille ja ne lopettivat hetkeksi.
Hetken päästä taas kuulin ininää ja näin että toinen rotista oikein raahasi hampailla toista. En ollut ennen nähny moista ja otin "uhrin" hetkeksi syliini rauhottumaan.
Pitäisikö huolestua vai oliko se ihan normaalia leikkimistä hiukan rajuimmin ottein?

2

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surhym

      Onko tuo sama jatkunut vielä tuon kirjoituksesi jälkeen vai joko on rauhoituttu? Pojilla on kaikki rajummat painit yleensä lauma järjestyksen selvittämistä, kaippa tytöt on samanlaisia siinä suhteessa. En kyllä ole ikinä tavannut tuollaista tapausta, täällä on karvatupot suussa ja niskavillat pystyssä jos tapellaan. Nyt kun lauman vanhin ja tähän asti ollut pomo ei enää kiinnitä huomioo pomona olemisiin on alkanut täälläkin uhoaminen nuoremmilla..lattialla kuljetaan "isoina miehinä" ja uhotaan kaikille jotka sattuu vastaan tuleen.
      Tarkkaile nyt vaan miten tytöt käyttäytyy jos on vain ohimenevä ilmiö. Muistat vain ettei rottien tappeluihin kannata kauhean äkkiä puuttua, niin kauan kun ei tule haavoja tms. vaikka välillä näyttääkin touhu aika hurjalta.

    • Sedä

      Mun rotat on joskus tehneet tuota kiskomista, useimmiten pikkurotat ärsyttääkseen isommat leikkimään :D Eihän tuo kivaa ole, mutta jos kiusaaminen ei ole jatkuvaa niin kyllä ne pärjää. Tosiaan normaalia painia ei saa häiritä, mut ikävintä kiusaamista voi keskeyttää just vaikka ottamalla toisen syliin tai laittamalla vaikka ruokaa niin unohtuu moinen :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe