Anteeksi laiskuuteni etsiä internetistä tietoa liittyen asiaan.. Olen 13-vuotias ja haluaisin erota kirkosta.. Miten tämä onnistuu? Vanhemmathan tässä loppupeleissä minut erottaisivat, mutta onko vain mahdollista tulostaan lomake ja täyttää se vanhempien nimillä ja lähettää maistraattiin?
Lapsena kirkosta eroaminen
7
73
Vastaukset
Eroakirkosta.fi on oivallinen tietolähde asiaan:
https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/eroakirkosta/lastenasema
Tuolta sivustolta saat tiedot täyttämällä valmiin lomakepohjan, johon tarvitaan vanhempiesi allekirjoitukset. Sitten vain paperi maistraattiin.
Vanhempien suostumus ja allekirjoitukset siis tarvitaan, vaikka tässä tapauksessa muodollisesti vanhemmat erottavat sinut kirkosta omalla suostumuksellasi - 15 vuotta täyttäneellä tilanne kääntyy niin päin, että voi erota itse vanhempien (huoltajien) suostumuksella. Ja 18-vuotiaana ihan omana ilmoitusasiana.- vfdvgfbf
Tarvitsette kaksi erilaista lomaketta. Vanhempasi täyttävät tiedoillasi tämän:
Uskonnollisesta yhdyskunnasta eroaminen
http://lomake.fi/forms/pdf/MAIST/Vrk_170a/fi
Sinä täytät tällaisen:
12-17-vuotiaan suostumus uskonnolliseen yhdyskuntaan liittymiseen / eroamiseen uskonnollisesta yhdyskunnasta
http://lomake.fi/forms/pdf/MAIST/Vrk_168a/fi
Lomakkeita pitää maistraatin ohjeen mukaan allekirjoittaa kahtena kappaleena ja toimittaa ne maistraattiin tai kirkkoherranvirastoon.
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/maist_vrk_1_70_p010806_/index.html- Erkinimi
Ja kannattaa asioida maistraatin kanssa. Ainakin oman tyttäreni paperit katosivat kun ne lähetettiin kirkkoherranvirastoon.
- näin
Toisen vanhemman allekirjoitus vaaditaan kun jälkeläinen on alle 18v.
- molemmat
Jos huoltajia on kaksi, tarvitaan kummankin allekirjoitus.
- Caseyslastride
Kiitän!
- FUCKIFUUU
Trolli tunnistettu. Mutta vastataan siltä varalta, että tämän lukee joku aidosti nuori. Eli toki voit väärentää vanhempiesi allekirjoituksen, mutta jäät siitä kiinni siinä vaiheessa kun kotiin tulee varmennusilmoitus, koska vanhempasi eivät antaneet sinun erota, niin se tarkoittaa, että he ovat hulluja kristittyjä ja luultavasti kivittävät sinut kuten Raamatussa käsketään tehdä tottelemattomille lapsille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683