Istuin vahingossa kissani päälle

Huolestunutomistaja

Kissani oli kömpinyt sänkyni peiton alle ja olin istumassa sänkyni reunalle. Nousin heti kun tajusin että kissa on sielä ja hirveässä paniikissa se kömpii ulos peiton alta. Sen jälkeen ravistellut kovasti päätään, ja aristaa myös päähän koskemista. Olisiko syytä viedä eläinlääkäriin? On muuten kuitenkin hyvin normaalin oloinen. Olen todella huolissani, ja tunnen syyllisyyttä tästä, mutta näin kävi..

30

3830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläinhoitajaopiskelija

      Meillä oli kissanpentuja kun on lapsi ja nukuin pää kissan päällä...rääpäle parinpäivän ikänen ja pää ihmisellä painaa noin 5 kiloa, mutta terve katti oli. Mutta kun miettii kuinka paljon paino eroa teillä on niin voi olla päähän tullu esim aivotärähdys. Suosittelisin tarkastukseen viemään, jos ei pariin päivään oireet lopu tai heti jos pahenee yhtään.

      • Huolestunutomistaja

        Kiitos vastauksesta! Tuli heti parempi mieli! Ehkä odotan huomiseen, ja katson mikä on vointi. :) Täst edes muistan kyllä tunnustella peittoa ennen kuin käyn istumaan!


    • Kattiainenå

      Joo käy tarkistuttamassa vain ihan jo oman mielenrauhasi takia ja jos nyt tuli vahinkoa, niin selviää sitten varmasti ja kissa saa hoitoa.
      Kissat muutenkin hieman peittelevät vaivojaan, eli eivät ainakaan ihan heti näytäkään, että sattuu.

      • Tolvanax

        Joo maksa sata euroa turhaa tarkistusmaksua kun ei sille kuitenkaan voi mitään tehdä.


    • kisulit

      Enpä usko kissalle käyneen kuinkaan vaikka istuitkin sen päälle.
      Olihan sängyssä patja pehmentämässä ja lisäksi vielä peitto päällä.
      Omat kaksi kissaani ovat jääneet muutaman kerran alleni kun olen istunut niitten päälle esim. nojatuolissa, jossa on lampaantalja pehmukkeena, kissat mielellään kaivautuvat lampaantaljan alle.
      Kuuluu vain rääkäisy kun istun piiloutuneen kissan päälle. Kummatkin pomppaamme ylös äkkiä ja kissa livahtaa karkuun. Ei koskaan ole tullut mitään vakavampaa.
      Mitäpä se eläinlääkäri voi tehdä tapauksessa jos vaikka kissa olisi saanutkin aivotärähdyksen.
      Lepoa aivotärähdyksen saaneelle ihmisellekin määrätään.

    • Huojentunutomistaja

      Kiitos vastauksista! Huojentavaa kuulla että muillekkin on joskus vahingossa sattunut näin.. Kisuli on onneksi ollut ihan pirteä ja reippaam oloinen, mutta kiukkuinen se kyllä on! Ei suostunut enään tulla yöksi viereen nukkumaan. Ymmärrän kyllä, en itsekkään suostuisi nukkumaan tyypin vieressä joka noin vain istuu toisen päälle. :D ehkä saan vielä anteeksi

    • Kotikatti

      Ei hätää, kissallasi on vielä 8 henkee jäljellä...

      • IksuPiksu

        Lisään tähän vielä että kissat suuttuu helposti ellei ole läski ja lempeä ;)


      • Anonyymi
        IksuPiksu kirjoitti:

        Lisään tähän vielä että kissat suuttuu helposti ellei ole läski ja lempeä ;)

        mä näin unta et ku istuin eilen mun kissan päälle nii et se oiski kuollu mutta on se kunnossa


    • IksuPiksu

      Kissa loukkaantuu tunteellisesti max noin viikoksi jos sen vie esim hoitolaan munkin kissa on ollut mulle suutuksissa niin monesti mutta me ollaan erottamattomat joten anteeks se antaa aina. <3<3

    • VARMISTA-

      Soita eläinlääkärille ja kysy!

    • VARMISTA-

      Soita eläinlääkärille ja kysy!!

    • MINÄkin

      Kissa niinkuin ihminenkin, vaatii AINA lepoa ja rauhaa, kun on vahinko sattunut!!!, ja JOS epäillään aivotärähdystä ihmiselläkin, niin LEPO, ja ilman tyynyä kaikenlisäksi on EHDOTON HOITO!!!

      Joten antakaa kisulin olla rauhassa, älkää leikittäkö ja häseltäkö ollenkaan, eikä syöttääkkään tarvitse, ennenkuin kisu itse tulee ruokakupilleen, mutta VETTÄ ehdottomasti pitää olla KISULINsaatavilla AINA, terveenäkin ollessa, sillä kaikki ihmiset eivt välttämättä ymmärrä sitä, että VESI ON KISULLEKKIN JANONSAMMUTTAJA, niinkuin ihmisellekkin :)

      PS. Voi viedä kisun vaikka toiseen huoneeseen ja omaan rauhaan, ja ovi raolleen, niin potilas voi sitten välillä käydä kuikkaamassa ystäviään :)

      • kisuli1972

        Piikin paikka


      • Repesinx
        kisuli1972 kirjoitti:

        Piikin paikka

        Naulan kantaan


    • Hjyva-soppa

      Siitä kannattaa tehdä keittoa,
      pitää vain pitkään hauduttaa lihaa ja luita ensin.
      On nimittäin sitkeää muuten.

      Ja parasta,
      ei ole enää sontaa eteisessä,
      eikä toisten tarvitse pussata naisen kanssa joka on juuri nuollut kissan sontaisen naaman.

      • johannatukiainenuu

        Tunge sinä pääsi syväle johanna tukiaisen pyllyreikään kissankeittelijä.sulla ei taida hissi nousta aivokopassa joka kerrokseen.joten ainoa vaihtoehto on työntää pää johanna tukiaisen pyllyreijästä sisään ja antaa kaverien potkaista että menee kunnolla suoleen syvälle


    • kissaonkissa

      Kotonani on aina asunut kissa, nyt jo kolmas kissa, 17v. neitimummo. Meilläkin on kissan päälle vahingossa istuttu tai tassun/hännän päälle kävelty, mutta kaikki ovat säilyneet hengissä aika pitkäikäisiksi. Kissa kuvittelee olevansa suuri kiinan keisarinna, kaikki alamaiset huomaavat hänet, kun hän makoilee keskellä kulkuväylää tai valtaa paikan sohvalta/ sängystä.
      En usko, että kissallasi on mitään hätää, tarkkaile silti.

    • kissanainennn

      Ihana päivänpiristys tää viestiketju! :D Kyllä kisu antaa vielä anteeksi älä huoli :)

    • KissaEiLuontoonKuulu

      Kissat on itsepäisiä murjottajia ja janoaa varmaan kostoa sinulle terävine kynsineen ja ollessasi nukkumassa tulee ja puhkoo silmäsi. Lopettaisin välittömästi kyseisen otuksen. Tosin kissoilla on kirjaimellisesti yhdeksän henkeä meinaan kerran piti ampua villikissa mökin nurkalta ja vanha pahvihylsy oli vettynyt ja ainoastaan suhautti paksun savun ja haulit tippui piipusta kun taivutti haulikon. No onneksi kyseinen katti meni myöhemmin supiloukkuun.

    • collierakas

      kissat on aailman huonoimpia ettäs tiedät olen enemmän koira rakas <3

    • riippuuvähän

      Paljonko painat?

    • caarinaks

      Isovanhempieni kissa kuoli sisäisiin vammoihin papan istuttua sen päälle sohvalla..

    • brbrtbrt

      Itsekin kerran treenasin kotona käsipainoilla ja olin lopuksi niin loppu, että rysäytin painot täysillä sänkyni päälle. Kissa oli huomaamattani peiton alla ja juoksi kauhuissaan pakoon. En siis onneksi osunut kissaan, mutta jos olisin pudottanut nuo painot kymmenisen senttiä toiseen suuntaan, niin ei olisi hyvin käynyt.

    • voetokkiinsa

      Toivottavasti ihan oikeasti olet käyttänyt kissaa elääkärissä!!?? Vai jätitkö asian siihen ???????????

    • MINÄkin

      Nimimerkille "collierakas", täytyy todeta, että OIKEA ihminen EI lajittele lemmikkejä, ja KUN kyseessä sentään on MUSTASTA RUTOSTAkin IHMISKUNNANPELASTANUT IHANA OLENTO, JOKA TÄNÄPÄIVÄNÄKIN OLISI HYÖDYKSI IHMISKUNNALLE TAPPAESSAAN KAUPUNKIEN JA KAATOPAIKKOJEN ROTTAPOPULAATIOT PIENEMMIKSI !!!

      kyllä kissoilla olisi työmaata rajattomasti, EI olisi työttömyydestä tietoakaan :)

      Itselläni on perhetuttuja, joilla kissat ja koirat sulassasovussa elävät ja leikkivät :) , ja kissat käyskentelevät ulkona hiiriä, myyriä ja rottia pyydystäen :)

      PS. Harminpaikka vain, kun oravat ovat valloittaneet heidän pihapiirinsä, eivätkä ihmiset enää voi laittaa linnuille pesäpönttöjä, kun oravat käyvät valtaamassa lintujen ruoat ja ovat syöneet munat ja poikasetkin monista pesistä :(

      KISSAT JA KOIRAT OVAT OLLEET IHMISTEN AULIITA APULAISIA JA LEMMIKKEJÄkin KAUTTA-AIKAIN :)

      • einykypäivää

        Ruttoa ei ole, herää 2000-luvulle....ja hoidetaan elukoita niin kuin nykyään kuuluu :)


      • MINÄkin
        einykypäivää kirjoitti:

        Ruttoa ei ole, herää 2000-luvulle....ja hoidetaan elukoita niin kuin nykyään kuuluu :)

        EI ole niin, ei ole nyt VIELÄ ruttoa, mutta KYLLÄ se ruttokin sieltä osautuu, jahka hygienia ja ruokien säilytyspaikat menevät ns tuhannenkahdentuhannen takaisiin systeemeihin ; EI ole kunnollista VETTÄ, ei ole ylipäätään MITÄÄN!!!

        Ja sinäkään et yksinkertaisesti ymmärrä, että nykyään rotanMYRKKYJÄ kylvetään jokapaikkaaan, joten ihmisten appeet myrkyttyvät rottienPASKOILLAKIN, mutta onneksi en ole sitälustija näkemässä, kun rotat paskovat sen vähäisenkin ruoan jota meille suomalaisille annetaan!!!:(

        Tapa sinä vaan kisut ja ota rotta/rottaklaani lemmikiksesi, rotathan ovat VIISAITA :D

        PS. ET järinviisas ole sinäkään, kun et siitä tiedä, että KAIKKI kiertää kehää, niin muoti kuin maailmakin ; tulee ruttoa ja katastrofeja, joita sinäkin tulet huomaamaan, mikäli edes kaksi aivosolua sinulla on!!!


        LUE JOSKUS HISTORIAA, NIIN SIELTÄ SINÄKIN VIISASTUT :D


    • Mustankissankesyttäjä

      Kissa ei kiinny sillälailla ihmiseen joka rakastaa häntä.
      Loukkaantunut kissa voi muuttaa lopullisesti vaikkapa
      naapuriin asumaan jos siellä hänelle on parempi
      kohtelu.
      Rakasta kissaasi niin kuin itteäsi niin päällekävellessä kun istuessa.
      Jos kissa on pahoin loukkaantunut sen kyllä yleensä huomaa ihan
      maalais tai kaupunkilais järkeilemällä tai niitä yhdistelemällä
      vaikka kissa koittaisi vaivansa salata.

    • läskiakka

      Mä istuin johanna tukiaisen päälle olen 180kg läski akka.kyllä rääkäisi kun pieraisin korvaa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe