Alotin karaten, oon kova tyyppi

Jake

Välillä ihmetyttää mikä on joidenkin motiivi aloittaa karate tai joku taistelulaji. Ihmetyttää, että kun on menty jonnekin Karaten peruskurssille niin heti rupee tietyt tyypit ns. varottelee "et ei kannata mennä vittuilee ku se harrastaa karatea" ym. Sitten vielä on nämä, jotka itse luulee olevansa jotain tosi kovia taistelijoita. Kaveri on käynyt vuoden karatea ja saanut jonkun keltaisen vyön ja sitten uhoo kännissä jollekkin 20 cm pitemmälleen ja 30 kg painvavammalleen juuri saavuttamansa keltaisen vyön lumoissa ja lopputuloksena itse vetää lukua alta aikayksikön. Eli pikku vinkki, kun menette harrastamaan uutta lajia, tehkää se ihan mielenvirkistyksen vuoksi eikä itsetunnon pönkityksen vuoksi.

35

5791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kikka

      Älä mulle ala vittuileen, mulla on jo oranssi!!!!
      Turpaan tulee ;)

    • Ari

      Yksi kaveri oli käynyt shorinji kempon alkeiskurssilla yksissä harjoituksissa. Enempään hänellä ei riittänyt mielenkiintoa. Mutta pelkästään yksien harjoitusten jälkeen hän oli viikonloppuna uhoamassa, että hänelle ei kannata vittuilla, koska hän on harjoitellut shorinji kempoa.

      • Kikka

        kusipäitä, oli lajina sitten karate tai pitsinnypläys. Semmosta seulaa ei ole vielä kehitetty, etteikö mukaan pääsis uhoajiakin. Suurin osa meistä kuitenkin on nöyriä oppilapsia, ettei tästäkään asiasta kannata mesota turhaan. Piste.


      • Panu

        Tietysti tällaista aina sattuu, mutta harmittaa silti joka kerta. Voitko kertoa missä päin tämä tapahtui?


      • karateka-n

        Ei oo todellista..., mutta toisaalta todella hyvä että tuollaiset tyypit karsiutuu jo noinkin nopeasti pois dojoilta :D


      • Hessu
        Kikka kirjoitti:

        kusipäitä, oli lajina sitten karate tai pitsinnypläys. Semmosta seulaa ei ole vielä kehitetty, etteikö mukaan pääsis uhoajiakin. Suurin osa meistä kuitenkin on nöyriä oppilapsia, ettei tästäkään asiasta kannata mesota turhaan. Piste.

        6vuotta oon harrastanut jo karatea ja 1,5 kickkiä
        ja voin sanoa että ei sitä kannata mennä uhoamaan joka paikkaan vaikka niille siinä tulis turpaan kun ne seuraavan kerran tulee 20 jätkän voimin ja aina jollain on veitsi eikä siinä silloin pärjää ees 10 danin mestari sensei


    • Fellu

      Kuulostatpa katkeralta, ettei sattumoisin ole joku karateka vetänyt sinuakin turpiin?
      Totuus nimittäin on että vuoden karaten jälkeen (yleensä jo 9 kyun keltainen vyö tai oranssi) olet jo aika hyvä ja sinun pitäisi pystyä hoitelemaan isompikin kaveri, ellei kaverikin harrasta kamppailulajeja :D

      • Jake

        No ihan miten vaan. Minua ei ole lyönyt kukaan karatea harrastanut enkä ole katkera...mistä pidäisi olla?? Heh, mutta ilmeisesti sinä olet katkera kun finninaamaisena laiheliinina et olekaan saanut kaipaamaasi arvostusta vaikka oletkin karaten aloittanut! Kuule poika, keltaiseen vyöhön ei vaadita oikeastaan muuta kun käyt tarpeeksi aktiivisesti kursseilla ja teet mitä käsketään. Ja ihan realistisestiko sinä kuvittelet, että joku 50 kiloinen hernekeppi voisi jollain jiu-jiutsi tempuilla selättää jonkun 80 kiloisen??? :D


      • Fellu
        Jake kirjoitti:

