Testasin porilaisia yrittäjiä

housut kinttuun

Testasin tällä viikolla muutamaa porilaista yrittäjää. Laadin selvityspyynnön, jolla erotetaan jyvät akanoista, huijarit rehellisistä.

Oli mielenkiintoista nähdä, miten toiset selvisivät kunnialla kaiksita kysymyksista, mutta kahdella yrittäjällä valui "löysät punttiin". Yht'äkkiä puhelimeen vastaaminen ei enää kiinnostanut, eikä teksitviestiin tullut vastaus. Niin se on, että kun homma toimii ollaan yhtä hymyä jopa vuosikausia, mutta kun vähän tökätään yrittäjää ja tutkitaan liiketoimintaa syvällisemmin katkeaa välit, toivottavasti lopullisesti.

Minä teen yhteistyötä vain rehellisten ja suoraselkäisten yrittäjien kanssa. Onneksi heitäkin löytyy Porista.

7

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiroalkohol

      Okei ja nimiä ilmi. Perataan epärehelliset helvettiin Satakuntaa saastuttamasta!!!!!!!!

      • housut kinttuun

        Oikeudellisten toimien pelossa en uskalla nimiä mainita (Pori kun on aika pieni paikka), mutta sanotaan kierrellen näin, että jos olette tekemisissä rakennusalan yrittäjien kanssa, niin tutkikaa taustat resursseja säästelemättä. Paras tieto tulee entisiltä asiakkailta, jotka ovat nähneet miten hankkeet oikeasti hoidetaan ja millaisia ongelmia tulee esiin, jos on tullakseen.

        Joskus ongelmat ovat rakennusteknisiä (ei ole saatu mitä on tilattu) tai rahallisia (tähtitieteellinen määrä lisätöitä). Joskus molempia edellä mainituista.

        Aloituksesta poiketen voimme seuraavaksi harhautua niihin hyviin ja luotettaviin yrittäjiin: Rakennusala on siitä erikoinen ala, että Porista löytyy toimijoita, joilla työn laatu on ensiluokkainen ja hinta kilpailukykyinen, mutta yrittäjän asenteessa saattaa silti olla jotain todella kummallista. Vai miltä kuulostaa potentiaalin asiakkaan kyykyttäminen? Yrittäjän itsensä kertoman tarinan mukaan potentiaali asiakas tuli (osaamattomuutensa/tietämättömyytensä) takia vähän väärällä asenteella vuokraamaan konetta eli ei tuntenut alan hinnoittelua. Asiakas kuvitteli, että häneltä pyydetään ylihintaa vaikka näin ei ollut. Asikkaan soiteltua muutamaan paikkaan hän oppi alan hinnat, mutta "kostoksi" tarinamme yrittäjä ei piruuttaan vuokrannut laitetta asiakkaalleen vaan halusi vähän "opettaa" tätä. Asiakas ei siis saanut konetta vuokralle, kun yrittäjä jätti sen ennemmin seisomaan omaan pihaansa. Yrittäjältä jäi rahat saamatta, mutta asiakasta sai vähän kyykyttää.

        Tavallinen ihminen, kuten minä, emme koskaan ymmärrä tallaisia tarinoita. Ehkä jos olisi ollut rakennusalan yrittäjä yli 10 vuotta voisi maailmankuva olla erilainen.


    • Pupputuppi

      Sun aloitus oli täyttä puppua. ei todisteita, ei tarinaa.

      • housut kinttuun

        Siellä taitaa yrittäjä itse huudella?


    • vinosikakonnayrittäj

      Niin eli toisinsanoen kilpailutit sitä naurettavaa kylppäriremonttiasi kahdellakymmenellä eri yrittäjällä ja loppujen lopuksi teetit naapurin ernon kummipojalla jannella joka valmistuu kahden vuoden päästä amiksesta.

      Se katsos tekee koko homman 6e/tunti ja laatutakuulla,.

      • housut kinttuun

        Väärin arvasit.


      • aqtivist
        housut kinttuun kirjoitti:

        Väärin arvasit.

        Oikeassahan. Ernon ja Jannen nimet muutettu oikeushaasteiden välttämiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe