S-kupla

epäilevätuomas

Kyllä S-kaupan tiedottajille kuuluu Nobelin palkinto. Niin hyvin saivat markkinoitua "halpuuttamisen". Olen nyt muutaman kerran käynyt S-kaupassa. Onhan siellä joku tuote hieman halventunut. Mutta kuinka moni on vastaavasti kallistunut? Sitäpä ei kerro S-kauppa. Eikähän se edes luvannut ettei muita hintoja nosteta. Nyt ainakin ns. kausituotteet ovat tosi kalliita, esim tomaatit, tuoreet kalat ja vastaavat. Siitäpä se kate sitten saadaan entistä suuremmaksi, kun tyhmä ostaja tulee hakemaan niitä halpuutettuja tavaroita ja samalla ottaa mukaan ne kallistetut tuotteet. Ja juuri oli uutinen, että tämän halpuuttamisen takia maidontuottajien saama hinta tippuu n. 11prossaa. Eihän S-kauppa niin tyhmä ole, että se omasta pussistaaan maksaisi halpuuttamisen. Kyllä johtajien (ja niitä riittää) pitää edelleen saada palkankorotukset.

14

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kupla otsassa

      Onko esim. Lidl luvannut ettei se nosta hintoja?

    • Olen huomannut saman ilmiön ,ei minun ostoskoriniole Halpuuttunut

    • halpaako

      Juu kananmunat ennen halpuutusta 99 senttiä rasia. Nyt 1,49 €..

      • höykkyytimme_hintoja

        Tuon huomasin minäkin ja haen kananmunat nyt Lidlistä, jossa 1,05 € rasia.


    • höykkyytimme_hintoja

      Tuo maidon tuottajahinnan lasku ei taida silti johtua S-ryhmän "halpuuttamisesta", koskapa vain Kotimaista-merkin maidon hinta on laskenut, ei Valion eikä Arlan brändin alla olevat.

      Sama juttu K-kaupoissa, vain Pirkka-maidon hinta on laskenut, ei muut.

      • Ei.luottokirttia.1e

        jos sitä ei irtisanota ensimmäisen 5 päivän aikana. Jäsenyys maksaa 39 € / 30 päivää. Veloitus suoritetaan maksukortilta kuukausi etukäteen.
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        HUOMAA vähän vaikeuksia irtisanoa jäsenyys, en suosittele että antaisi luottokorttinumeroita yhteenkään firmaan joka lupaa aluksi jotain ilmaiseksi,,,, ei todella


      • erseitä
        Ei.luottokirttia.1e kirjoitti:

        jos sitä ei irtisanota ensimmäisen 5 päivän aikana. Jäsenyys maksaa 39 € / 30 päivää. Veloitus suoritetaan maksukortilta kuukausi etukäteen.
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        HUOMAA vähän vaikeuksia irtisanoa jäsenyys, en suosittele että antaisi luottokorttinumeroita yhteenkään firmaan joka lupaa aluksi jotain ilmaiseksi,,,, ei todella

        Niitä voisi rangaista ns. virtuaaliluottokortilla. Sinne voi laittaa vain vähän rahaa. Sitä ei siis pysty veloittamaan "salaa". Sellaisiakin firmoja on kuulemma ollut.


    • Hintojennousumediaan

      Se on jännä miten viime aikoina ollaan tohistu ruuan halpuuttamisesta ja hintasodasta yms. hintojen alennuksista, mutta tosiasiassa ruokakaupat ovat nostaneet huomaamattomasti esim. vihannesten ja kasvisten hintoja tai kananmunien hintoja (riippuen ketjusta). Joitakin tuotteita alennettu, toisia nostettu huomattavan paljon enemmän kuin tuotteiden hinnanmuutos joita alennettiin. Kauppa tekee enemmän katetta ja voittoa. Olisi reilua ja oikeudenmukaista kuluttajaa kohtaan, että myös näistä samaan aikaan tai jälkeen nousseista hinnoista ja tuotteista puhuttaisiin yhtälailla mediassa ja uutisoinnissa...

    • nytkalleutetaan

      Nythän tuo S-ryhmä taas rummuttaa halpuuttamisella. Mutta samaan aikaan on kaikessa hiljaisuudessa alettu kalleuttamaan. Viimeksi huomasin roimia hinnankorotuksia: maksalaatikon hinta nousi yhdessä yössä 50 %, kananmunien 30 % ja leivän ja einespitsan vähän vähemmän eli 10 %. Osa näistä oli muuten niitä pari kuukautta sitten halpuutettuja. Eli käytännössä S-ryhmän toiminta on sitä, että jotain hintaa lasketaan neljä senttiä ja toista nostetaan 40 senttiä.

    • ensilauantainalidliin

      Prismoissa kalleutus jatkuu. Tänään huomasin, että suurin osa tuotteista, joita meikäläisen ostoskoriin kuuluu, oli kallistunut vähintään 10 %. Ja osa tosiaan jopa 30-50 %.

      • Provonlaskuoppi

        MTKlaiset menee ostamaan ulkolaisia tuotteita, tapa tuokin.


      • Hintatietoinen

        Jep, ainakin 400% nousseet kaikki tuotteet...


    • 1220

      Muhku-sämpylöiden hinta oli noussut 20c viimeisimmän halpuutuksen yhteydessä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe