Haluaisin lapsen mutta poikaystävä ei...

Turhautunut17

Haluaisin lapsen mutta poikaystävä ei...
Poikaystävän kanssa keskustellut paljon jo asiasta ja sanoo vain koko ajan että hänen elämänsä menee pilalle ja sitten erottaisiin...ollaan siis molemmat 17 vuotiaita mutta valmistun jo puolen vuoden päästä ammattikoulusta. Ja en ajatellut heti opiskella lisää että töihin sitten menisin... Mutta tahtoisin saada jo nyt lapsen nuorena. Poikaystäväni sanoo että vasta EHKÄ kolmen vuoden päästä!!! Huom EHKÄ!!!!! En halua odottaa kolmea vuotta että sitten voisin EHKÄ saada lapsen.... Kenelläkään muilla samoja/ samantapaisia ongelmia...?

19

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrankin_järkevä_bf

      Päästä poikakaverisi menemään, jos lastensaanti sulle noin tärkeetä. Poikakaverisi vaikuttaa todella järkevältä nuorelta miehenalulta.

    • vbnmgh

      Kolme vuotta ei ole pitkä aika. Sen jaksat varmasti odottaa. Jos sinusta alkaa tuntumaan, että poikaystäväsi ei halua ollenkaan lasta, niin silloin pistäisin tyypin vaihtoon. On inhottavaa kun toinen pakottaa lapsettomaksi. Tiedän tyyppejä, jotka eivät ole suoraan uskaltaneet sanoa, etteivät halua lapsia, vaan toinen on hukannut hedelmälliset vuotensa odotellessa.

      • Höpsöt

        Itse olen jo 27-vuotias ja olen sanonut "poika"ystävälleni 10 vuotta, etten vielä halua lapsia. On teillä lapsukaisilla murheet.


      • noyritäppätajuta
        Höpsöt kirjoitti:

        Itse olen jo 27-vuotias ja olen sanonut "poika"ystävälleni 10 vuotta, etten vielä halua lapsia. On teillä lapsukaisilla murheet.

        Mutta jos sinä et halua ollenkaan lasta, niin se joka haluaa, pitäisi päästää vapaaksi. Kysymys ei ole ajasta milloin lapsia haluaa, vaan rehellisyydestä, joka vaikuttaa kummankin elämään. Naisen hedelmällisyys loppuu n. 40-50 vuotiaana, ja se että joku joutuu odottamaan turhaan ne vuodet, sen sijaan että löytäisi jonkun joka haluaa samoja asioita, kuin itse.


      • Höpsöt

        Kyllä minä haluan lapsia, mutta teen niitä vasta tuossa 28-35-vuotiaana, niinkuin kaikki muutkin järkevät ihmiset. Ei lasten ole "tarkoitus" tehdä lapsia - no ehkä kehitysmaissa näin tapahtuu, mutta ei sivistysmaissa.


      • nwejocäf
        Höpsöt kirjoitti:

        Kyllä minä haluan lapsia, mutta teen niitä vasta tuossa 28-35-vuotiaana, niinkuin kaikki muutkin järkevät ihmiset. Ei lasten ole "tarkoitus" tehdä lapsia - no ehkä kehitysmaissa näin tapahtuu, mutta ei sivistysmaissa.

        No eihän teillä sitten ole ongelmaa. Vastaukseni koski niitä suhteita, joissa toinen lykkää perheenperustamista, vaikka ei oikeasti aio sellaista hankkia. Toinen menettää mahdollisuuden kokonaan.

        Toisten järkevyydestä sinä et mitään tiedä. Hyvään vanhemmuuteen vaikuttaa niin moni asia.


      • Höpsöt

        Avaajaa ei ainakaan ole järkevyydellä pilattu. :)
        Poikaystävän kanssa ei tehdä lapsia. Paino sanalla POIKAYSTÄVÄN. Itse teen lapsia AVIOMIEHENI kanssa.


    • vanhaäiti

      Olette itsekin vielä lapsia. Käy ensin koulusi loppuun, hanki työpaikka ja aikuistu muutenkin. Samat sanat poikaystävällesi.
      Lapsi ei ole lasten leikkikalu.

    • muustasyystäturhautunut

      Yhteiskunnalla pitäisi olla joku sanktio, ettei lapset tekisi lapsia. Esimerkiksi alle 21-vuotiaille vanhemmille ei maksettaisi lapsilisää.
      Taloudellisissa vaikeuksissa teinivanhempien olisi käännyttävä ensin omien vanhempiensa puoleen. Mikäli he eivät haluaisi auttaa, yhteiskunta puuttuisi peliin ehkä jopa äärimmäisillä keinoin, kuten huostaanotoin. Tämä olisi porkkana, jolla isovanhemmat voisivat korjata omat kasvatusvirheensä joutumalla ottamaan vastuun lapsenlapsestaan.

      • uhijlhiu

        Täysin lapsellista. Ei huostaanoton perusteena voi olla vanhemman ikä, tai tulotaso.


      • muustasyystäturhautunut
        uhijlhiu kirjoitti:

        Täysin lapsellista. Ei huostaanoton perusteena voi olla vanhemman ikä, tai tulotaso.

        Tällä hetkellä ei ole, mutta pitäisi olla. Vanhempien pitäisi kyetä jo ennen lapsen suunnittelua ajattelemaan, että heidän täytyy selvitä lapsensa kasvattamisesta aivan itse - myös taloudellisesti itse. Jos edellytyksiä tähän ei ole, yhteiskunta ottakoon täyden vastuun. Minusta tämä olisi hyvä peloite, ettei vajaakykyiset hankkisi lapsia. Tällöin narkkarit, mielenterveysongelmaiset, lapsenikäiset ja -tasoiset eivät voisi toimia huoltajina.


      • vähäntiedät
        muustasyystäturhautunut kirjoitti:

        Tällä hetkellä ei ole, mutta pitäisi olla. Vanhempien pitäisi kyetä jo ennen lapsen suunnittelua ajattelemaan, että heidän täytyy selvitä lapsensa kasvattamisesta aivan itse - myös taloudellisesti itse. Jos edellytyksiä tähän ei ole, yhteiskunta ottakoon täyden vastuun. Minusta tämä olisi hyvä peloite, ettei vajaakykyiset hankkisi lapsia. Tällöin narkkarit, mielenterveysongelmaiset, lapsenikäiset ja -tasoiset eivät voisi toimia huoltajina.

        Siihen ei pysty moni täysi-ikäinenkään, joten se siitä. Lisäksi on täysin tyhmää olettaa, että kaikille sinun sääntöjä täyttäville löytyisi perheitä. Eli monet päätyisivät laitokseen. Niiden ylläpitäminen on huomattavasti kalliinpaa kuin perheen tukeminen. Joten loppujen lopuksi sinä maksaisit enemmän veroja. Vajaakykyiset eivät taas ymmärrä sinun pelotteistasi mitään. Nykyäänkään ei sitä paitsi narkkarit ja lapsentasoiset toimi huoltajina. Myös mielenterveysongelmaisilta voidaan lapset huostaanottaa, jos se on lapsen etu. Huostaanotto alaikäisyyden ja köyhyyden perusteella ei ole lapsen etu.


      • muustasyystäturhautunut
        vähäntiedät kirjoitti:

        Siihen ei pysty moni täysi-ikäinenkään, joten se siitä. Lisäksi on täysin tyhmää olettaa, että kaikille sinun sääntöjä täyttäville löytyisi perheitä. Eli monet päätyisivät laitokseen. Niiden ylläpitäminen on huomattavasti kalliinpaa kuin perheen tukeminen. Joten loppujen lopuksi sinä maksaisit enemmän veroja. Vajaakykyiset eivät taas ymmärrä sinun pelotteistasi mitään. Nykyäänkään ei sitä paitsi narkkarit ja lapsentasoiset toimi huoltajina. Myös mielenterveysongelmaisilta voidaan lapset huostaanottaa, jos se on lapsen etu. Huostaanotto alaikäisyyden ja köyhyyden perusteella ei ole lapsen etu.

        Niinpä niin. Ne, jotka eivät täysi-ikäisinäkään kykene lapsistaan huolehtimaan ovat myös juuri useinkin näitä avaajan kaltaisia, jotka ovat halunneet lasta jo teinipissiksenä.
        Ehdoin tahdoin 17-vuotiaana raskaaksihinkuvat ovat niitä, joille ei yhteiskunnan pitäisi antaa mitään mahdollisuutta toimia huoltajana, koska he ovat jo "ilmoittautuneet" vajaavaltaisiksi. Tällaisten pakkosterilointikin olisi hyvä keino ehkäistä yhteiskunnan kuormille tulevat lapset. Et viitsisi vaihtaa joka viestiisi nimimerkkiä. Se, jos mikään on todella lapsellista.


      • hankippaelämä
        muustasyystäturhautunut kirjoitti:

        Niinpä niin. Ne, jotka eivät täysi-ikäisinäkään kykene lapsistaan huolehtimaan ovat myös juuri useinkin näitä avaajan kaltaisia, jotka ovat halunneet lasta jo teinipissiksenä.
        Ehdoin tahdoin 17-vuotiaana raskaaksihinkuvat ovat niitä, joille ei yhteiskunnan pitäisi antaa mitään mahdollisuutta toimia huoltajana, koska he ovat jo "ilmoittautuneet" vajaavaltaisiksi. Tällaisten pakkosterilointikin olisi hyvä keino ehkäistä yhteiskunnan kuormille tulevat lapset. Et viitsisi vaihtaa joka viestiisi nimimerkkiä. Se, jos mikään on todella lapsellista.

        Eli sinusta ihminen joka lyhyen tekstin perusteella sanoo toista pissikseksi on pätevä äidiksi... Koulukiusaajia tuollainen kasvattaa.

        Ei kukaan ilmoittaudu vajaavaltaiseksi siksi, että haluaa lapsia. Vajaavaltaisuus on ihan eri asia. Pakkosterilointi taas on väkivaltaa ja sellaisen ehdottaminen osoitus tyhmyydestä. Niin ja mitä sillä on väliä vaihdanko nimimerkkiä, en ole koskaan teeskennellyt, että se en olisi minä, joka vastaa.


      • hohhoijjaa

        Kuinka sairas sä oikeen oot ! Et vitun tyhmä ajattele edes lapsen parasta !! Mietippä nyt jos jollakin ei olisi oikeasti varakas perhe ,ja ainoat elätysrahat olisivat vain ne tuet mitä äiti saa , nii kyllä se lapsi nälkään kuolisi kun saisi vain pienet summat rahaa vanhemmilta ,vain sen takia että lapsilisiä ei maksettaisi nuorelle äidille. Sä oot niin sairas ihminen kun edes ajattelet noin! Mikä niissä teiniäideissä on vikana ?? Anna kaikkien kukkien kukkia ja keskity omaan napaasi ! Sinun ei pitäisi keskittyä elämään muiden elämää ,tai sitten olet vain kateellinen ,koska ehkä olet itse joku vanhempi nainen jo ??


      • etoletosissas
        hohhoijjaa kirjoitti:

        Kuinka sairas sä oikeen oot ! Et vitun tyhmä ajattele edes lapsen parasta !! Mietippä nyt jos jollakin ei olisi oikeasti varakas perhe ,ja ainoat elätysrahat olisivat vain ne tuet mitä äiti saa , nii kyllä se lapsi nälkään kuolisi kun saisi vain pienet summat rahaa vanhemmilta ,vain sen takia että lapsilisiä ei maksettaisi nuorelle äidille. Sä oot niin sairas ihminen kun edes ajattelet noin! Mikä niissä teiniäideissä on vikana ?? Anna kaikkien kukkien kukkia ja keskity omaan napaasi ! Sinun ei pitäisi keskittyä elämään muiden elämää ,tai sitten olet vain kateellinen ,koska ehkä olet itse joku vanhempi nainen jo ??

        Ainiin ja piti vielä kyllä lainaten kommentoida ,mutta asiani koski nyt tämän erään kirjoittamaa tekstiä joka siis sanoi ettei alle 21-vuotiaille äideille pitäisi maksaa lapsilisiä.


    • HaluaaMyösTeiniÄidiksi

      "Do what you ever want, don't care what somebody else think, if you really want it, DO IT♥"

      Sinä et voi koskaan tietää, milloin tulee elämässä se matkan pää. Elä joka päivä silleen, kuin olisi viimeinen päivä elämässäsi, nauti siitä. Jos haluat lapsen nuorena, niin se on sinun oma valintasi, älä muitten mielipiteistä välitä, MUTTA mieti TARKKAAN!

    • mmmn

      Suhde tosiaan joutuu koetukselle lapsen syntyessä. On laskettu jopa tietty ℅ määrä kuinka moni eroaa ennen lapsen 1v synttäreitä tai jopa ennen lapsen syntymää. Olet vielä kovin nuori joten kannattaa nauttia vapaudesta ja nuoruudesta vielä kun voit. Lapsia kyllä ehtii tehdä:)

    • KOKENUT1111

      Nauti nuoruudesta niin kauan kuin voit!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6139
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      521
      3719
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3560
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2774
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 284
      2194
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1583
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe