Omasta miehestäni on paljastunut klassisen narsistin piirteitä. Hän haluaa pönkittää omaa valtaansa rahan avulla.
Itse olen ollut pidemmän aikaa työttömänä, mutta miehellä on vakituinen päivätyö. Olen tilannut netistä kaikenlaista (tarpeellista) tavaraa, esim. talvivaatteita ja talvikenkiä sekä yhden hienon laukun. Nyt sitten mies ilmoittaa, ettei halua maksaa tekemiäni tilauksia, vaikka huomautuslaskuissa on jo useampi sata euroa. Hän vain vetoaa asuntolainaan ja kaikkiin "muihin" kuluihin! Olen pyytänyt häntä useasti selvittämään minulle, että mihin hänen rahat tarkalleen menevät (laskut, ruokaostokset yms.) ja eikö yhtään ylimääräistä jää, mutta hän vain suuttuu.
Mites tuollaisen itsekkään ja vallanhaluisen ihmisen kanssa pitäisi parisuhteessa edetä? Jos laskut menevät perintään, niin sehän vaikuttaa koko perheen tilanteeseen, eikä narsisti osaa tai kykene ottamaan tätä huomioon.
Mies ei maksa laskuja!
21
1151
Vastaukset
- hessu89.l
en tiedä onko kysymys sairaudesta, tai vain saituudesta. tekstistä ei saanut siihen selvyyttä. Onko ongelma vain raha. Kuten monissa perheissä. Mielestäni tarpeellisen tavaran hankinta on ok, jos se on tod. tarpeellista, mutta jos on rahaton ja tilailee mitä haluaa, niin silloin pitää ajatella itsekin..
Yleensäkin pihin ihmisen kanssa eläminen on todella vaikeaa, Saati sitten jos on vielä narsistinen ihminen. Tulisitko paremmin toimeen yksin: onhan tuet silloin jne.- Anonyymi
Mutta ensin on kysyttävä silt mieheltä haluaako hön maksella ennen kun tilailee. Tavaraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ensin on kysyttävä silt mieheltä haluaako hön maksella ennen kun tilailee. Tavaraa.
Olen samaa mieltä, että ensin olisi keskusteltava miehen kanssa.
( Aloitus on tosin vanha, lieneekö nuo enää yhdessäkään. )
Ei nainen voi olettaa, ja odottaa, että mies maksaisi kaiken. Jos hän maksaa jo laskut, ym. kuluja, ja sitten pitäisi maksaa vielä naisen nettiostokset, niin olisi hyvä kyllä miettiä naisena sitä omaa toimintaa.
Ja onko tapana tilailla vaatteita ja laukkuja vain sen takia, kun tekee mieli, vai ihan oikeasta tarpeesta ?
Olen itse nainen, mutta jos olisin mies, en maksaisi vaimoni/naiseni ylimääräisiä tuhlailuja.
En toki näin naisena myöskään menisi tilailemaan kaikenlaista tavaraa, etenkään keskustelematta ensin puolisoni kanssa.
Ei voi olettaa, että toinen elättäisi toista täysin. Itsekin on osallistuttava maksuihin, ym.
- harkintaa
Miksi tilaat jos ei ole varaa maksaa? Sinun olisi pitänyt ennen tilauksia kysyä mieheltäsi maksaako hän ostokset eikä jälkikäteen pyytää maksamaan.
- totuudennäkijä
Sun kaltaisia tyyppejä löytyy paljon narsistien uhrien tuki ry:stä...
- vähän_kyllästynyt
Taitava trolli. Täällä tosiaan jutut on välillä sellaisia, että kaikki sellainen on narsismia, mikä ei miellytä itseä.
- outoa
Olet oikeassa.
Kyllä aikuisen ihmisen,jos hän menee jotakin tilaamaan,niin täytyy ymmärtää katsoa raha varat,pystyykö maksamaan.Henkilö kohtaisiin menoihin täytyy olla omat rahat.Ei tulis mieleenkään mennä tilaamaan mitään,jos ei ole rahaa millä maksaa.Tuon asian perusteella ei kyllä Narsistia aviomiehestä tehä millään.Hän teki justiinsa oikeen kieltäytyessään maksamaan laskun.Jos menee maksamaan,nii seuraavalla viikolla on vielä isompi lasku.
- ProFem
Selvä narsu! Jätä se mies, löydät kyllä paremman.
- Heippavaimokulta
Tuttu tilanne.
Minunkin vaimo ostaa kaikkea tarpeellista niin kauan kuin tilillä on rahaa, ottamatta lainkaan vastuuta rahan riittämisestä.
Ja minun pitäisi huolehtia laskut ja rahan riittäminen tilipäivään.
Ei ole aina helppoa olla klassinen narsisti.- Anonyymi
Miten sellaisen vaimon kanssa haluaa jatkaa edes , ei kävisi mulle sellainen tyyli että toinen tienaa ja toinen sitten vaan ostelee niillä,rahoilla
- RahaRahaRahaRaha
En tiedä tarkkaan mikä on teidä tilanne. Mutta miksi miehesipitäsi maksaa sinun tilamat "tavarat"? Pääasiassa miehesi ei ole pakko maksaa sinun tilamat vaatteet. Ilmeisesti teillä ei ole selkeät peli sääntöjä,että mitä maksettaan yhdessä ja mitkä maksaa jokainen itse.
Okei...olet työtön! Mutta haloo.....mies jos päättää jättää sut.....joten jäät aivan yksin laskujen kanssa. Ilmeisesti et ole edes puhunut miehesi kanssa asiasta ennen kuin menet tilamaan.
Joten taittaa olla järki jäässä tai hukassa.Eli jatka vaan samaan malliin niin sulla on vielä isompi velka! Ota omistasi asioistasi vastuu äläkä kaada niitä aina miehesi niskaan. Olisit tehnyt asian toisin!Vai oletko miehen kanssa vain rahan takia?- Anonyymi
Sinkkuna on ihanaa. Saa päättää itse taloudestaan. 🥰✌🏼
- Saaranen
Jätä se narsu!
- Anonyymi
Jaa että on narsku jos ei haluamalla kalselwmassa jonkun tilauksia , kas måkun ” narsu” makselee asuntolainat jamsöhköt ja nettomaksut jne
Toivon mukaan mies näkee että on väärän ihmisen kanssa suhteessa , ei sitä nyt vaan tilailla tavaroita ensin kysymättä haluaako hän maksaa niitä
- Anonyymi
NarsiSti ei maksa laskuja ja kaikin tavoin yrittää kiristää ja hyötyä muista.
- Anonyymi
Olikohan se narsisti sittenkin aloittaja itse. Menee tilaamaan omasta mielestään tarpeellista tavaraa ja odottaa, että miehen pitää maksaa.
Jos ei itse pysty maksamaan tilauksiaan, hankinnoista on neuvoteltava maksajan kanssa etukäteen! - Anonyymi
Tuossakin on harhaanjohtava hinnoittelu: Louis Vuitton x Takashi Murakami Capucines Mini Handbag White Multiple colors
14,715€ (siis melkein 15 tuhatta euroa).- Anonyymi
Mitäs te .iehet käsilaukuilla teette?
- Anonyymi
Exä ajoi perikatoon
Itse olen narsisti 🍻 - Anonyymi
Mene töihin ja maksa itse se mitä tilailet. Ei kai työtön voi tilailla tavaraa ja maksattaa niitä muilla. .
Siis ei ole miehen asia hoidella sinun ostostesi maksamista asuntolainat kun hoitelee ja muut menot , ja sinä sitten vaan tilailet tavaraa netistä . Silloin kun ei ole itsellä varaa maksella niin ei tilatakkaan tavaraa kotiin . Jokainen vastaa itse omista teoistaan . - Anonyymi
Aloitus on tehty narsismi palstalle.
Pitääköhän tuo nainen miestään narsistina, kun asia vaikuttaa olevan täysin päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1053565Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv2302333Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02120Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k381869Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91669- 951128
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5920- 51882
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu70860Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.
Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti130822