paljonko insinöörit hankkivat paperialalla esim. stora ensolla? Esim. tuotantopäällikön hommissa?
paperialan palkat
10
2307
Vastaukset
- svetogorsk
Tuo on niitä asioita mihin vaikuttaa ihmisen neuvottelutaidot ja se kauan on firmassa ollut hommissa.
Tuotantopäällikkö, hmm... tittelit voi olla kovempia kuin ammattitaito edellyttää, mutta jos nyt jonkun villin arvauksen heitän niin 3500eur jollekin juuri koulusta valmistuneelle (jos sellaista voidaan edes valita tehtävään) ja sellaiselle jolla kunnon kokemus ja tuottaa paperia vessassa käydessäänkin, arvaan tienaavan 6000eur/kk. Muita lisiä tuskin on paitsi saisiko myös tuotannon mukaan, olisi aika kohtuullista.
Oletko hakeutumassa tehtävään, miestä vokottelemassa vai tulevaa elatusmaksujako laskeskelet?
Mutta jos haluat tarkan tiedon, selvität kuka tekee (tai teki) sitä hommaa ja ostat sen juorukalenterin missä on paikkakunnittain eri tuloluokissa yli 30k (vai yli40k) eur ansaitsevien tulot. Tuo kertoo palkka- ja pääomatulot, joten jos se onkin ollut businessmiehiä hommasi vaikeutuu. Etenkin jos on myynyt tehtaan omia laatutuotteita reikäisenä ulkopuoliselle (pitäisikö tuosta päätellä palkan pienuus =D ) - Mixa
Paperialan inssit harvemmin on paperialan liitossa eli saavat huonommin usein palkkaa kuin ne koneenhoitajat.
Epäilisin että aika tarkkaan inssin keskiarvoa eli 2500-3500kk.
Kaveri on juuri noissa hommissa ja palkkaluokka on tuo. nousee se iän myötä, mutta 5-10 vuoden kokemuksella tuo. - Jussi
Olen itse nuorena insinöörinä sähköalalla. Eräs tuttavani tienaa paperitehtaan siivoojana minua paremmin, koska kuuluu paperiliittoon. Välillä tulee mieleen, että onko se ihan oikein. Toki ei siivojan palkka ole minun pussistani pois.
- Tuleva inssi
se on todellakin totta, että perus duunari paperitehtaalla tienaa paremmin kuin vastavalmistunut insinööri. menee noin 10 vuotta saada se rako kiinni.itse olin kesätöissä tehtaalla(duunari hommia), palkka n.3000€/kk
myynti insinöörit tienaavat paremmin, mikäli tehdas palkitsee provisioilla.
- Tuotantopäällikkö
En tiedä millaisia palkkoja kollegat eri firmoissa saavat, mutta nuorehkona (
- Nimetön
Ilmeisesti yrityksessä, jossa työskentelet insinöörit kuuluvat paperiliittoon?
- Asioista tietoinen
Uskoo ken haluaa....epäilen, että tuotantopäälliköksi edes otetaan alle 30v, tuskin sitä kokemusta on niin hirveästi vielä kertynyt...Noh, voin olla väärässäkin..
- Tuotantopäällikkö
Asioista tietoinen kirjoitti:
Uskoo ken haluaa....epäilen, että tuotantopäälliköksi edes otetaan alle 30v, tuskin sitä kokemusta on niin hirveästi vielä kertynyt...Noh, voin olla väärässäkin..
Mutta näin se vaan on. Ja on meillä muitakin alle kolmikymppisiä vastaavan kaltaisissa tehtävissä (tosin on myös 5-kymppisiäkin). Kun 24 vuotiaana valmistuu kolme kesää mestarina harjoitelleena on sitä kokemustakin jo tehtaasta muutama vuosi kertynyt....
- Hyvä ala
Tuotantopäällikkö kirjoitti:
Mutta näin se vaan on. Ja on meillä muitakin alle kolmikymppisiä vastaavan kaltaisissa tehtävissä (tosin on myös 5-kymppisiäkin). Kun 24 vuotiaana valmistuu kolme kesää mestarina harjoitelleena on sitä kokemustakin jo tehtaasta muutama vuosi kertynyt....
...sitten. Hyvin olet asias hoitanut. Noin ei varmaan tapahdu kuin prosentille ihmisistä. Se on kyllä totta, että jos on joka kesä mestarina, valmistuu noinkin nuorena, mikä on toki mahdollista, jos on lahjakas ja ahkera. Niin onhan sitä sitten jo 28-29 vuotiaana sitä kokemustakin jonkin verran. Silti olen sitä mieltä, että kovin monet eivät noin nopeasti pääse tuotantopäälliköksi, sinulla on sitten ura edennyt hyvin, mikäs siinä!
Ja jos kerran ylitöistäkin maksetaan, niin ihme! Nykyäänhän työnantaja pyrkii tekemään aina ylempien toimihenkilöisen sopomuksia nihkeällä kk-palkalla ja ylitöistä ei silloin makseta...Ja päivystyksistäkin on monessa tehtaassa luovuttu, sinulla on siis vielä nekin tuomassa lisää liksaa. Tilanteesi on nykyisessä paperimaailmassa mielestäni melko harvinainen, jos rahaa kaipaat, niin nauti siitä nyt...päivystykset ja ylityökorvaukset saattavat loppua jossain vaiheessa. Toki tolla peruspalkallkin varmaan toimeen tulet... :-)
- nakkenak
9000 tonnii kuussa plus saunaoluet saunassa töitten jälkeen ja työkaveri ottaa lauteilla suihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391