Uuslessujen seurat

Kyselijä

Missä uuslessut pitää seuroja? Onko niillä omat puhujat? Mitä siellä saarnataan?

4

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UL itsekin

      ...käydä esim. vanhoillislestadiolaisten seuroissa. Toki näkemyseroja syntyy, mutta ei ongelmia. Vanhoillislestadiolaisten joukossa on paljon ihmisiä, jotka oikeasti ovat uuslestadiolaisia. He eivät vaan pidä ääntä katsomuksestaan. Suurin osa on nuoria ja koulutettuja.

      Mutta jos tiedät UL:ille tarkoitetuista seuroista (pk-seutu), niin ilmoita tässä keskustelussa muillekin.

      • Zombi Bombi

        Kuinkas ulkopuoliset voivat tulla uuslestadiolaisiksi jos pitää mennä outona lintuna ensin toimitalon touhuja tsiikaileen.


    • vanhoillislesta

      täsä yks juttu vaa!! mejä vl:lien seuroisa ei kyllä pahemmi mtn noita muita käy..ja tuskin ne het vaihtaa uskontoo ees..hei daa..ja mää ainakka amihikää uuslestadiolaisuutee oo koskaa tulemasakkaa.. et tiedoks vaa se..ei kauhee moni.. pitäkkäähä omia seurojanne vaa jossei muu kiinnosta!!!!!!!!heh

      • UL sandra

        vanhoillislestadiolaisten seuroissa. Olen uuslestadiolainen, sallin ehkäisyn, mutta toisaalta uskon vanhoillislestadiolaisten tapaan, että lapset syntyvät uskovaisena. Kaste ei ole siis mielestäni autuaaksi tekevä.
        Hyvin minä olen sopeutunut vl:lien joukkoon, eivät kai he edes tiedä, että olen oikeasti ul, mutta ei kait sillä niin väliä oo. Tervehin heitä Jumalan terveellä ja puhun myös uskonasioista heidän kans. Kun ehkäisy nousee puheenaiheeksi, kuuntelen vain sivusta. Turha sitä alkaa omia näkemyksiään esille nostamaan, ku se vaan aiheuttaa turhaa inttelyä. Jos jotku eivät halua sallia ehkäisyä, ei se mua haittaa. Näkemyseroja on monessa asiassa myös vanhoillislestadiolaisten keskuudessa. Toinen vl esim. sallii tietyt videot, toinen ei salli mitään. Yhteistä kaikilla on kuitenkin usko Jumalaan ja hänen ainoaan poikaansa Jeesukseen Kristukseen, ja se on tärkeintä. Häneen uskomalla pääsemme kerran taivaan kunniaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe