Varokaa huijareita netissä!

Minä

Sain tänään kaksi englanninkielistä sähköpostia, joissa molemmissa ilmoitettiin minun voittaneen nettilotossa miljoona dollaria. Kyse on kuulemma maailmanlaajuisesta lotosta, jossa ovat mukana ihan Microsoft ja Bill Gates. Minua pyydettiin ottamaan yhteyttä tiettyyn sähköpostiosoitteeseen. Ensin minun piti kuitenkin lähettää heille käsittelykuluja 3000 €.
Olin lukenut juuri vähän aikaa sitten lehdestä jutun, jossa varoiteltiin kyseisestä huijarista. Ihmiset ympäri maailman olivat menettäneet euronsa, eivätkä olleet enää sen jälkeen kuulleet voittorahoistaan yhtään mitään.
Onneksi en mennyt samaan ansaan.

6

3736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J-J

Saa kyllä olla melkoinen tampio joka tollaseen menee ja maksaa jonkun 3000€. Iänkaikkisen vanha huijaus vieläpä tuo olet voittanut maksa käsittelykuluja :). Toisaalta ihminenhän on perso rahalle, joten voihan tuo joihinkin upota.

• hacker*

Surekee yritys sen lähettäneeltä.

• ihmettelenpä vaan

Kuka on niin dorka, että lähettää 3000euroa tuollaiseen juttuun, itteäänpä saavat vaan syyttää kun uskovat kaiken maailman höpinöitä!

• todellakin dorka

minulle tuli joku puol vuotta sitten samantapanen viesti ja mun piti maksaa 2000e sinne. maksoin sen ja odottelin vastausta reilu pari viikkoa, mutta ku ei tullu niin aloin epäillä sitä ja ilmoitin asiasta poliisille. onneksi poliisit sai huijarit kiinni ja minä sain rahani takasin. ne oli joitain amatöörejä Suomesta.

• ilmoittaa?

jos saa tommosen huijaus viestin niin pitääkö siitä ilmoittaa poliisille vai antaa asian olla?

• Minä

Ainakin itse annoin asian olla. Pelkän sähköpostiosoitteen perusteella on varmaan aika mahdotonta jäljittää sen lähettäjää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe