Otsikon veneestä kaivataan kokemuksia.Riittääkö 150hv kone?Tilat?ajettavuus?
Yamarin 65dc kokemuksia?
19
3844
Vastaukset
- lipperman
Ainakin pitää arvonsa,ja helppo myydä,niinkuin yamarinit yleensä.Ei omia kokemuksia kyseisestä veneestä,kovasti ainakin mediassa tuota kehuttu
- 65dc
Itse harkitsin tuon ja 64-mallin välillä viime syksynä. Päädyin 65:een, koska se tuntui ratkaisevasti paremmalta tilan käytön osalta. Erityisesti kajuutta on kasvanut 65:ssa. Kulkuaukko on paljon fiksumpi ja nyt on hyvä paikka plotterille. Lisäksi tuntui, että 64:ia on paljon kaupan ja niiden haluttavuus laskee koko ajan ja 65 pitää lähivuosina hintansa hyvin.
Oman vähäisen kokemuksen mukaan ajettavuus on aika hyvä ja uskon, että 150 hv on ihan riittävä. Tosin omassa veneessä on 200 hv. Päädyin isompaan moottoriin lähinnä sen takia, että sattui sopiva yksilö, jossa oli hyvät varusteet ja toki lisähepat varmistavat, että teho ei lopu missään olosuhteissa kesken. - yamarinman1
Mites 65dc pärjää vertailussa flipper 640ddc,ja finnmasterin f68 kanssa.Flipper ulkonäöltään tätä päivää,ja desingiin panostettu,mutta miten muuten tilat ja ratkaisut versus yamarin?
Finnmaster t7 makean näköinen laite,mutta taitaa olla jo pykälää isompi joka suhteessa?- Flipperisti
Itse asiassa T7 on kahta pykälää isompi vastaten Flipperin 760:sta. Flipperin 670 DC on yhtä pykälää tuota Yamarinia isompi.
Omasta mielestä Flippereiden avotilan yleinen 'oleiltavuus' on parempi kuin Yamarineissa. Hytti on taasen mielestäni parempi Yamarineissa. Tyyli on myöskin mielestäni Flippereissä (paljon) enemmän tätä päivää. Itselläni 670 DC, joten olen hiukan jäävi asiassa, mutta nämä vain perusteluita omalle päätökselle :) - 65dc
Itse mietin kanssa Flipper 640 dc:tä vaihtoehtona. Tärkein kriteeri oli saada veneen ja trailerin kokonaispaino alle 2000 kg:n, jonka vuoksi kaikki isommat jäivät pois. Päädyin Yamariniin sen vuoksi, että niitä sai käytettynä. Jos Flipperiä olisi saanut järkevään hintaan käytettynä, olisin hyvinkin saattanut päätyä siihen. Flipperin olematonta liukukynnystähän on kovasti kehuttu. Me mietimme myös Flipperin ST-mallia, mutta nimenomaan haluttiin kajuutallinen malli eli DC. Vaikka ST:n oleiltavat tilat ovat suuremmat, niin esim. kemiallisen wc:n käyttö olisi ollut hankalaa tai vaatteiden vaihdot silloin kun on vieraita kyydissä. DC antaa tarvittaessa yksityisyyttä enemmän, vaikka kajuutta onkin mallia rymy verrattuna ST:hen. Jos on uutta ostamassa, tn. päätyisin Flipperin DC-malleihin.
Miettiin samalla myös Yamarin isompaa 68 DC:tä, mutta minusta se on hytiltään huonompi kuin 65, koska 68:ssa on kiinteä kaluste hytissä tilaa viemässä. Avotila on Yamarinin 68:ssa parempi kuin 65:ssa, mutta koska kajuutan nukkumisominaisuudet ovat huonommat kuin 65:ssa, päädyimme 65:een. Toki valintaan vaikutti myös meille turhan suuri paino. -> Jos haluaa isomman kuin Yamarin 65 DC tai Flipper 640, kannattaa minusta mennä Flipperin isompiin malleihin tai sitten Yamarin76 DC tai isompi. Sitten ollaan toki ihan eri hintaluokassa.
- flipper777
flipperin 640dc lienee saman kokoluokan vene kuin yamarinin 65dc.kummassa tilankäyttö parempi?entäs keulapunkan koko?muutkin kommentit veneistä kiinnostavat.
Yamarinin hyviä puolia:vahva brändi,joka jantteri tuntee merkin.jälleenmyynti arvo,helppo myydä
Flipperin:Venepiireissä hyvä maine.Muotoilu,laadukkaaman oloinen- flipper777
Unohtui,yamarinissa plussaa vielä yamahan moottori
- 200dc
AMT veneiltä löytyy kaksi vaihtoehtoa 65dc.AMT 200dc ja 230dc. Pienempi menee tarvittaessa 1500 trailerilla ja tila ratkaisu on samanlainen 65. Tälläkertaa yamarin kopio AMT. Honda on myös luotettava ja taloudellinen moottorin.
- Evinrude
Eikös flipperiin saa valinnaisena myös etecin mustan mörkön sijasta? Nythän hyvän brändin tuhoaa alkuperäisenä pääosin rigitetty musta mörkö. Kyllä tässä pitäisi jo päättäjien herätä ja keskeyttää tuo merkkurujen pakkosyöttö ihmisille. Itte ajan pelkästään evinrudella.
- järkiveneilijä
Mercuryn uudet 4-tahti efi koneet 80-150 suurella iskutilavuudella ovat testivoittajia ja itselläkään ei mitään moitittavaa 200 h käytön jälkeen. Koneet kilpailijoihin verrattuna nopeampia, taloudellisempia ja halvempia. Kaksitahtiset optimaxit ovat sitten asia erikseen. Niissä alhainen hinta ainut hyvä asia
- Hampaat_irtoo
Aikamoinen paukkulauta aallokossa, lasikuitu haisee, paikat nitisee ja natisee.
- eikusettaja
Vaihdoin 64 mallin 3 tonniseen ja 8 metriseen matkaveneeseen. Kuinka äänetön, hiljainen ja pehmeä 64 siihen verrattuna olikaan! Toki kokonsa takia heittelehti enemmän, mutta kumminkin. Että älä suolla puhdasta **skaa.
- Komppaan
eikusettaja kirjoitti:
Vaihdoin 64 mallin 3 tonniseen ja 8 metriseen matkaveneeseen. Kuinka äänetön, hiljainen ja pehmeä 64 siihen verrattuna olikaan! Toki kokonsa takia heittelehti enemmän, mutta kumminkin. Että älä suolla puhdasta **skaa.
Itse suollat p*kaa, Yamarin 64/65 ei nyt vain sovi kuin huviajeluun kauniilla ilmalla. 1-1.5 metrisissä alloissa ajaminen menee jo extreme urheilun puolelle pauke ja ryske aivan hirveää jo 15 solmun nopeudella. Vene aivan liian kevytrakenteinen ja tuuli vie vennettä kuin leijjaa. Alle puolimetrisessä aallokossa ok.
- eikusettaja
Komppaan kirjoitti:
Itse suollat p*kaa, Yamarin 64/65 ei nyt vain sovi kuin huviajeluun kauniilla ilmalla. 1-1.5 metrisissä alloissa ajaminen menee jo extreme urheilun puolelle pauke ja ryske aivan hirveää jo 15 solmun nopeudella. Vene aivan liian kevytrakenteinen ja tuuli vie vennettä kuin leijjaa. Alle puolimetrisessä aallokossa ok.
Hyvä että tuollainen kuupo on vain täällä virtuaaliveneilyn puolella. Kaikki asiat menee sulla päälaelleen. Y64 on pieni pulkka lähes ilman sisustusta ja painaa 1,1 tonnia. Aikalaisensa verrokit B620 ja Flipper 630 850-900 kiloa. Noita kun ajaa peräkkäin niin nimen omaan huomaa kuinka jäykkä ja jykevä 64. Lempinimeltään erään kilpailevan valmistajan suusta panssarivaunu. Niin antaisitko nyt lapsihyvä tällaisia vastaavia faktapohjaisia perusteita sille että vene on aivan liian kevytrakenteinen? Alaleuatotonta sonnanjauhantaa.
Et erota veneen tyyppejä ja kokoja tosistaan jos väität että jollain kilpailijalla ei mene extremen puolelle 1,5 tai edes 1m merkitsevässä aallonkorkeudessa. Merkitsevässä aallonkorkeudessa 1,5m jossa suurimmat yksittäiset aallot ovat 3 metrisiä, pitää vasta-aallokkoon liukuvan veneen olla jo mieluummin 100 jalan luokkaa ettei mene extrmeksi. Hölmö.
- vettenriemut
Jos haluu tilaa vähänkin, toi tulee pieneksi, yöpyminen tulee jo yhdellekin tukalaksi.
- Flipperisti
Joo, näinhän se toki vaatimustasosta riippuen toki on. Pitää kuitenkin kommentoida, että ainakin tuohon 670 DC:hen mahtuu ihan ok kaksi henkeä ja yksin ainakin minulle tilat ovat varsin riittävät. Itsellä ainakin läpinäkyvästä pleksistä tehdyt ovet ja ikkunat sivuissa ja katossa auttavat paljon. Lisäksi helppo kulku vähentää klaustrofobiaa. Esim 64DC:n koppiin minua olisi kovin vaikea saada edes messuilla testiksi. Sen sijaan 65 DC:n koppi vaikuttaa oikein käyttökelpoiselta. Myös Flipper 640 DC on yllättävän klaustrofobiystävällinen.
Kaikki riippuu tosi vaatimustason ja innon suhteesta. Toisille pitää olla seisomakorkeus sängyn yläpuolella ja toisille riittää mikä tahansa kolo johon voi ryömiä.
- YFE
Kaikin puolin hyvä ja laadukas vene. Jokainen tietysti puolustaa omaa valintaansa ja sitä raivokkaammin, mitä todennäköisemmin valinta on ollut huono. Y65DC:tä ei paljoa tarvitse puolustella, vene puhuu puolestaan. Koneeksi tuo 150hv riittää hyvin, kulkee sillä 2hlö ja varusteen mukana vielä kevyesti yli 40 solmua. Tilat eli kajuutta ja kulku etukannelle on paljon paremmat kuin muuten mainiossa edeltäjässä Y64:ssa. (Eikä ne siinäkään huonot olleet)
- Senioriveneilijä
Minulla on ollut neljä vuotta Y65. Kaikin puolin tyytyväinen. 150 Yamaha riittävä, mutta nyt ottaisin 200 hv. Vene rekisteröity seitsemälle ja jos kuormaa sen verran, lisäteho olisi tervetullut. Flipper 670 voisi olla seuraava vene, mutta en usko, että ero 65:een merkittävä muutoin kun vähän modernimpi avotila. Järviolosuhteissa olen ollut tyytyväinen Y:n ajo-ominaisuuksiin kelillä kuin kelillä.
- YamarinAmt
Missä testissä Flipper on voittanut ajettavuuden tai suorituskyvyn? Yamarin ja Yamaha tekee sen joka testissä järjestäen (ajettavuus aallokossa, huiput ja taloudellisuus). Siitä on hyvä lähteä valitsemaan venettä ja sitten katsoo että muut asiat ovat oman mielen mukaisia. Kantsii myös googlettaa Mercury Veradon luotettavuusongelmia. AMT mainittu yllä ja ihan loisto vene sekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760