Ongelmani on yksiselitteisesti sellainen että minulle on verottaja katsonut suurehkon summan jälkiveroja entisestä yritystoiminnastani, verottajan mielestä yrityksen ostot olisivatkin henkilökohtaista palkkaani suurimmalta osin.
Kuinka pitkäkestoisesn maksusuunnitelma verottajan kanssa voi sopia kun tuloni ovat pienet nykyisin.
Kuulin tälläistäkin että verovelka menisi lopulta ulosottoon ja minulla olisi mahdollisuus sopia vielä ulosottomiehen kanssa maksusuunnitelma veroistani, verovelkojen takia ei luottotietoihini kuulemma tulisi merkintää ?
Onko jotain aika rajaa että maksusuunnitelma ylipäätään voidaan solmia, minulla kun on mahdollisuudet lyhentää nykyisillä tuloillani ainoastaan pikkusummaa ja verovelka on kymmeniä tuhansia?
moni on sanonut että jätä suosiolla maksamatta , mutta kun minä haluaisin maksaa ja pitää luottotietoni.
Lainaa ei saa mistään, se tie on kuljettu loppuun.
Jälkiverojen maksaminen ja ulosotto
6
2053
Vastaukset
- 9plus9
Verot ovat suoraan ulosottokelpoisia saatavia, joten pelkästään verovelkojen siirtyminen ulosottoon ei aiheuta maksuhäiriömerkintää. Merkintä tulee vasta, jos mitään rahaa tai varallisuutta ei löydy ulosmitattavaksi, tai palkasta on peritty yli 1.5 vuotta.
Ulosotossa kuitenkin tulee ulosottomaksujen verran lisäkuluja, joten parasta olisi jos koittaisit saada asian sovituksi suoraan verottajan kanssa. Siitä kuinka pieneen maksuerään ne tyytyvät, en osaa sanoa. Se nyt kuitenkin selviää helposti kysymällä. - mirva
kiitos vastauksesta, mutta tarkoittaako tämä sitä että ulosotto antaa maximissaan 1,5vuotta aikaa maksaa koko velka pois, eli 18kuukautta maksuaikaa, tämä tarkoittaa sitä ettei pienituloinen voi maksaa siinä ajassa kymmenien tuhansien velkaa vaikka haluaisi , lopputulos olisi sama vaikke edes aloittaisia maksamaan jos merkintä on väistämätön kumminkin.
- 9plus9
1.5 vuoden jälkeen tulee maksuhäiriömerkintä pitkäkestoisesta ulosotosta. Se poistuu kyllä heti, kun velat on maksettu. Ei maksuhäiriömerkintä nyt kuitenkaan mikään maailmanloppu ole, joten sen pelossa ei kannata jättää velkoja roikkumaan.
Mutta ota nyt ensisijaisesti yhteyttä verottajaan ja koita sopia maksujärjestelyistä, jotta ulosottoa ei edes tarvita. - mirvaVaan
onko maksuhäiriömerkintä sama kun luottotiedon menetys, eli saman merkinnän saa joka tapauksessa maksaisin tai en?
- ssdg235
on joo
- 126
No jos et maksa mitään niin saat varattomuusmerkinnän, ja verot taitaa mennä normaaliin ulosottoon, joten siitä tuleva UMV ei poistu vaikka velat maksaisi.
Ei se nyt ihan sama ole minkä merkinnän saa. UMV sanoo että oot persaukinen tuloton joka ei hoida velkojaan, UMP taas kertoo että sulla sentään on tuloja ja velkoja hoidetaan. Tällä voi olla merkitystä esim. vakuutuksia hakiessa - UMV:n kanssa et kyllä saa muuta kuin liikennevakuutuksen käteisellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670