        No ihan miten vaan. Minua ei ole lyönyt kukaan karatea harrastanut enkä ole katkera...mistä pidäisi olla?? Heh, mutta ilmeisesti sinä olet katkera kun finninaamaisena laiheliinina et olekaan saanut kaipaamaasi arvostusta vaikka oletkin karaten aloittanut! Kuule poika, keltaiseen vyöhön ei vaadita oikeastaan muuta kun käyt tarpeeksi aktiivisesti kursseilla ja teet mitä käsketään. Ja ihan realistisestiko sinä kuvittelet, että joku 50 kiloinen hernekeppi voisi jollain jiu-jiutsi tempuilla selättää jonkun 80 kiloisen??? :D

        No olen aika kaukana finninaamaisesta pojasta, kun sattumoisin olen tyttö. Taitaa olla asenteestakin kiinni se kuka hakkaa ja kenet.
        Ja tuo keltasien vyönkin saanti riippuu ihan seurasta. Useimmissa seuroissa, etenkin Teekwondo ja kickboxing, saa keltasien vyön sillä että on paikalla tarpeeksi monta kertaa, joissakin (kuten omassa seurasssani) vaaditaan taitoa. Uskallan väittää että kuka tahansa keltaisen vyön omaava meidän seurastamme ja tyylisuunnastamme hakkaa oranssi, ja jopa vihreä vöisen muista seuroista.
        Mutta tosia asiahan on että jo pelkällä asenteella pääsee aika pitkälle.


      • Imppu
        Fellu kirjoitti:

        No olen aika kaukana finninaamaisesta pojasta, kun sattumoisin olen tyttö. Taitaa olla asenteestakin kiinni se kuka hakkaa ja kenet.
        Ja tuo keltasien vyönkin saanti riippuu ihan seurasta. Useimmissa seuroissa, etenkin Teekwondo ja kickboxing, saa keltasien vyön sillä että on paikalla tarpeeksi monta kertaa, joissakin (kuten omassa seurasssani) vaaditaan taitoa. Uskallan väittää että kuka tahansa keltaisen vyön omaava meidän seurastamme ja tyylisuunnastamme hakkaa oranssi, ja jopa vihreä vöisen muista seuroista.
        Mutta tosia asiahan on että jo pelkällä asenteella pääsee aika pitkälle.

        Eikös noi sun jutut ole just sitä uhoamista, jota tän keskustelun alottaja kritisoi?


      • jude
        Fellu kirjoitti:

        No olen aika kaukana finninaamaisesta pojasta, kun sattumoisin olen tyttö. Taitaa olla asenteestakin kiinni se kuka hakkaa ja kenet.
        Ja tuo keltasien vyönkin saanti riippuu ihan seurasta. Useimmissa seuroissa, etenkin Teekwondo ja kickboxing, saa keltasien vyön sillä että on paikalla tarpeeksi monta kertaa, joissakin (kuten omassa seurasssani) vaaditaan taitoa. Uskallan väittää että kuka tahansa keltaisen vyön omaava meidän seurastamme ja tyylisuunnastamme hakkaa oranssi, ja jopa vihreä vöisen muista seuroista.
        Mutta tosia asiahan on että jo pelkällä asenteella pääsee aika pitkälle.

        Haluaisin tiedostella sinulta fallu että mitä lajia reenaat ja missä, ei tartte mitään yksityiskohtia laittaa mutta kiinnostaa tietää että mistä löytyy noin rautaisia keltavöisiä jotka hakkaavat minkä tahansa muun seuran oranssi ja vihreävöiset....


      • Fellu
        Imppu kirjoitti:

        Eikös noi sun jutut ole just sitä uhoamista, jota tän keskustelun alottaja kritisoi?

        Onhan tämä uhoamista, mutta miksi ei voisi pikkasen uhota :D
        Suomalaiset on niin nössöjä että ne eivät ikinä kehtaa muutenkaan sanoa juuta taikka jaata. itsekehuahan tuo uhoaminen on, miksi ei sitäkin voisi vähän aina välillä harrastaa :D
        Elekää ottako kaikkea niin vakavasti :D


      • Fellu
        jude kirjoitti:

        Haluaisin tiedostella sinulta fallu että mitä lajia reenaat ja missä, ei tartte mitään yksityiskohtia laittaa mutta kiinnostaa tietää että mistä löytyy noin rautaisia keltavöisiä jotka hakkaavat minkä tahansa muun seuran oranssi ja vihreävöiset....

        Nimi on Fellu, ei Fallu :D
        Seurani on salaisuus ja saa sellaisena pysyä, mutta karate on lajini :D


      • Tittalotta
        Fellu kirjoitti:

        Nimi on Fellu, ei Fallu :D
        Seurani on salaisuus ja saa sellaisena pysyä, mutta karate on lajini :D

        No ilmankos otit threadin niin henkilökohtaisesti kun olet lajin harrastaja. Aiotko tänäkin viikonloppuna leuhkia harrastuksellasi? Kehu vain ihan rauhassa itseäsi, mutta voi olla että kaikkia ei ihan oikeasti kiinnosta sun vyösi arvo tai sinä yleensäkään.


      • Wellu
        Fellu kirjoitti:

        Onhan tämä uhoamista, mutta miksi ei voisi pikkasen uhota :D
        Suomalaiset on niin nössöjä että ne eivät ikinä kehtaa muutenkaan sanoa juuta taikka jaata. itsekehuahan tuo uhoaminen on, miksi ei sitäkin voisi vähän aina välillä harrastaa :D
        Elekää ottako kaikkea niin vakavasti :D

        ...Et tosiaan ole vakavissasi. Muussa tapauksessa voisin sanoa, että jos jaksat jatkaa lajiasi niin pitkään, että todella OSAAT jotain, niin saatat tulla oikeasti kovaksi budokaksi, jolta löytyy myös tarvittavaa nöyryyttä. Se vaatii paljon työtä, kärsivällisyyttä jne...


      • Jake
        Fellu kirjoitti:

        No olen aika kaukana finninaamaisesta pojasta, kun sattumoisin olen tyttö. Taitaa olla asenteestakin kiinni se kuka hakkaa ja kenet.
        Ja tuo keltasien vyönkin saanti riippuu ihan seurasta. Useimmissa seuroissa, etenkin Teekwondo ja kickboxing, saa keltasien vyön sillä että on paikalla tarpeeksi monta kertaa, joissakin (kuten omassa seurasssani) vaaditaan taitoa. Uskallan väittää että kuka tahansa keltaisen vyön omaava meidän seurastamme ja tyylisuunnastamme hakkaa oranssi, ja jopa vihreä vöisen muista seuroista.
        Mutta tosia asiahan on että jo pelkällä asenteella pääsee aika pitkälle.

        Sinun kannattaisi ottaa sitten lajisi vakavasti, jos tavoitteenasi on päästä pitkälle. Kukaan lajiaan aidosti harrastava ei pohdi ajatuksella, että nyt kun mulla on tän seuran tämä vyö niin mä pystyisin "hakkamaan" naapuriseuran korkeamman vyön omaavan. Mustan vyön yksi vaatimus on,että olet mukana vetämässä junnuille tasokasta opetusta. Luuletko sen olevan hyvä esimerkki nuoremmille, että avoimesti kerrotaan että ei se mitään jos uhootte, että se on ihan normaalia?? Mustan vyön omaavan henkilön yksi tärkeimmistä tehtävistä juuri onkin toimia roolimallina, jolka iskoistaa junnuille tuntemaan ylpeyttä itsestään ja harrastuksestaan, mutta ei todellakaan uhoamaan kuten sinä teet. Niitäkin tapauksia on, että taitoja käytetään väärin, mutta yleensä he eivät enää olekaan tervetulleita sen jälkeen seuraan. En epäile etteikö sulla ole sitä keltaista vyötä, mutta tolla asenteella musta vyö on sulle vain kaukainen haave.


      • tumppu
        Fellu kirjoitti:

        No olen aika kaukana finninaamaisesta pojasta, kun sattumoisin olen tyttö. Taitaa olla asenteestakin kiinni se kuka hakkaa ja kenet.
        Ja tuo keltasien vyönkin saanti riippuu ihan seurasta. Useimmissa seuroissa, etenkin Teekwondo ja kickboxing, saa keltasien vyön sillä että on paikalla tarpeeksi monta kertaa, joissakin (kuten omassa seurasssani) vaaditaan taitoa. Uskallan väittää että kuka tahansa keltaisen vyön omaava meidän seurastamme ja tyylisuunnastamme hakkaa oranssi, ja jopa vihreä vöisen muista seuroista.
        Mutta tosia asiahan on että jo pelkällä asenteella pääsee aika pitkälle.

        ...sillä minkä tahansa lajin matsauksen oppiminen edes välttävälle tasolle otta vähintään kaksi vuotta.

        Tervetuloa tänne Espooseen kokeilemaan. Pataan tulee ylemmillekin vöille. Meillä on kaikki tekniikat aseita lukuunottamatta käytössä full contact -matsissa.

        -T


      • Jake
        tumppu kirjoitti:

        ...sillä minkä tahansa lajin matsauksen oppiminen edes välttävälle tasolle otta vähintään kaksi vuotta.

        Tervetuloa tänne Espooseen kokeilemaan. Pataan tulee ylemmillekin vöille. Meillä on kaikki tekniikat aseita lukuunottamatta käytössä full contact -matsissa.

        -T

        Heh, ei kuule suoraan sanoen kiinnosta sinun full contactisi. Ehkä laji voisi kiinnostaa kun sitä esittelee alansa ammattilainen, mutta kun sinunlainen räkänokka isottelee niin se vie haluaja tutustua lajiin. Älä siis halvenna lajiasi. Annetaanko teillä Espoossa tällaista opetusta, että tervetuloa tänne niin annamme teille turpaan vai oliko tämä sinun oma itsetunnon kehitystuokio ?? Keltaisen vyön saat karatessa vuodessa, sen takaan lähes kaikille aloitteijoille. Käyt harkoissa säännöllisesti ja harjoittelet oppimiasi taitoja niin keltainen vyö tulee nopeasti.


      • Fellu
        Tittalotta kirjoitti:

        No ilmankos otit threadin niin henkilökohtaisesti kun olet lajin harrastaja. Aiotko tänäkin viikonloppuna leuhkia harrastuksellasi? Kehu vain ihan rauhassa itseäsi, mutta voi olla että kaikkia ei ihan oikeasti kiinnosta sun vyösi arvo tai sinä yleensäkään.

        Tittalotta... Mene nukkumaan...


      • AAA
        tumppu kirjoitti:

        ...sillä minkä tahansa lajin matsauksen oppiminen edes välttävälle tasolle otta vähintään kaksi vuotta.

        Tervetuloa tänne Espooseen kokeilemaan. Pataan tulee ylemmillekin vöille. Meillä on kaikki tekniikat aseita lukuunottamatta käytössä full contact -matsissa.

        -T

        Tosi miesten lajit vaan käyttöön puukko käteen ja saunan taakse ja katotaan kumpi tulee takas


    • Ramitus

      joskus muutama vuosi sitten laivalla tuli joku about parikymppinen jätkä aukoon päätä ja päteen taekwondo-osaamisellaan. Lopulta tää tyyppi tuli iholle, repäsin itseni irti ja pyöräytin kaverin maihin.. mulla rypisty puku ja kaverilla aukes nenä ku löi sen pöytään matkalla maahan. Ja mä oon 169cm ja 65kg sohvaperuna.. Yksi elämäni mieleenpainuvimmista tilanteista.

    • kolibri

      Luin kaikki kirjoitetut viestit ja silmään pisti sellanen, et kaikki puhuu tosta et alempivöinen ei voisi mitään ylempivöiselle, lähinnä keltavöinen oranssi ja vihreävöisille. No.. satun harrastamaan karatea ja olen nähnyt tapauksia missä keltavöinen pystyisi hakkaamaan harjoituksissa esim oranssivöisen. Ei sillä vyön värillä oo mitään väliä. Pitää käyttää päätä ja järkeä esim. ottelussa. Jotkut on tosiaan huonoja vihreelläkin vyöllä. Karateen tarvitaan kortinaatiokykyä ja rytmitajua ja kaikilla sitä ei todellakaan ole. Mutta siinä olen ehdottamasti samaa mieltä useamman kanssa, et nöyryyttä tarvitaan karatessa ja ylempivöisen että alempivöisen välillä pitää olla sama kunnioitus. Onneks meidän seurassa tämä pelaa :)

      • Geuk

        Jos keltavöinen on harrastanut ennenkin jotain lajia, hän varmasti pärjääkin ylempivöisille, muussa tapauksessa se on hyvin epätodennäköistä.


      • kolibri
        Geuk kirjoitti:

        Jos keltavöinen on harrastanut ennenkin jotain lajia, hän varmasti pärjääkin ylempivöisille, muussa tapauksessa se on hyvin epätodennäköistä.

        Joo no osittain oot oikeessa, mut satun tuntemaan henkilön, joka ei ollut koskaan harrastanu mitään budolajia ja ois keltavöisenä rökittäny esim vihreävöisen samankokoisen henkilön. Mutta tollasia on todella harvassa. Luulin itsekin kun näin hänen tekevän esim. kataa, että hän on harrastanu ennen karatea, mutta kun kysyin asiaa, hän sanoi ettei ole harrastanu.


      • ...
        kolibri kirjoitti:

        Joo no osittain oot oikeessa, mut satun tuntemaan henkilön, joka ei ollut koskaan harrastanu mitään budolajia ja ois keltavöisenä rökittäny esim vihreävöisen samankokoisen henkilön. Mutta tollasia on todella harvassa. Luulin itsekin kun näin hänen tekevän esim. kataa, että hän on harrastanu ennen karatea, mutta kun kysyin asiaa, hän sanoi ettei ole harrastanu.

        Kaikki eivät välttämättä ole hyviä ottelemaan vaikka olisikin ylempi vyö..
        esim. meidän seurassamme on yksi violettivöinen joka on hävinnyt
        jokaisen harjoitus matsin yhtä oranssivöistä vastaan.
        Kummallakaan heistä ei ole aiempaa kokemusta kamppailulajeista.


    • Wellu

      Ekan kirjottajan pointti on tullut todistettua jo moneen kertaan tän keskustelun aikana...Täällä tuntuu näitä kovia alempivöisiä uhoajia olevan paljon liikenteessä. No, onneksi niille, jotka jaksavat harjoitella kurinalaisesti pitempään kuin keltaiseen, oranssiin tai jopa vihreään asti kasvaa luultavasti myös parempi suhteellisuudentaju. Lisäksi he oppivat ehkä ymmärtämään senkin, että budolajien pääpointti ei ole ison egon pönkittäminen.

      • Fellu

        Jaa-a... En ole kyllä missään vaiheessa kertonu omaa vyöarvoani :D Eikä se tänne kuulukaan.
        On tietysti hyvä että ottaa harrastuksensa vakavasti, mutta vakavuuden voi jättää sinne dojolle... Ehkä porukka täällä uhoaa kun teille on niin kiva v****illa :D


      • Wellu
        Fellu kirjoitti:

        Jaa-a... En ole kyllä missään vaiheessa kertonu omaa vyöarvoani :D Eikä se tänne kuulukaan.
        On tietysti hyvä että ottaa harrastuksensa vakavasti, mutta vakavuuden voi jättää sinne dojolle... Ehkä porukka täällä uhoaa kun teille on niin kiva v****illa :D

        Sie oot sitte hassu..! Saako teidän seurassa mahd. pisteitä seuraavaa vyötä varten tosta netissä uhoilemisesta ;D?


      • Fellu
        Wellu kirjoitti:

        Sie oot sitte hassu..! Saako teidän seurassa mahd. pisteitä seuraavaa vyötä varten tosta netissä uhoilemisesta ;D?

        :D, jaa-a tiedä häntä. Tuskin, ihan vain käyn hauskuuttamassa teitä jutuillani :D Ootte niin söpöjä suuttuessanne :D


      • djaaplo
        Fellu kirjoitti:

        :D, jaa-a tiedä häntä. Tuskin, ihan vain käyn hauskuuttamassa teitä jutuillani :D Ootte niin söpöjä suuttuessanne :D

        ois mukava tietää mitä tyylisuuntaa kaikki KARATESTA puhuvat harrastaa.ois helpompi tietää ketkä puhuvat asiaa eikä vain hihhuloi. sanan karate opin jo ala asteella sehän on kova laji mutt tyylisuunta kumminkin merkitsee joillekin enemmän itse henk. kohtaisesti taivun kyokushin puoleen sieltä löydän kovuuden ja muun tarpeellisuuden tarkoitan että enpä ole koskaa nähnyt matsin kadulla/kehässä päättyneen hirveään kiaa huutoon kunnioitan kyll tyylisuuntia mutta ne ei ole minua varten mutta asiaan takaisin meillä perustao/kurssilla reenataan,lyödään potkitaan suhteellisen lujaa ihan sillä että kaikki turhat pullistelijat ja uhojaat jää yleensä pois viimmestää 4-5 kerran jälkeen ja jäljelle jää ne jotka ovat valmiita tekemään jotain harrastuksen eteen.itse lähdin mukaan vain ainoastaan kovuuden ja kunnon kohottamisen halusta myöhemmin tuli kiinnostus karateen/kyokushin.


      • box
        djaaplo kirjoitti:

        ois mukava tietää mitä tyylisuuntaa kaikki KARATESTA puhuvat harrastaa.ois helpompi tietää ketkä puhuvat asiaa eikä vain hihhuloi. sanan karate opin jo ala asteella sehän on kova laji mutt tyylisuunta kumminkin merkitsee joillekin enemmän itse henk. kohtaisesti taivun kyokushin puoleen sieltä löydän kovuuden ja muun tarpeellisuuden tarkoitan että enpä ole koskaa nähnyt matsin kadulla/kehässä päättyneen hirveään kiaa huutoon kunnioitan kyll tyylisuuntia mutta ne ei ole minua varten mutta asiaan takaisin meillä perustao/kurssilla reenataan,lyödään potkitaan suhteellisen lujaa ihan sillä että kaikki turhat pullistelijat ja uhojaat jää yleensä pois viimmestää 4-5 kerran jälkeen ja jäljelle jää ne jotka ovat valmiita tekemään jotain harrastuksen eteen.itse lähdin mukaan vain ainoastaan kovuuden ja kunnon kohottamisen halusta myöhemmin tuli kiinnostus karateen/kyokushin.

        On mennyt joka karatepelle hiljaseks, kun on vedetty hanskat kouraan ja otettu pari erää kehässä. Ihan sama onko tullu ihan full-contactiakin harjoteltua. Hyppikää neidit pukubalettianne vaa. Nyrkkeily on miesten laji.


      • djaaplo
        box kirjoitti:

        On mennyt joka karatepelle hiljaseks, kun on vedetty hanskat kouraan ja otettu pari erää kehässä. Ihan sama onko tullu ihan full-contactiakin harjoteltua. Hyppikää neidit pukubalettianne vaa. Nyrkkeily on miesten laji.

        vai pellejä onpas tullu nähtyä sekin kun otettiin ihan " pear nuckle" matsi yx kyokushi vastaan kaks boxin jannua ja kanveesiin jäivät ett silleen


      • box
        djaaplo kirjoitti:

        vai pellejä onpas tullu nähtyä sekin kun otettiin ihan " pear nuckle" matsi yx kyokushi vastaan kaks boxin jannua ja kanveesiin jäivät ett silleen

        Aina voi munkki käydä karatepellelläkin.
        Mutta pelle on silti aina pelle.


      • Eli
        box kirjoitti:

        Aina voi munkki käydä karatepellelläkin.
        Mutta pelle on silti aina pelle.

        Hypi helvettiin täältä ku et tiedä mistään mitää pelle boxari just tommosii noi uhoojat tulee tänne joo on se boxin parempi plaa plaa plaa jauhaa vaan paskaa vaikka ei oo edes toisesta lajista ottanu selvää paskoja pellejä ne semmoset on.


      • box
        Eli kirjoitti:

        Hypi helvettiin täältä ku et tiedä mistään mitää pelle boxari just tommosii noi uhoojat tulee tänne joo on se boxin parempi plaa plaa plaa jauhaa vaan paskaa vaikka ei oo edes toisesta lajista ottanu selvää paskoja pellejä ne semmoset on.

        Totuus tekee tietysti kipeää, mutta älä nyt kyynelehtimään rupea.
        Harrastaahan jotkut mieheksi itseään kutsuvat balettiakin, mikset sinä siis karatea tai jotain muuta wän-koo-doota.
        Laita vaan trikoot niskaan ja balettitossut jalkaan ja pin-boo-huu ihan vapaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe