Hassua tämä KELAn käytäntö jos ei ole tuloja. Ottavat silti tuloina huomioon työttömyyspäivärahan vaikkei sitä saa. Tuki ei silti muutu mihinkään kun omavastuu ei muutu tuolla tulolla.
Nollatuloisen asumistuki
4
198
Vastaukset
- Hae toimeentulotukea
Jos työttömyyspäivärahaa ei saa karenssin vuoksi niin sen katsotaan olevan itseaiheutettu joten sen vuoksi asumistuki muutu mihinkään.
- 11+
Asumistuessa on omavastuuosuus, mikä tietyssä määrässä sitten vähentää asumistuen määrää. Eli työmarkkinatukibruttoon asti omavastuuosuus on 0 euroa. Noin piilotetaan työttömyysturvansa menettäneet tilastoista, kun heidän tulokseen merkitään työmarkkintuki vaikka todellisuudessa eivät sitä saa.
- suunnittelua
Ei pitäs päätä aukoo. Eli jos potuttaa työkkärin pakkopullat niin kannattaa ainakin ensi kysyä paljon rahaa menettää kaikista tuista ja tuloista jos karenssia saa. Kaikki voi laskea etukäteen mitä menettää Euroissa.
- ap...
Hassua tuo sinunkin kommenttisi. ,minusta tässä ketjussa kukaan ei ole aukonut päätänsä. Ihmettelin vain KELAn käytäntöä kun sillä ei ole mitään merkitystä koko tuen määrään. Sama tuki tulee oletko nollatuloinen vai laitetaanko tuloiksi työttömyyspäiväraha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996