Mitä helvettiä teen, apua!

apuaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Paniikkihäiriö kestänyt 7v. Muitakin mielenterveysongelmia, mutta toi nyt päälimmäisenä, en pääse ovesta enää ulos. Tuntuu etten kohta jaksa enää yrittääkään. En ole vuoteen liikkunut missään. Vain roskat pystyn kauhean ponnistelun voimin viemään. Läheiseni tuovat ruoat, Kauppaan en pysty mennä ja nyt miesystävänikin kyllästyi. Lääkäriin olen varaillut aikoja, mutta pelottaa niin vietävästi mennä edes sinne nykyään! Aikoinaan ravasin psykiatreilla ja terapeuteilla, eikä ne keksineet mitään! Rauhoittavia ei mulle määrätä koska takana katkaisuhoito ja päihderiippuvuus.

17

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M28

      Kai olet lopettanut täysin päihteiden käytön?

    • voimia

      Hei, vaikea tilanne sulla. Itsellä kanssa samanlaista jossain vaiheessa ollut. Sain miedon lääkityksen, joka auttanut. Terapiassa en käy, joskus kanssa käynyt. Vieläkin minulla paikkoja mihin en pysty menemään, jotenkin kamalaa kun järjellä tajuaa, ettei kuole jos menee kyseiseen paikkaan, mutta pelko estää. Itse en ole alkon käyttäjä, eikä ole tullut koskaan mieleenkään, että joisin ongelmiini, ei vaan ole minun juttu. Yritä saada lievä lääkitys ja pyydä vaikka apteekkisopimus, niin et pysty käyttämään väärin lääkkeitä. Rohkeutta sinulle ja voimia.

    • ketjunaloittaja

      Olen lopettanut päihteiden käytön. Joskus saatan juoda yhden tai kaksi siideriä, mutta hyvin harvoin. Ja sinne katkaisuhoitoonkin menin silloin omasta halustani. Voimia -nimimerkki, mitä lääkettä käytät? Mikä on apteekkisopimus? Ensiviikolla minun olisi tarkoitus mennä tapaamaan yksityistä psykiatria, mutten tiedä yhtään, mitä sille pitäisi kertoa ja muutenkin olen siellä varmaan niin ahdistunut etten tiedä osaanko sanoa yhtään mitään. Kaikenlisäksi, en tiedä huomaako minusta edes ulospäin kuinka ahdistunut olenkaan, koska olen peitellyt sitä niin kauan!

    • ketjunaloittaja

      Ja vielä, tietääkö kukaan, voiko siis tavallinen yksityinen psykiatri tehdä sen apteekkisopimuksen vai pitäisikö mun tavata joku päihdelääkäri vaikken ole enää päihdeongelmainen? Ja lääkärinkö kanssa se siis solmitaan vai apteekin? Yritin googlailla mutta noi kysymykset jäi vähän epäselviksi.

      • kokemusta11

        Yksityinen kirjoittaa kyllä rauhottavia. Tekee yleensä automaattisesti niin että jos esim. antaa 100 kappaletta rivatrillejä 2mg kaks kertaa päiväs, niin saat hakia seuraavan purkin vasta 50 päivän päästä apteekista.


    • vieroitus

      oireita taitaa olla vielä jos olet käyttänyt päihteitä ja mitä ilmeisemmin myös lääkkeitä. Tuo hinku apteekkisopimuseen kertoo minulle, että riippuvuuskierre alkaa uudestaan ja jatkuu vaan toisenlaisena. Saat luultavasti psykoosilääkkeitä eli ssri tyyppisiä loppuelämäsi.

    • ketjunaloittaja

      Niin siitä päihteiden käytöstä on kohta 2 vuotta. Ja oireita oli Ennen päihteiden käyttöä saman verran. Käytin päihteitä apuna ahdistukseen. Lääkkeitä En ole käyttänyt päihtymistarkoitukseen vaikka niinkin papereissani lukee. Käytin niitä joskus laittomasti, mutta vähemmän kuin monet syö reseptillä. Ja psykoosilääkkeitä syön jo kokoajan, ei auta. Ssri, Snri sun muut on kokeiltu jo miljoonaan kertaan. Mitä vaihtoehtoja mulla oikeen on!? Kun Ssri.t tai neuroleptit ei nyt vaan auta. Ja miten se, että haluan apteekkisopimuksella lääkkeet jos muuten ei psykiatrille sovi, kertoo että riippuvuus jatkuisi? Eikö se ole tarkoitettu juuri riippuvuuden estämiseen? Yritän pitää ajatusmaailmani positiivisena, mutta välillä se on hieman vaikeaa kun en tiedä mitä voisin itse tehdä, olen kokeillut jo kaiken. Ja apua ei saa. Ssri-lääkkeet alkaa jo tuntua vttuilulta kun tosiaan olen niitä näiden vuosien aikana kerennyt moneen otteeseen joka lajia kokeilla. Ja joo, tosiaan olen mokannut asiani totaalisesti kun rehellisesti olen lääkäreille asiani aina kertonut. Kauankohan siitä rangaistaan, eikö tämä kohta kymmenen vuoden tuomio ala jo riittää...

    • 98765

      Paljastit paljon itsestäsi viimeisessä kommentissa. Tuo sinun nykyinen olosi johtuu takuuvarmasti juuri niistä ssri-lääkkeitä joita kerrot syöväsi. Ei se ole mitään paniikkihäiriötä, vaikka oireet ovatkin samanlaiset. Lääkärisi on laittanut sinut jo koukkuun noihin lääkkeisiin. Tuo lääkäreiden mieletön tapa että lopetetaan yksi lisätään toinen lääke on pahinta mitä ihmisen elimistö voi kokea, ei se kestä sitä monta vuotta, romahdus on jo tullut. Miksi vielä haluat jatkaa elämäsi tuhoamista haalimalla vain lisää?

      Tässä vaiheessa sinun alkaa olla mahdoton päästä eroon psykoosilääkkeistä. Kuitenkin olisi parempi olla päihderiippuvainen viinasta kuin lääkkkeistä, sivuvaikutukset eivät tuhoa aivoja ja koko elimistän toimintaa niin kovasti.

    • ketjunaloittaja

      Syön siis nykyään vaan neurolepteja, ssri-lääkkeet lopetin sen takia, koska minusta tuli niin agressiivinen, että heittelin jopa tavaroita ja sain valituksen naapuriltani metelöinnistä. Ja nuo neuroleptitkin aloitin nyt vasta uudelleen kun julkisen puolen lääkäri ei muuta suostunut määräämään ja jotain oli pakko ahdistukseen saada, olin niin ahdistunut että aloin jo epäillä naapureideni puhuvan pahaa minusta. Nyt en enää kuule ylimääräisiä ääniä kokoaikaa, ainoastaan pahoissa paniikkikohtauksissa, joten jatkan neuroleptien syömistä. En kuitenkaan syö kuin 75mg ketipinoria iltaisin. Eikä oikeastaan kiinnosta vaikka aivoni pienenisivät neuroleptien tai muiden lääkkeiden takia, haluan vaan tästä hirvittävästä olotilasta eroon. Ei ole auttanut se, etten syö mitään lääkkeitä, ei ole auttanut lääkkeiden syönti, ei ole auttanut siedätyksen yrittäminen, en vaan tiedä mitä teen. Tuntuu että kaikkea olen vuosien varrella kokeillut. Kaikki luontaistuotteet mitkä pitäisi auttaa ahdistukseen, omegaa syön joka päivä. Ei auta. Neurolepteja tosin söin joskus suuremmalla annostuksella, ei hävinnyt paniikkikohtaukset, olo vaan oli kiukkuinen väsymyksestä. Ja alkoholia en voi juoda paria lasillista enempää, koska sekin alkaa ahdistaa.

      Ahdistukseni asteikolla 1-10, normaalisti 7, hyvinä päivinä saattaa laskea vitoseen, kohtauksissa 10.
      Ahdistustani lisää: ssri-lääkkeet, äänet naapurista, parvekkeelle meno, ikkunasta ulos katseleminen, puhelimessa puhuminen joskus mahdotonta, JNE siis aivan kaikkea tunnun pelkäävän nykyisin. Kaikenlisäksi luulen, että kokeilen taas ssri-lääkkeitä jos lääkäri ei muuta suostu määräämään. Jotain on yritettävä. Taas kerran.

    • Pelastajasi1

      Kuntoilemaan, kävelemään, päivittäin.

    • ketjunaloittaja

      Mä en uskalla, enkä ainakaan yksin. Mä en ees itse ymmärrä mikä siinä ulos menossa on niin pelottavaa. Saan siellä vaan aina niin hirveän olon :( Kuntoilen kyllä sisätiloissa päivittäin, muttei taida olla ihan sama asia. Mitenköhän pääsisin juuri edes kävelylle ulos?

    • LifeSucks

      Samanmoinen tapaus täällä. Istua mollotan vaan tietokoneella päivästä toiseen ja välttelen kaikkia kavereitani joiden kanssa vielä muutama vuosi sitten olin viikottain. Kaikki ahdistaa, kaikki tuntuu toivottomalta, nukkuminen menee päin hvettiä ja unirytmi pyörii miten sattuu. Hammasta purren saan käytyä kaupassa ja tuon sieltä kerralla kahden viikon safkat ettei tarvitse hetikohta poistua asunnosta uudestaan. Pidän omaa autoa väkisin työttömyydestä huolimatta vaikka ei varsinaisesti olisi varaa, kun en muulla konstin uskalla liikkua. Autolle pääsee suht nopeaan tahtiin asunnon ovelta ja autossa ahdistus ei niin paljoa vaivaa ja kaupasta pääsee suoraan takaisin autoon. Yleensä luukutan vielä musiikkia autossa, että ajatukset keskittyis siihen musiikkiin eikä ympärillä olevaan maailmaan. Kokoajan odotan uusia tietokonepelejä ja leffoja, koska ne ovat aikalailla ainoa tekeminen mihin tällä kuupalla kykenee. Rivatril on auttanu mua paljon, mutta psykiatrit on sitä aina eväämässä multa ja lopetusyritysten kierre on mut nykyseen jamaani kait ajanut. Nyt juuri menee 2x0.25mg päivä ja tiedän, että jos ottaisin 3x0.5mg päivässä selviäisin jonkun verran jopa ihmisten ilmoille, mutta minkäs teet kun rauhoittavat lääkkeet ovat pahin piru maailmassa lääkäreille.

    • PoppamiesX

      Teidän kaikkien ongelmat on aika helposti parannettavissa. Tietenkään parannus ei tule kuin manulle illallinen vaan joudutte näkemään vaivaa. Eikä lääkkeet ole vastaus ongelmiin. Kuvittele niitä fiiliksiä kun näet lääkepurkin tai kun nielaiset esim. rauhoittavan. Kuinka moni huomaa, että rauhoittuminen tai yleensä sen vaikutus alkaa jo siitä hetkestä, vaikka itse lääke ei ole vielä edes imeytynyt? Nyt kuvittele, että koet saman elämyksen ilman lääkettä. Tajuaako kukaan mistä on kyse? Jos tajuaa, niin siitä ei ole pitkä matka herätä tästä painajaisesta.

    • LifeSucks

      Eipä oo vielä ikinä käyny, että tabletti alkaisi helpottaa promilleakaan samantien. xD Niinkuin itse selostit ei se edes voi koska imeytymiseen menee oma aikansa. Olon helpottuminen lääkkeillä vaihtelee minulla myös sen mukaan olenko vasta syönyt vai vatsa tyhjä. Tyhjästä vatsasta päästään parhaimmillaan 15min alkavaan vaikutukseen, mutta täydestä vatsasta voi mennä jopa 1-2h.

      Keksipäs tähän kuule poppamies poppakonstit kun oikeasti jotain onkin vialla, enkä ole vain luulotautinen. Tiedän 100% faktasti kokeilujeni/kokemuksieni perusteella, että ilman lääkkeitä ja/tai alkoholia olisin jo tappanut itseni, koska päänsisäiset olotilat menee niin mielettömiksi.

      Saatanan vaarallista aina puoliterveiden täysin sairaille ehdotella nuita lääkkeiden lopetuksia. Se on pahimmillaan hengenvaarallista ja tuhoaa yleisvoinnin vuosiksi eteenpäin.

    • ketjunaloittaja

      Lifesucks, tsemppiä sullekin :) Kauan sulla paniikkihäiriö kestänyt? Mulla suunnilleen täydellinen unirytmi (ketipinorin avulla), mutta silti, vaikka elän täysin kaikkien ohjeiden mukaisesti, en pääse edes kauppaan. Onneksi se yksityinen määräsi opamoxia. Ainuttakaan en kyllä vielä niistä ole ottanut, mutta jotenkin helpottunut olo että on edes mahdollisuus poistua kotoolta jossain vaiheessa. Ja auto varmaan auttaa sua (tai ketä tahansa paniikkihäiriöistä) tosiaan paljon, ei tarvii kävellä sitä matkaa sydän hakaten sinne kauppaan kuitenkaan. Siinähän jo kerkeis muuttaa mielensäkin ja palata kotiin :D Ja poppamies, tavallaan tajusin pointin joo, sama varmaan mikä aavistuksen auttaa, kun uskoo jonkun uuden luontaistuotteen auttavan, eli placebo. Mutta se usko ei kauaa kestä, kun paniikkikohtaus iskee. Mutta rauhottavissa on vielä se, ettei tarvitse pelätä sen kohtauksen kestävän sentään useita tunteja,.

    • LifeSucks

      On tätä nyt ainakin 8v tässä kärsitty. Ketipinor, mirtatsapiini ja rivatril lääkityksenä, joista tosin rivatrilliin on jokaisella lääkärillä aina sanomista, että pitäisi lopettaa. Ketipinor ja mirtatsapiini pitää kotilot tasapaksuna, eli ei loistavaa, mutta ei aivan kamalaakaan. Unta riittää liikaa (12-16h) ja jos ei ota lääkkeitä niin ei saa juuri nukuttua ja vointi laskee ku lehmän häntä. Rivatril tuo välittömän avun aina hetkeksi, mutta jos haluais lähelle terveen ihmisen standardia päästä niin pitäs se 3x0.5mg päivä ottaa ja tietty siihenkin tulee tolet sitten. Toleranssin kehittymistä kun ei oiskaan niin vois olla lähestulkoon terve ihminen. Lääketehtailijoille nyt semmonen nappi kehitykseen, että toimii ku bentso, mutta ei kehitä toleranssia. Maksasin vaikka huntin kuussa semmosista. Taitaa vaan tuo ihmisen aivokemia olla semmonen, että käytännössä kaikkeen tulee enempi vähempi toleranssia. Hakee mukamas sitä omaa tasapainoonsa kuuppa ja se "tasapaino" onkin sitten ohi parametreista joilla kuuppa toimis niinku pitää.

    • 888888

      Tiedätkö aloittaja, että ketipinorilla on ihan samanlaiset haittavaikutukset ja vieroitusoireet kuin ssr-lääkkeillä. Meillä kävi niin että ketipinor kauppanimeltä seroguel, sai aikaan voimakkaita aisteihin ja hahmottamiseen liittyviä häiriöitä. Tämä tuli mieleeni kun luin noista sinun haitoista: äänet naapurista, parvekkelle meno, ikkunasta ulos katsominen, puhelimessa puhuminen. Nämä ovat kaikki tekemisissä aistihavaintojen kanssa. Kuulon herkistyminen naapureiden äänille, ympäristön hahmottamisen vaikeus parvekkeen perspektiivistä katsottuna ja siitä johtuva epämääräinen outo tunne, puhelimessa pelkän herkistyneen kuulon avulla asioiden hahmottaminen ja ymmärtäminen on vaikeaa jne.

      Koska olet jo aikaisemmin syönyt ssri:tä ne ovat saattaneet jo vahingoittaa aivojasi ja se on tuolla taustalla. Minä uskon, että tuo ahdistus nyt johtuu tuosta ketipinorista. Täytyy myös muistaa ajatella sitä, että asut / työskentelet mahdollisesti sisäilmaongelmaisessa talossa jolloin sen tuomat ongelmat diagnosoidaan nykyisin väärin paniikiksi. Liikkumisesta johtuva rasitus ja pienikin hengästymisen aiheutama paniikki voivat olla oireita tästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe