Kitkarengas ei pidä.
Nastarengas
27
122
Vastaukset
- kolme pelleä
Ja kaikki ovat pellejä paitsi minä.
- kolme pelleä
autoilija kirjoitti:
Nastapellet on kaikki Super pellejä heidän paikka olisi subteeveessä
Ja kitka pitää kylläSiitä huolimatta olen ainoa EI pelle näillä foorumeilla. Minulla on varaa haukkua muita vaikka miksi. Varsinkin jos ne ajavat talvet kitkarenkailla, niin ääliö olen.
- 330d ja hajis
Bemulla ei ainakaan pääse mihinkään kitkojen kanssa.
- M5 ja Ninja
Kolme talvea M5:lla ja kitkoilla ajaneena täytyy sanoa että nastoja en ole tarvinnut kertaakaan. Märällä jäällä nastat varmaan antaa paremman pidon mutta muuten ei mitään eroa nastojen ja kitkarenkaiden välillä.
- talvella nastat
M5 ja Ninja kirjoitti:
Kolme talvea M5:lla ja kitkoilla ajaneena täytyy sanoa että nastoja en ole tarvinnut kertaakaan. Märällä jäällä nastat varmaan antaa paremman pidon mutta muuten ei mitään eroa nastojen ja kitkarenkaiden välillä.
Nyt kyllä valehtelet ja reippaasti.
Kyllä nasta ja kitkarenkailla on selvä ja havaittava ero.
Tosin jos on ns."kitkoihin päin kallellaan" voi muutakin väittää, tottahan se tosin ei ole. - kolme pelleä ap
M5 ja Ninja kirjoitti:
Jos kerran kitkoilla ja nastoilla ei ole eroa niin miksi ostaa kelvottomat kitkat kun kerran saa paremmat nastarenkaat.
- M5 ja Ninja
talvella nastat kirjoitti:
Nyt kyllä valehtelet ja reippaasti.
Kyllä nasta ja kitkarenkailla on selvä ja havaittava ero.
Tosin jos on ns."kitkoihin päin kallellaan" voi muutakin väittää, tottahan se tosin ei ole.Ei ole mitään syytä valehdella. Suurimmassa osassa aikaisemmissa autoissani on ollut nastarenkaat ja muija farkussa on edelleen. Olen itse ollut viimeisiä vuosia lukuunottamatta enemmän nasta kuin kitkamies. Nyt on mieli muuttunut ja väitän että kitkoilla pärjää normaalikeleillä aivan yhtä hyvin toi huonosti kuin nastoillakin. Märällä jäällä ei välttämättä. Jos sinun on "nastoihin kallellaan olevana" asia uskoa on minulle aivan yhdentekevää. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan myös kitkarenkaista autoa niin voi mielipiteesi renkaiden erosta muuttua kuten kävi minullakin.
- talvella nastat
M5 ja Ninja kirjoitti:
Ei ole mitään syytä valehdella. Suurimmassa osassa aikaisemmissa autoissani on ollut nastarenkaat ja muija farkussa on edelleen. Olen itse ollut viimeisiä vuosia lukuunottamatta enemmän nasta kuin kitkamies. Nyt on mieli muuttunut ja väitän että kitkoilla pärjää normaalikeleillä aivan yhtä hyvin toi huonosti kuin nastoillakin. Märällä jäällä ei välttämättä. Jos sinun on "nastoihin kallellaan olevana" asia uskoa on minulle aivan yhdentekevää. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan myös kitkarenkaista autoa niin voi mielipiteesi renkaiden erosta muuttua kuten kävi minullakin.
Olen ajanut kitkoilla, itse asiassa tälläkin hetkellä on autossa kitkarenkaat.
Toki niillä pärjää, jopa ihan kohtuullisesti, mutta nastarenkaat on talvikeleihin ehdottomasti paremmat.
- uraiset vitu****
Suomalaiset ovat kyllä sellaisia hölmöläisiä ettei toista ole, verrattavissa valon sisään kantamiseen säkillä. Ensin kesällä päällystetään tiet uudelleen hyviksi ja sitten talviaikaan jyrsitään ja tuhotaan ne urille ym. nastojen takia. Ja taas kesällä päällystetään. Ja tämä sykli jatkuu ja jatkuu. Luulisi järkevämpääkin käyttöä olevan rahalle/työlle kuin tälläinen ns. turha kuluttaminen.
- kolme pelleä ap
Niin kyllähän työnteko kuluttaa ihmistä, mutta se on elämisen kannalta tärkeää. Eikä se asfalttiteillä olevien painumaurien paikkaaminen turhaa ole, jos ei paikattaisi niin täällähän siitä nousee kaukea haloo, kuten on havaittu.
- Dillejä piisaa
kolme pelleä ap kirjoitti:
Niin kyllähän työnteko kuluttaa ihmistä, mutta se on elämisen kannalta tärkeää. Eikä se asfalttiteillä olevien painumaurien paikkaaminen turhaa ole, jos ei paikattaisi niin täällähän siitä nousee kaukea haloo, kuten on havaittu.
Onko tämä "kolme pelleä ap" se jolla on lupa pelletellä vai onko kyseessä joku muu asiantuntija?
- Dillejä piisaa
Dillejä piisaa kirjoitti:
Onko tämä "kolme pelleä ap" se jolla on lupa pelletellä vai onko kyseessä joku muu asiantuntija?
kolme pelleä ap on kakkospelle.
- niin kävi
Dillejä piisaa kirjoitti:
kolme pelleä ap on kakkospelle.
Hyvä kun pääsi edes kakkossijalle, sinä taas veit ykköspelletittelin.
- Dillejäpiisaa
Ja sinä jaat kolmen pellen ja monen muun kanssa ykkösidiootti tittelin. Onko perseen nuolenta mukavalta maistuvaa hommaa?
- kitekat
kitka pitää pakkasjäässä paremmin kuin nasta
Ainakin valmistajien mukaan.- Nastatparempia
Kitka ei pidä missään talvikeliolosuhteissa paremmin kuin nasta.
Tämä on tullut selväksi joka vuosi jokaisessa julkaistussa talvirengastestissä niin kauan kuin testejä on julkaistu.
Valmistajat tietysti kehu omiaan, mutta kukaan valmistaja ei ole väittänyt kitkojen pidon olevan parempi kuin nastojen.
Poikkeus toki voi olla kalliin huippukitkan ja halvimpien kaukoidän nastan (jonka tekijät eivät ole talvea nähneetkään) välillä.
- kitkat12
Kummallinen harha pyörii nastatumpeloiden mielessä. Mistä johtuu kateus, kitkamiehiin? Ajotaidottomuus, kateus, kun kitkamies huristelee äänettömästi kesäominaiusuksin, hyvällä pidolla-
- Nastatparempia
Kateusko? Tuskinpa kateudeksi voi kutsua sitä, että oikoo väärinkäsityksiä, valheita, virheitä ja ihan vaan trollaukseksi tarkoitettua huuhaata....
Tätähän nimenomaan tulee usein juuri kitkafanaatikoilta.
Kateushan minun ymmärtääkseni kohdistuu, johonkin sellaiseen jota itsellä ei ole eikä edes mahdollista jankkiakaan, vaikka haluaisi. Kitkarenkaat eivät takuulla ole sellaisia.
Ne ovat nastojen kanssa suurinpiirtein saman hintaisia ja useimmat ajattelevat rationaalisesti eli jos samalla hintaa saa paremman ja huonomman, niin useimmat valitsevat sen paremman. Näinhän tekee talvirenkaidenkin osalta noin 80-85%. - näin
Oletkin tumpelo. Oli talvipaketti. Kitkat, tai nastat. Tietysti kitkat. Jos sinulla on kitkoilla ongelmia, minulla ei. Olet se joka kuuluu julkisiin!
- arsepenaali
näin kirjoitti:
Oletkin tumpelo. Oli talvipaketti. Kitkat, tai nastat. Tietysti kitkat. Jos sinulla on kitkoilla ongelmia, minulla ei. Olet se joka kuuluu julkisiin!
Homo perse!
- LuottoPalsta
arsepenaali kirjoitti:
Homo perse!
Jes. Homokortti lyöty pöytään tässäkin keskustelussa.
- näköjään
Nastapellet homoja. kyllä ajotaidottomia kysrii huippumiehet,, jotka ajaa kitkoilla. se kateus..
- kate67
Kuukauden päästä kesäkumit alle,aina tullut laitettua 28.2 eikä 28 vuoteen ole ollut tarvetta ainakaan eteläsuomessa talvirenkaille enään maaliskuussa.
Toi 3kk talviaika kyllä mennään nastoilla. - Neliveto-kitkoilla-pitää
Takaveto Jagessa nastat ja hiekkasäkki, niin pärjäilee sivuteilläkin. A4 Allroadissa alla kitkat ja muuta ei tulisi enää mieleenkään, hyvin ja eleettömästi toimivat nelivedon kanssa (kuka muuta enää ostaakaan), on oltu kaikissa olosuhteissa Lappia myöten.
- nastakusipää
Kitkarengas ei pidä mutta onneksi on nastat! Poltin omat kitkarenkaani kesällä kokossa.... Nyt olla nasta ja kyllä karhii!!!!
- rengason
Minulla pitää. Luistaako hihnakin korviesi välissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070