Alavatsa ja -selkäkipu

Peloissaan

Mulla alko ihan yks kaks syyskuun alussa alavatsa ja alaselkäkivut. Pahimmillaan yleensä viikkolla menkkojen jälkeen.
Kipu on niiku särkyä/poltetta/viiltelyä tasasesti alavatsalla ja –selässä. Kipua tuntuu myös peräsuolessa. Isomalla asialla käyminen saattaa joskus laukaista säryn.
Mulla ei ole ummetusta, eikä tänä aikana oo ollu ripuliakaan kun kerran tai pari.
Isommat asiat ihan normaaleja pari kertaa päivässä, tavallista ruskeeta, ei ainakaan näkyvää verta. Välillä on ns. ”märkiä pieruja” kun käy veskissä. Tulee sellasta kirkasta tai vähän ruskeeta limaa/ vaahtoo.
En oo laihtunu, muutama kilo tullut jopa lisää. Eikä oo pahoinvointiakaan. Mikää ruoka tai juoma ei pahenna kipuja.
Joskus on sitten aikoja jolloin ei ole kipua olleskaan tai se on lähes huomaamatonta. Kuumetta on ollu kyllä siinä 37-38 välillä aina iltasin.
Mulla ei oo mitään vuotohäiriöitä ja valkovuotokin ihan normaalia. Eikä kirvelyä pissalla käydessä, eikä siinäkään näy verta. Liikunta saattaa helpottaa, istuminen pahentaa. Joskus harvoin mulla on yhdytäkipuja. Ne tuntuu just alavatsassa ja peräsuolessa.
Sit aamulla ei välttämättä oon särkyä ollenkaan vaan se alkaa päivän mittaan ja pahenee iltaa kohti. Särkylääkettä oon ottanu pahimpina aikoina, mut sekään ei aina posta särkyä kokonaan. Kivut ei herätä yöllä.
Tohtoria kohti olen menossa, pelottaa vaa että jospa löytyy jotain vakavaa, ikää kun mulla on vasta 28.
Onko kellään ollu mitään vastaavaa?

5

7565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tri mengele

taitaa olla kyseessä endometrioosi. googlaa se, niin saat lisätietoa. lyhyesti: kohdun limakalvon tapaista kudosta siellä missä sitä ei pitäisi olla. lääkäriin siitä!

• Mari

Minulla oli monta vuotta tosi paha kipu peräsuolessa joka säteili selkään ja alavatsaan.
        Se laukesi just usein kuin sinä sanoit asiolla käydessä.Ajattelin että vitsi, minulla on joku vakava tauti siellä. Juoksin lääkärissä, tutkittiin. Ei mitään. No, sit joku kerta hoksasin että kipu tuli kerran kuukaudessa noin 16 päivää ennen menkkoja. Ovulaatio kipu oli näköjään, vaikka tuntui kuin olisi ollut joku peräsuolenkramppi.Minulla oli epäsäännölliset kuukautiset, niin näistä kivuista osasin laskea että kuusitoista päivää ja menkat alkaa, ja aina piti paikkansa.En tiedä onko kellään muulla ollut samanlaista.. ainakin lääkäri oli kysymysmerkkinä.

• Mari
        Mari kirjoitti:

Minulla oli monta vuotta tosi paha kipu peräsuolessa joka säteili selkään ja alavatsaan.
        Se laukesi just usein kuin sinä sanoit asiolla käydessä.Ajattelin että vitsi, minulla on joku vakava tauti siellä. Juoksin lääkärissä, tutkittiin. Ei mitään. No, sit joku kerta hoksasin että kipu tuli kerran kuukaudessa noin 16 päivää ennen menkkoja. Ovulaatio kipu oli näköjään, vaikka tuntui kuin olisi ollut joku peräsuolenkramppi.Minulla oli epäsäännölliset kuukautiset, niin näistä kivuista osasin laskea että kuusitoista päivää ja menkat alkaa, ja aina piti paikkansa.En tiedä onko kellään muulla ollut samanlaista.. ainakin lääkäri oli kysymysmerkkinä.

huomasin että kirjoitit viikko menkkojen jälkeen. NO, sehän pitää hyvin paikkansa jos sinulla on noin 28 päivää menkkojen väli.
        Samalla lämpö nousee hieman ovulaation jälkeen ,ja pysyy korkeampana menkkojen asti.

• Nimetön
        Mari kirjoitti:

Mulla on myös ovulaatio kipuja. Ensin ihmettelin mistä se johtui ja hoksasin sitten et aina 14 päivää ennen menkkoja alavatsaa vihloo päivän. Minulla on kyllä säännölliset kuukautiset.

• rwtte

kiertoon liittyvältä jutulta,itsellä yhessä vaiheessa aina puolivälissä vatsa aivan sekasin 1-2pvää.nyt otan maitohappobakteereja säännöllisin väliajoin,niin tuota vaivaa ei esiinny enää joka kuukausi,ainakaan yhtä pahana.TSEMPPIÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1196
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe