Mitä öljyä olette käyttäneet puutarhatraktoreissa/ajoleikkureissa?
Itsellä jonsered 8hp B&S koneella. Kesällä olen käyttänyt SAE 30 yksiaste puutarhakone mineraaliöljyä joka B&S mukaan soveltuu yli 5 lämpötiloihin. Koska traktori on myös talvikäytössä lumiaurauksessa, olen talvellä käyttänyt 10w-30 mineraaliöljyä (teboil moniaste) joka B&S mukaan soveltuu välille -18 - 26 lämpötiloille. Yli 26 asteessa 10w-30 voi B&S mukaan kulua liikaa, sen takia SAE 30 kesäisin.
Uusimpiin käy B&S mukaan myös synteettinen 5w-30 (kaikille lämpötiloille) mutta en ole sitä käyttänyt koska koneella jo ikää ja lisäksi kaupan 5w-30 ovat yleensä kalliita longlife öljyjä.
Puutarhatraktorin öljyt
647437347
2
194
Vastaukset 2
- Ruohonleikkuriöljyä
Teboil Diamond 0w-40. Sen ominaisuudet riittää jopa puutarhatraktoriin.
- 477373
40 vaan on liian korkea kuumaviskositeetti moneen puutarhakoneeseen: http://www.briggsandstratton.com/us/en/support/faqs/engine-oil-recommendations
Ei roiskevoitelu toimi kunnolla liian paksulla öljyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän511001Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll17896Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501802- 46737
- 42674
- 37619
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37540Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan57518