Sain tänään kaksi englanninkielistä sähköpostia, joissa molemmissa ilmoitettiin minun voittaneen nettilotossa miljoona dollaria. Kyse on kuulemma maailmanlaajuisesta lotosta, jossa ovat mukana ihan Microsoft ja Bill Gates. Minua pyydettiin ottamaan yhteyttä tiettyyn sähköpostiosoitteeseen. Ensin minun piti kuitenkin lähettää heille käsittelykuluja 3000 €.
Olin lukenut juuri vähän aikaa sitten lehdestä jutun, jossa varoiteltiin kyseisestä huijarista. Ihmiset ympäri maailman olivat menettäneet euronsa, eivätkä olleet enää sen jälkeen kuulleet voittorahoistaan yhtään mitään.
Onneksi en mennyt samaan ansaan.
Varokaa huijareita netissä!
6
3751
Vastaukset
- J-J
Saa kyllä olla melkoinen tampio joka tollaseen menee ja maksaa jonkun 3000€. Iänkaikkisen vanha huijaus vieläpä tuo olet voittanut maksa käsittelykuluja :). Toisaalta ihminenhän on perso rahalle, joten voihan tuo joihinkin upota.
- hacker*
Surekee yritys sen lähettäneeltä.
- ihmettelenpä vaan
Kuka on niin dorka, että lähettää 3000euroa tuollaiseen juttuun, itteäänpä saavat vaan syyttää kun uskovat kaiken maailman höpinöitä!
- todellakin dorka
minulle tuli joku puol vuotta sitten samantapanen viesti ja mun piti maksaa 2000e sinne. maksoin sen ja odottelin vastausta reilu pari viikkoa, mutta ku ei tullu niin aloin epäillä sitä ja ilmoitin asiasta poliisille. onneksi poliisit sai huijarit kiinni ja minä sain rahani takasin. ne oli joitain amatöörejä Suomesta.
- ilmoittaa?
jos saa tommosen huijaus viestin niin pitääkö siitä ilmoittaa poliisille vai antaa asian olla?
- Minä
Ainakin itse annoin asian olla. Pelkän sähköpostiosoitteen perusteella on varmaan aika mahdotonta jäljittää sen lähettäjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697051
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes642722- 562178
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661349Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3581303- 561264
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181176Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171010Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978