Kuinka nopeasti kehittyy ja minkälaisilla annoksilla? En ole koskaan noita pahemmin napsinut, mutta tällä hetkellä on elämässä tukalat ajat ja nyt on tullut noita otettua ihan tarpeeseen. Kyselisinkin kokemuksia, miten helposti koukku syntyy. Onko kolme päivää viikossa tahdissa vielä vaaraa? Alpratsolaamia syön ja pienillä annostuksilla (0,5 mg kerralla). Olen tosin miettinyt, ottaisinko Dormicumit unilääkkeeksi, kun ovat siihen tarkoitukseen parempia. En kuitenkaan välittäisi koukuttaa itseäni noihin. Kannabis ajaisi saman asian rauhottajana, eikä tarvitsi pelätä tuota koukuttumispuolta, mutta sitä ei valitettavasti saa työterveyslääkäriltä, eivätkä aseman mustapukuiset miehet ole kuuluneet tuttavapiiriini enää moniin vuosiin.
Bentsokoukku?
14
10297
Vastaukset
- Ant0n
Kyllä on tragikoomista kun noita bentsoja tungetaan jokaisella, mutta samoihin ongelmiin paremmin ja vaarattomammin vaikuttavaa kannabista saa vain rikollisyhteyksien kautta (juu, kaikki ei voi kotona kasvattaa, johtuen yleisyhteiskunnallisesta huumevastaisuudesta). Naurettavaa, todella surullista samaan aikaan.
Ihan noista bentsoista, niin mikäli on käyttänyt jonkin aikaa tuollaisia, ja tulee sellaisia tunteita, että nyt olisi tarvetta ottaa, voi epäillä olevansa jo jonkinasteisessa koukussa. Kolme päivää viikossa on jo hyvin riskirajoilla. Helposti tulee neljä, sitten viisi...- diapam
Eiköhän se kuule oo, että noilla rauhoittavilla lääkkeillä hoidetaan joskus myös kannabiksen aiheuttamia mielenterveyden ongelmia.
Itse oon koukussa bentsoihin. Ei ole yhtään kiva fiilis bentsojen vierotusoireet, kun ahdistus vaan kovenee, kouristuksia, yms. Kannattaa siis olla varovainen rauhoittavien lääkkeiden kanssa. Koukku tulee melko nopeeta. Oon välillä ollu syömättä, mutta nyt on taas tullu otettua noin 10-15 mg diapamia lähes päivittäin noin vajaa 2 kuukautta.
Joo ja koen, että yksi syy lääkkeiden syöntiini on kannabiksen poltteluni, jota HARRASTELIN joskus. Kannabis vain pahentaa masennusta, jos on entisestään masentunut.
Ei muuta kuin yrittäkää pitää lääkkeiden käyttö kontrollissa. - Santtu 2mg
diapam kirjoitti:
Eiköhän se kuule oo, että noilla rauhoittavilla lääkkeillä hoidetaan joskus myös kannabiksen aiheuttamia mielenterveyden ongelmia.
Itse oon koukussa bentsoihin. Ei ole yhtään kiva fiilis bentsojen vierotusoireet, kun ahdistus vaan kovenee, kouristuksia, yms. Kannattaa siis olla varovainen rauhoittavien lääkkeiden kanssa. Koukku tulee melko nopeeta. Oon välillä ollu syömättä, mutta nyt on taas tullu otettua noin 10-15 mg diapamia lähes päivittäin noin vajaa 2 kuukautta.
Joo ja koen, että yksi syy lääkkeiden syöntiini on kannabiksen poltteluni, jota HARRASTELIN joskus. Kannabis vain pahentaa masennusta, jos on entisestään masentunut.
Ei muuta kuin yrittäkää pitää lääkkeiden käyttö kontrollissa.Kyllä se kannabis aiheuttaa paljon harmia säännöllisellä käytöllä!! Itse polttanut yli 10v ja tuli paniikkihäiriö ja ahdistusta ja meni duuni ja perkele vielä hyvä muijakin!! Mut myöhästä pyristellä ku on jo paskat housussa!! Eli nykyään päivittäin menee kannabista, Xanoreita ja Diapameja!!
- ventami
Santtu 2mg kirjoitti:
Kyllä se kannabis aiheuttaa paljon harmia säännöllisellä käytöllä!! Itse polttanut yli 10v ja tuli paniikkihäiriö ja ahdistusta ja meni duuni ja perkele vielä hyvä muijakin!! Mut myöhästä pyristellä ku on jo paskat housussa!! Eli nykyään päivittäin menee kannabista, Xanoreita ja Diapameja!!
"Kyllä se kannabis aiheuttaa paljon harmia säännöllisellä käytöllä!! Itse polttanut yli 10v ja tuli paniikkihäiriö ja ahdistusta ja meni duuni ja perkele vielä hyvä muijakin!! Mut myöhästä pyristellä ku on jo paskat housussa!! Eli nykyään päivittäin menee kannabista, Xanoreita ja Diapameja!!"
Tunnetko nyt olevasi terve ja vapaa huumeista?
Lueppa ja mieti.
Lääkeet:http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Laakkeet
Kannabis:http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Laakkeet
Nauti lääkkeesi ja tule terveeksi. - *****
diapam kirjoitti:
Ei muuta kuin yrittäkää pitää lääkkeiden käyttö kontrollissa."Joo ja koen, että yksi syy lääkkeiden syöntiini on kannabiksen poltteluni, jota HARRASTELIN joskus. Kannabis vain pahentaa masennusta, jos on entisestään masentunut."
Se tuppaa nostamaan ongelmia tietoisuuteen, jotta ne voisi käsitellä. Jos tarkoituksenasi ei ole muuta kuin paeta masennuksen syitä, niin vedäppä sitten niitä Bentsohuumeita. Ei niillä pysty mitään vaivaa "hoitamaan". Niillä voi vain lakaista ongelmia maton alle. - Nokkosen polttama
***** kirjoitti:
"Joo ja koen, että yksi syy lääkkeiden syöntiini on kannabiksen poltteluni, jota HARRASTELIN joskus. Kannabis vain pahentaa masennusta, jos on entisestään masentunut."
Se tuppaa nostamaan ongelmia tietoisuuteen, jotta ne voisi käsitellä. Jos tarkoituksenasi ei ole muuta kuin paeta masennuksen syitä, niin vedäppä sitten niitä Bentsohuumeita. Ei niillä pysty mitään vaivaa "hoitamaan". Niillä voi vain lakaista ongelmia maton alle.""Kannabis vain pahentaa masennusta, jos on entisestään masentunut."
Se tuppaa nostamaan ongelmia tietoisuuteen, jotta ne voisi käsitellä."
Joo, kyllä sitä tuleekin sitten käsiteltyä ja lääkekin on omasta takaa - lisää pilveä.
- teemu
jotkut jäävät jo parissa viikossa henkiseen koukkuun, fyysiset vieroitusoireet tulevat myöhemmin. luultavasti et pysty enää lopettamaan!
- bentsoilija
kohtalaisen nopeasti, psyykkinen riippuvuus syntyy kun huomaat että pilleri lievittää ahdistuneisuutta/jännittyneisyyttä/paniikkihäröilyä, fyysinen riippuvuus taas yksilöllisesti annostelutiheyden ja annoksen koon perusteella.
Alpratsolaamin puoliintumisaika on 6-12 tuntia ja kokonaan aine poistuu elimistöstä 30-70 tunnin sisällä.
Aivojen prosessit ehtivät kuitenkin sopeutua alpratsolaamin aiheuttamiin muutoksiin aivotoiminnoissa ja alkavat hälyttää kun tuo uusi tasapaino häiriintyy.
Olen itse aloittanut alpratsolaamilla n. 3-4 mg/vrk annostuksella vuoden 2000 syksyllä, pudotin annostusta hiljakseen kunnes pääsin n. 0,5 mg:n vuorokaudessa. Lyhyen puoliintumisajan vuoksi en pystynyt laskemaan annostusta koska 0,25mg:n tabletin jakoura määräsi pienimmän kerta-annoksen ja puoliintumisaika nauttimistiheyden.
Vähensin viikon aikana alpratsolaamia jättämällä annoksia välistä ja korvasin ne 2 mg:n Diapameilla joiden puoliintumisaika on huomattavasti pitempi, 20-100 tuntia ja aktiivisen metaboliitin 36-200 tuntia.
Alpratsolaamin vuorokausiannos olisi edellyttänyt n. 10 mg:n Diapam-annosta/vrk mutta laskin sitäkin samantien 6 milligrammaan. Lieviä vieroitusoireita tuli ja annoksen laskemisesta aiheutuneet oireet ovat jatkuneet n. kuukauden.
Riippuvuus kehittyy hyvin yksilöllisesti, samoin vieroitusoireet ovat yksilöllisiä ja riippuvat myös tietysti henkilön yleisestä psyykkisestä tasapainosta.
Vieroitus esim. alpratsolaamista 2mg/vrk saattaa kestää 6-18 kuukautta ja vieroitusoireet saattavat olla psyykkisesti todella rankat.
Minulle vieroitus morfiiniriippuvuudesta aiheutti n. viikon helvetilliset fyysiset kivut, bentsojen lopettaminen seinään 4 kk kestävän paniikkikohtauksen koko prosessi kesti n. 12 kk, jona aikana *mieleni* oli kipeämpi kuin ruumiini koskaan morfiinin vieroitusoireissa.
Bentsot ovat tehokkain lääke ahdistukseen ja paniikkihäiriöön, ikävä kyllä niiden addiktiopotentiaali panee miettimään tarkkaan kannattaako niitä ryhtyä käyttämään vai valitseeko vielä vaikeamman tien ... ilman kemikaaleja, muuttamalla elämäänsä ja opettelemalla elämisentaitoja. - pentso
lääkärin mukaan säännölisesti käytettynä bentsot aiheuttavat riippuvuuden 2-3 kuukaudessa. Tiedä häntä..riippuu tietenkin ihmisestä, lääkkeestä ja annostuksesta. Xanor on kuulemma pahimpia koukuttajia.
Itse söin bentsoja (opamox) yli 3 kuukautta ja tuli fyysisiä vieroitusoireita jos en ottanut lääkettä... - o_o
opettelet nukkumaan muuten, ryynit nyt on ihan perseestä eikä loppujen lopuks se hiisaaminenkaan unilääkkeestä käy..
- free mind
narkkarilla on aina joku syy olla lopettamatta omasta mielestään
- True Free Mind
free mind kirjoitti:
narkkarilla on aina joku syy olla lopettamatta omasta mielestään
Ja bentsoja käyttävän ihmisen on pakko olla narkkari? muita vaihtoehtoja ei ole?
Herätys!
- yx
Itse olen joutunut ahdistus ja paniikkioireisiin käyttämään bentsoja. Tiedän niiden haittavaikutukset, on kokemusta. Silti pidän niistä saamaani hyötyä niin tärkeänä että aion jatkossakin ottaa napin JOS muu ei auta. Huomattavasti heikommassa asemassa olisin mikäli olisin joutunut kestämään kaiken ahdistuksen ilman apua.
Kaverini taas käytti kannabista "lääkkeenä" muutaman vuoden ja on nyt mielisairas ihmisraunio. Ja porttiteoriakin toimi. Kun kannabista ei saanut tai voinut käyttää niin siirtyi alkoholiin.
Kannattaa miettiä tarvitseeko lääkettä vai ei, sillä jokaisella lääkkeellä tuppaa olemaan muitakin kuin toivottuja vaikutuksia. - Anonyymi
Itse söin rivoja 6-10mg päivä reilu kaksi kuukautta. Ja voi helvetti jouduin menee osastolle bentso vieroitukseen koska oli niin karseat olot. Diapamilla hoitivat sitä ja tuntui ettei se riitä koska oli vain 3x10mg päivä. Onneksi lääkäri kuunteli ja nosti sen 4 päivässä
Kun tuo määrä mitä rivoja popsin oli ihan hirveää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774662- 1801967
- 1271661
- 1481265
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161151- 351066
- 78963
- 52926
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4858