Muistakaa erota reservistä intin jälkeen

Tehkää se

http://akl-web.fi/reservi Valtio pakottaa meidät käymään intin, joten erotkaa kannanottona. Eikä tarvitse ikinä kerrata. Ja saatte vielä 350e koko tohusta.

16

334

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgb_nkvd_fsb

Noinko ryssänmaalla toimitaan? Kiitti vihjeestä pietaritrolli, mutta meillä saa kohta 900000 reserviläistä tiedon paikastaan puolustaa isänmaata, jos tarve tulee.

• Reservinkieltäytyjä

Aloittaja tuskin on Pietarintrolli, sillä tieto lisääntyy kun sitä jaetaan ja meitä on tässä maassa jo monia jotka ovat reservistä kieltäytyneet. Luulempa että muutamat näistä 900000 reserviläiskirjeen saajistakin vielä päätyy kieltäytymiseen.
        Nuorena ei kaikki osaa aina ajatella syvällisemmin tätä maailmaa ja sitä mikä on lopulta tärkeää ja arvokasta. Meillä kaikilla on vain yksi elämä.

• Asdertson

Tasapuolisuuden nimissä kehotan myös Venäjän armeijassa palvelemaan pakotettuja välttelemään palvelusta. Ei siellä taida pakollista asepalvelusta tosin enää ollakaan.

• venäjäntykinruuat
        Asdertson kirjoitti:

Tasapuolisuuden nimissä kehotan myös Venäjän armeijassa palvelemaan pakotettuja välttelemään palvelusta. Ei siellä taida pakollista asepalvelusta tosin enää ollakaan.

Venäjällä on pakollinen asepalvelus, tosin vain köyhät ja kahelit joutuvat siihen. Muut maksavat itsensä siitä vapaaksi joko lääkärille tai lautakunnalle. Luonnevikaiset kahelit hakeutuvat sisään että pääsevät pieksemään alokkaita.

• sdfdfsdfds

onko asevelvollisuudessa ylipäätänsä järkeä jos noilla 900 000 reserviläisestä vain 230 000 on sodan ajan sijoituspaikka tässähän on mennyt koulutus hukkaan noin kahdella kolmasosalla
      eikö olisi järkevämpää että se osa olisi töissä tuottamassa veroja jolla rahooitetaan maanpuolustusta
      mielestäni jokainen puolustaa maataan parhaiten tekemällä mitä osaa
      ei niitä sotiakaan pelkällä pyssynperällä voiteta
      tarvitaan toimiva ruoka jätehuolto lääkäreitä ynna muuta

• fegwwe

Sotien käyminen loppuun asti mallia Hitlerin Saksa ei ole edes realistinen vaihtoehto. Edes jatkosodassa eivät lähimainkaan kaikki miehet olleet rintamalla. Reserviin siis koulutetaan aivan turhan paljon väkeä, ns. yleinen asevelvollisuus käy kalliiksi ja on tehotonta.

• ruplavits

ei kai suomessa nyt niin köyhiä olla että tuosta summasta vietäisiin paprut takas?ruplanahan tuon ymmärtää,,

• SORAMUNTULLE

Häivy sinä vitun ryssä sinne Pietariin vitun homo.

• näinnäin

Erosin reservistä...kerran kävin kertaamaan. Ei olisi tarvinnut, jos olis heti älynnyt erota. Sotilasarvoakaan ei menetä, jos sillä mitään merkitystä.

• mennäsinnekuuseen

Kyllä minä eroaisinkin, mutta sitten joutuu viikoksi Lapinjärvelle ja sinne en ajatellut mennä.

• Evakonpoika

Minä olin kerran kertaamassa Dragsvikissä, kun piti muodostaa nopean toiminnan joukot puolustamaan rannikkoa ja Ahvenanmaata. Valtiolta loppui rahat eikä joukkoa ilmeisesti muodostettu, kun uutta kutsua ei tullut.
      Dragsvik ei ole sotilas varuskunta vaan partioleiri. Luentojen jälkeen rynnättiin suoraan kerholle ryyppäämään.
      Yhtä olen jälkeenpäin miettinyt, että ryhmässä ei ollut yhtään suomenruotsalaista.
      Luulen, että he ovat reservissä kotipiikoina.
      Joukko oli kuitenkin valittu sillä perusteella, että asui merenrannalla ja nopeasti lähtövalmiina. Eivätkö svekot puolusta omia rantojaan?
      Eroaisin reservistä , mutta ikä on tehnyt tehtävänsä.
      Ahvenanmaata en puolustaisi.

• lähimmäisapu
    • 4e5rt67yuiopå

Kannattaa erota. Kannattaa olla puolustamatta tätä maata.
      Ja mennään sitten muutaman vuoden kuluttua sotimaan venäläisten kanssa lähi-itään, Georgiaan, Ukrainaan tai Nato joukkoja vastaan taistelemaan.
      Kieltäytymällä pääsee siperiaan...

• tosirealisti

Me muodostamme valtion. Ei se ole mikään meistä irrallinen otus vaan yhteinen asia minkä itse olemme luoneet. Jokaisessa maassa on asevoimat, oma tai vieras. Venäjällä, Virossa, Ruotsissa. Eikä niitä ole edes harkittu lakkautettaviksi.

• lähimmäisapu

Kaikki eroaamaan nyt reservistä nopeasti.
      Toivomme että ainakin ilmapuolustuksesta ja merivoimista eroaisi mahdollisimman moni.

• leijonatvoittaa

Ei erota eikä erota kirkostakaan . Tää on suomi. Ja pysyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      66
      754
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      712
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      696
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      128
      642
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      579
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      579
    7. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      483
    8. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      458
    9. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      26
      455
    10. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      449
    11. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      422
    12. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      395
    13. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      28
      379
    14. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      64
      374
    15. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      58
      367
    16. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      364
    17. Jää tyhjää tila

Kun ärrä loppuu. Toivottavasti ei kyhätä siihenkin kirppari. Hävettää koko keskusta.
      Ähtäri
      24
      359
    18. 32
      351
    19. Miks tämä jatkuu näin pitkään?

Ootko rakastunut?
      Ikävä
      23
      347
    20. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