Varoitus tori.fi:ssä huijareita

sasasa

Tuore tapaus, varoitan kaikkia ihmisiä, jotka käyvät kauppaa tori.fi:ssä. Itsekin olen myynyt ja ostanut paljon kaikkea tavaraa tori.fi:n kautta, ostajana aina maksanut tilille ja myyjänä aina lähettänyt samana päivänä kun rahat tuli tililleni (tai jos olin matkoilla, ilmoitin ostajalle asiasta ja lähetin heti saapuessani kotiin), mutta tällä kertaa mullekin sattoi paha moka. Nimittäin maksoin etukäteen myyjän tilille niin kuin normaalisti, jonka jälkeen myyjältä en saanut minkäänlaista vastausta lähettämäni sähköposteihin. Ilmoituksessa käytetty toisen tori.fi:ssä olevan myyjän tietoja, suomalainen nimi, ei puhelinnumeroa, aito kuva tuotteesta, tuore ostokuitti kuvassa 20.12.2014 visa electronilla maksettu. Muuten täyttää kaikki huijauksen tunnusmerkit.

24.01.2015 ilmoitus jätetty
24.01.2015 otin yhteyttä
25.01.2015 kauppa sovittu (maksan kauppahinnan pk:t)
25.01.2015 kauppasumma maksettu OP:stä OP:n tilille
25.01.2015 maksukuitti sähköpostiin
26.01.2015 ei vastausta
26.01.2015 ei vastausta
27.01.2015 ei vastausta
28.01.2015 ei vastausta
29.01.2015 ei vastausta
29.01.2015 reklamaatio ilmoitin rikosilmoituksen jättöstä
30.01.2015 rikosilmoitus jätetty internetin kautta

Suomen poliisin toiminnasta on sen verran kokemusta, ettei näitä tutkita eikä ole mitään toivoa, joten varoitan muita ihmisiä, toivottovasti jollekin on tästä jotain hyötyä.

Myyjällä oli muita tuotteita samaan aikaan myynnissä, käytti ilmoituksissa toisen henkilön nimeä, ilmoitukset on jo poistettu, todennäköisesti rahoja on huijattu muiltakin.

Myyjän käyttämä sähköpostiosoite: [email protected]
Myyjän antama tilinumero: Osuuspankki FI5054350320041928 ja Säästöpankki FI6346000010590723

ÄLÄ MAKSA NÄIHIN!

Tori.fi:lle vinkki: samaa nimimerkkikohtaista palautejärjestelmää kuin huuto.netissä please

21

5094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä

      Paljonko maksoit!?
      Postiennakolla AVAAMISOIKEUDELLA!!!
      jos on kallis ostos..

    • sasasa

      105e. Itse myyjänä en lähetä postiennakolla, kaksi kertaa olen joutunut maksamaan edestakaiset lähetyskulut, eivät noutaneet. Rahat tilille, paketti postiin on aina ollut selkeä ja toiminut kaupankäynnissä. Jos joku ostaja ehdottaa postiennakkoa, teen vastaehdotuksen, lähetyskulut x2 tilille, jonkä jälkeen lähetän postiennakolla ja hyvitän tuon maksun. Tuntuisi olevan reilu peli molemmin puolin, suojaa sekä ostajaa että myyjää, mutta jostain syystä kukaan ei ole vielä suostunut.

      • heirolll

        Minullakin on samaa kokemusta postiennakosta, eli en lähetä sillä koska se voidaan jättää noutamatta. Hyvä idea tuo 2x lähetyskulujen perintä, karsii hyvin nämä renkaanpotkijat, joita postiennakolla kyselijät tuntuvat usein olevan.

        Myin myös vajaan satasen arvoista tavaraa tori.fi:ssä hiljattain. Minulle laittoi viestiä ostaja että "soita niin tehdään heti kaupat". Soitin sitten ja vaikka ilmoituksessani oli teksti että ensin rahat tilille ja sitten tavara postiin, niin hän olisi halunnut ensin tavaran ja sitten vasta maksanut. Hän kuulosti tosi vakuuttavalta, oli kuulemma "firman piikkiin" ostamassa tätä tavaraa ja että rahat tulee varmasti. Nyt vain ei ollut pääsyä pankkitilille ja tavaralla oli kiire.

        Aikansa yrittäessään taivutella minua, hän jopa lupasi tavarastani kaksinkertaisen hinnan (tietenkin jälkikäteen maksettuna) - jos vain lähettäisin sen samana päivänä tai viimeistään seuraavana aamuna. Eli jos olisin ollut ahne, niin olisin voinut mennä lankaan ja veikkaan ettei rahoja olisi koskaan näkynyt. Huijausyritys tai ei, voihan toki olla mahdollista että kaveri oli rehellisin mielin, mutta minulle jäi huijauksen maku tuosta koska myyntiehtoja olisi pitänyt muuttaa nopeasti ja laittaa tavara pikaisesti postiin (tietenkin, etten ehtisi punnita asioita).


    • sasasa

      Nyt on myynnissä samanlainen tuote tori.fi:ssä, halpa hinta, paljon kuvia, suomalainen nimi, yhdessä kuvassa on jopa ostokuitti, puhelimeen ei vastata, laitoin sähköpostia...

      KUITTI KUVASSA EI TAKAA REHELLISTÄ MYYNTIÄ. Huijarit kopioi kuvat vanhoista ilmoituksista, sitten muutaman kuukauden päästä luovat ilmoituksen samoilla kuvilla ja nimellä.

      TORI.FI:N YLLÄPIDOLLE: Tori.fi:ssä kaupankäynti ei ole turvallista ja varmaan hyytyy koko ajan ennen kuin tori.fi:n ylläpito älyää tehdä nimimerkkikohtaista palautejärjestelmää kuin huuto.netissä. Tällä hetkellä kuka tahansa voi millä tahansa nimellä luoda ilmoitus ja poistaa samantien.

    • tiiru

      Pankkitilin numero viittaisi Sonkajärvelle.Sonkajärven op 543503

      • sasasa

        Kiitos tiedosta. Poliisista ei kuulunut vielä mitään. Täytyy yrittää pankin kautta, jos saisin edes nimen, niin sitä kautta löydän huijarin ja lähden käymään.


      • oop
        sasasa kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Poliisista ei kuulunut vielä mitään. Täytyy yrittää pankin kautta, jos saisin edes nimen, niin sitä kautta löydän huijarin ja lähden käymään.

        Onko kuulunu poliisista mitään. Itse asioin samaisen henkilön kanssa ja olis mukava tietää mikä tän pellen nimi on?


      • sasasasas
        oop kirjoitti:

        Onko kuulunu poliisista mitään. Itse asioin samaisen henkilön kanssa ja olis mukava tietää mikä tän pellen nimi on?

        Kihlakunnansyyttäjä on ajanut asian eteenpäin ja yhdistänyt kaikki petokset yhteen asiaan ( yli 30 asianomistajaa), menee nyt joulukuussa 2015 oikeuden käsittelyyn.

        3kk ajan se on huijanut ihmisiltä rahaa ennen minun rikosilmoitusta ja 2kk rikosilmoitukseni jälkeen. Eli jos poliisi olisi toiminnut hieman ripeämmin, vältyttäisiin monesta vahingosta ja mielenpahasta.


    • rahatmeni

      Vieläkin huijasi 11/15 Tori.fi:n kautta ja rahat meni samalle säästöpankin tilille! Eikö tiliä voinut sulkea jos kerran käräjille jo asia menossa. Olisipa kiva saada tietää myyjän henkilöllisyys ja asuinpaikka....

    • alavudelta

      Hannu huttunen tori.fi huijari. Voi olla feikkinimi mut joita huijannut tehkää rikosilmoitus. Torin on pakko antaa tiedot poliisille. Tori tosin kuihtuu kun päästävät huijarit läpi ja niitä suojellaan loppupeleissä. Mut huonosti kasvatetut penskat saadaan kyllä vastuuseen.

    • voiollajuu

      oikeekin nimi mutta melko varmasti keksitty

    • isin

      ja äidin pienet kultamussukat saattaa tehdä jäynää tori.fissä ja maksattaa olemattomia tuotteita ihmisillä paysafe r-kioskilta ja eivät lähetäkään todellakaan mitää takaisin ostajille. Niitä paysafeja siis voi käyttää verkkoshoppailuun..katsokaas niiden pilttien toimintaa siellä kotona

    • mikjottei

      Voihan olla mut vastuuseen ja varmaa helppo jäljittää

    • EiKiitos_

      Just näiden huijareiden takia EN suosi tori.fi, eBay jne. Mielummin kärsin vähän nahoissani ja ostan tai myyn tarpeetonta luotettavien (bukowski, vintage-liikkeiden) kautta. Tiedän että homma toimii puolin ja toisin, menköön siitä välistä komissiota. En vaan luota näihin pelleihin. Oma mielipide. Toivottavasti saisit rahasi takaisin!

    • Kollli

      Emilia Rautiainen kerava 0401750224 on kusettaja/huijari mitä ikinä

      • tutumpituttu

        on muuten nyymi kusetusta, ostaja ei itse halunnut tuotteesta edes rahoja takaisin, asia keskusteltu useempaan otteeseen läpi sekä henkilön sosiaalitunnusta jaeskellaan pitkin vittua netissä? taisi olla ostajan oma vika jos on tyhmä kun saapas jos ei älyä hakea tuotetta postista, ottaa rahoja vastaan kun kysytään että haluuko rahat takas, levittää toisen henkkareita netissä ja väittää että ei ole rikos levitellä niitä, voi äly hoi älä jätä


    • Kgp

      Juu on jyskään avattu vintage liike,kaiuttimia,levysoittimia,putkiradioita,tuo huikkonen ei osaa korjata vahingossakaan mitään,asennuttaa autostereonsakin toisilla,hyvä kun kengän nauhansa osaa solmia.Jos ei halua harmia elämäänsä kannattaa kiertää kaukaa.Toimensa eivät kestä päivän valoa.

    • varsinkin jos ei ole tavaran haku mahdollista, kannattaa olla tarkkana.

    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe