Volvo V50 Eberspächerin ohituskytkin

Kotiteknikko

Laitoin omaan V50 1.6D -10 Eberiin kytkimen päävirransyötön välille (punainen johdin). Eipä enää käynnistele automaattisesti lyhyillä matkoilla. Ei mene häiriöön vaikka auton oma järjestelmä yrittäisi käynnistää Eberiä. Kytkimen toin ohjaamoon ajotietokone/radioseinämän taakse helposti irroitettavaan muoviseen peitemuoviin. Olin jo aikaisemmin asentanut lohkolämmittimen ja sisähaaran koska tallissa ei voinut Eberiä käryttää. Suosittelen jos on lyhyttä ajoa talvisin.

7

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V50-09

Kiinnostaisi laittaa vastaava omaan V50:seen. Mistä tarkkaanottaen tuo päävirtajohdin löytyy?

• Kotiteknikko

Eli siinä Eberin päällä on liitin johon tulee auton omasta järjestelmästä syöttö ja ohjausvirta ja toimintatietopiuhoja. Siinä auton puoleisessa on se punainen, jatkuu myös Eberille päin punaisella.

• V50-09

Kiitos tiedosta. Testasin ja näyttää toimivan. Virtaa ei tosin kannata katkaista jälkituuletuksen ollessa vielä käynnissä. Näytti nimittäin tuuletin pyörivän vielä parinkin tunnin jälkeen, kun lähdin autolla uudelleen liikkeelle. Vielä pitäisi läpivienti viritellä. Onko sisähaaralle tarkoitettu vienti paras vaihtoehto ja onkose jossain kohtaa hanskalokeron takana? Pitääkö kuinka paljon purkaa, jotta sen saa näkyviin.

• Nimimerkki-varattu

Eikö sieltä auton asetuksista saa poistettua tuota lämmitystä? Ainakin S80:n asetuksista saa valita onko tuo ajonaikainen lämmitys päällä vai ei.

• Kotiteknikko
        V50-09 kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Testasin ja näyttää toimivan. Virtaa ei tosin kannata katkaista jälkituuletuksen ollessa vielä käynnissä. Näytti nimittäin tuuletin pyörivän vielä parinkin tunnin jälkeen, kun lähdin autolla uudelleen liikkeelle. Vielä pitäisi läpivienti viritellä. Onko sisähaaralle tarkoitettu vienti paras vaihtoehto ja onkose jossain kohtaa hanskalokeron takana? Pitääkö kuinka paljon purkaa, jotta sen saa näkyviin.

Totta tuo jälkituuletus. Jätänkin kytkimen on-asentoon jos olen käyttänyt eberiä ja kun seuraavan kerran lähden liikkeelle niin sitten off ennen starttia. Mitään valmista läpivientiä en löytänyt, ainoastaan sen kumisen läpivientisuojan mistä menee reilun peukalon paksuinen nippu johtoja moottoritilasta ohjaamoon. Jonkin verran purkamista on, hanskakotelo pois niin sieltä takaa löytyy äänieristelevyn takaa se läpivientikumi.

• ifi

Soittakaa hyvät ihimiset Kuusakoskelle,että pääsette niistä etuvetovolovoistanne eroon....

• webastollakuumaksi

Neroja nää raktorin omistajat jotka ajelee pätkis ajoo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3909
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3505
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      79
      3343
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1608
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1516
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1124
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe