Itse en tunne ketään vaan kaikki kiroavat kun on liian alhaiset nopeusrajoitukset.
Kuka uskaltaa laittaa oman nimensä ja sen että kannattaa talvirajoituksia?
Kuka oikein kannattaa talvirajoituksia???????
61
104
Vastaukset
- MoreControl
Minä kannatan! Ja kannatan myös sitä että jopa kesäaikaan voitaisiin monessa paikassa rajoituksia pudottaa. Mitä kiroamista on talvinopeusrajoituksissa? Ketkä ovat autoilijan "kaikki"?
- onhansepelle
Olihan tuo palstapelleltä taas rimanalitus, ylihän se ei koskaan pääse.
- Nastatsat
Kitkarengaspellet on R UNKKAREITA
Kukaan ei uskaltanut laittaa nimeään esiin eli kaikki vain pilailee ja todellisuudessa vastustaa talvirajoituksia.
99% talvesta on paljas asfaltti ja olosuhteet kuin kesällä ja turhaan myös nastat raapii tietä. Eli turhaan asetetaan talveksi rajoituksia pitää ensin saada muuttuvat rajoitukset ja pitää myös päivittää nykyautoille.
- auToLilja
Ehkä Hesan alueella on 99% paljas asfaltti, mutta jo itä-suomen kohdalla on n.90% jäinen-,-luminen ja urikastie. ehkä "moottoritie osuudet on suolattu auki kuin kesäällä konsanaan.
nopeus rajoitukset pitäisi suhteuttaa tien kuntoon ja tien kunnossapidon tärkeyden mukaan. hölmöä suolata tai pitää hyvässä kunnossa tietä jota kukaan muu aja kun aura-auto ja sen kuskin muija.
saisivat antaa luvan pitää autossa "oikeita nastoja", nykyiset lailliset nastat on liian lyhkäset ja tippuu yhden talven aikana. "Minä kannatan! Ja kannatan myös sitä että jopa kesäaikaan voitaisiin monessa paikassa rajoituksia pudottaa. "
Mene sitten lasten liikennepuistoon autoilemaan ja anna Miesten ajaa oikeaa autoa- Vitunpelle1
Nastatsat kirjoitti:
Kitkarengaspellet on R UNKKAREITA
Ja sä olet aivan saatanallinen ääliö.
- MoreControl
autoilija kirjoitti:
"Minä kannatan! Ja kannatan myös sitä että jopa kesäaikaan voitaisiin monessa paikassa rajoituksia pudottaa. "
Mene sitten lasten liikennepuistoon autoilemaan ja anna Miesten ajaa oikeaa autoahttp://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/raju-nokkakolari-tampereella-vaati-lapsiuhrin/1979750
Sinä sulle uutinen "tosimiesten" liikennepuistosta. Vitun koheltajat, joihin nimimerkki "autoilija" kuuluu aivan varmasti. - Pitoa_ei_luistoa
Vitunpelle1 kirjoitti:
Ja sä olet aivan saatanallinen ääliö.
V1tunpelle1 on R unkkareitten R UNKKARI
MoreControl kirjoitti:
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/raju-nokkakolari-tampereella-vaati-lapsiuhrin/1979750
Sinä sulle uutinen "tosimiesten" liikennepuistosta. Vitun koheltajat, joihin nimimerkki "autoilija" kuuluu aivan varmasti.Kyllä auto pysyy kovassakin vauhdissa omalla kaistalla ei autot ole enää kuplavolkkareita eikä pikkufiuja jotka meni sinne minne tuuli kuljetti. Liian hidas nopeus saa kuljettajan tekemään kaikkea muuta kuin ajaa autoa ja näin voi auto huomaamatta mennä myös vastaantulevan kaistalle, kuten on tuossakin onnettomuudessa käynyt.
- MoreControl
autoilija kirjoitti:
Kukaan ei uskaltanut laittaa nimeään esiin eli kaikki vain pilailee ja todellisuudessa vastustaa talvirajoituksia.
Ei kai kukaan laita tänne tollopalstalle mitään oikeasta minästään. Talvinopeusrajoitukset ovat enemmän kuin paikallaan. Eikä se ole mitään kommunismia.
- Vitunpelle1
Pitoa_ei_luistoa kirjoitti:
V1tunpelle1 on R unkkareitten R UNKKARI
No enpä ole ainoa.
MoreControl kirjoitti:
Ei kai kukaan laita tänne tollopalstalle mitään oikeasta minästään. Talvinopeusrajoitukset ovat enemmän kuin paikallaan. Eikä se ole mitään kommunismia.
JOOO voilla että rajoitukset ovat paikallaan, mutta aivan liian alhaisia ne ovat nykyautoille ja kitkarenkaille.
autoilija kirjoitti:
Kukaan ei uskaltanut laittaa nimeään esiin eli kaikki vain pilailee ja todellisuudessa vastustaa talvirajoituksia.
Kukaan talvirajoitusten kannattaja ei uskalla laitaa nimeään tänne, mutta minä vastustajana kyllä uskallan koska totuus on puolellani. Kuvanikin laittaisin jos voisi asettaa nykyformaatilla.
Arto Nissi
Porvoo
Merkki siitä etten puhu peetä kuten "kannattajat" vaan totta ja järkeviä mielipiteitä.
- 330.ja.hajis
Talvi rajotukset on syvältä perseestää !
- MoreControl
Ja perustelut oli mitkä?
- noita.piisaa
Tuolla nimimerkillä 330 jne -kirjoittavalla perusteluja lienevät mm.
-syvä usko omaan ja kaikkien muiden ajotaitoon sekä siihen, että virheitä ei tapahdu ainakaan itselle. vaikka niitä varmaan on tapahtunutkin ja toistaiseksi niistä on tuurilla selvitty.
-täydellinen tietämättömyys nopeudenlisäyksen ja liike-energian lisääntymisen suhteesta
-vähäinen tai olematon ymmärrys tilannenopeuden merkityksestä ja vaihtelevista liikennetilanteista
-hevosvoimien ja nopeiden autojen ihannointi, vaikka ei sitten 330-bemua itsellä olisikaan
-vähäinen ja varsin rajoittunut elämänkokemus yleensäkin - 330d.ja.hajis
MoreControl kirjoitti:
Ja perustelut oli mitkä?
Niiden olosuhteista riippumaton ehdottomuus. Ne on voimassa vaikka olo suhteet olisi kesäset joten niiden arvostus heikkenee ja se saa jotkut suhtautuun muihinkin sääntöihin huonisti. Pahinmillaan ne johtaa siihen että ei välitetä edes turva väleistä vaan roikutaan perseessä kun vauhti tuntuu niin hiljaselta. Kaikki kun ei tajua esi merkiksi tuo nikki "noita.piisaa" on selvästikin sellanen joka ei tajua paljoa mutta luulee vaikka mitä.
- HajisOnIhqu
Unohdit runkkauksen ja homottelun kirjoituksestasi! Mikä on? Alkaako ote lipsumaan?
Olosuhde ja turvaväli ovat yhdyssanoja!!
Tsemppaa nyt poju! - mikässiinjostykkäät
HajisOnIhqu kirjoitti:
Unohdit runkkauksen ja homottelun kirjoituksestasi! Mikä on? Alkaako ote lipsumaan?
Olosuhde ja turvaväli ovat yhdyssanoja!!
Tsemppaa nyt poju!Runkkauksesta löydät kaipaamiasi juttuja joltain muulta palstalta.
- HajisOnIhqu
mikässiinjostykkäät kirjoitti:
Runkkauksesta löydät kaipaamiasi juttuja joltain muulta palstalta.
Hajis-poju runkkaamisesta lähes jokaisessa kirjoituksessaan mainitsee ja homottelu on kyseisen ressukan jutuissa myös hyvin edustettuna. Luepa sen aikaisempia kirjoituksia niin ymmärrät.
- huspois
HajisOnIhqu kirjoitti:
Hajis-poju runkkaamisesta lähes jokaisessa kirjoituksessaan mainitsee ja homottelu on kyseisen ressukan jutuissa myös hyvin edustettuna. Luepa sen aikaisempia kirjoituksia niin ymmärrät.
Runkkaus ja homostelu on sulle varmasti tärkeitä asioita mutta tämä keskustelu koskee liikennettä.
- HajisOnIhqu
huspois kirjoitti:
Runkkaus ja homostelu on sulle varmasti tärkeitä asioita mutta tämä keskustelu koskee liikennettä.
Sinä et näköjään yhtään ymmärrä lukemaasi joten turhaan sinulle yritän kirjoitusteni sisältöä rautalangalla avata. Mutta vielä kerran vinkki sulle että etsi tuon Hajis-pojun kirjoituksia, lue niitä ja mieti kenelle ne runnakkaamiset ja homostelut onkaan tärkeitä?! Toisaalta itsekin katselet päivittäin nettipornoa ja tiedät sen hyvin.
- huspois
HajisOnIhqu kirjoitti:
Sinä et näköjään yhtään ymmärrä lukemaasi joten turhaan sinulle yritän kirjoitusteni sisältöä rautalangalla avata. Mutta vielä kerran vinkki sulle että etsi tuon Hajis-pojun kirjoituksia, lue niitä ja mieti kenelle ne runnakkaamiset ja homostelut onkaan tärkeitä?! Toisaalta itsekin katselet päivittäin nettipornoa ja tiedät sen hyvin.
En tosiaan ymmärrä, miksi sinulle on tärkeää kertoa liikenne-palstalla runkkaavasi katsoessasi netistä homopornoa. Kuluuhan se aika tietty niinkin.
noita.piisaa kirjoitti:
Tuolla nimimerkillä 330 jne -kirjoittavalla perusteluja lienevät mm.
-syvä usko omaan ja kaikkien muiden ajotaitoon sekä siihen, että virheitä ei tapahdu ainakaan itselle. vaikka niitä varmaan on tapahtunutkin ja toistaiseksi niistä on tuurilla selvitty.
-täydellinen tietämättömyys nopeudenlisäyksen ja liike-energian lisääntymisen suhteesta
-vähäinen tai olematon ymmärrys tilannenopeuden merkityksestä ja vaihtelevista liikennetilanteista
-hevosvoimien ja nopeiden autojen ihannointi, vaikka ei sitten 330-bemua itsellä olisikaan
-vähäinen ja varsin rajoittunut elämänkokemus yleensäkinKitkat riittää lumisille teille
- MoreControl
330d.ja.hajis kirjoitti:
Niiden olosuhteista riippumaton ehdottomuus. Ne on voimassa vaikka olo suhteet olisi kesäset joten niiden arvostus heikkenee ja se saa jotkut suhtautuun muihinkin sääntöihin huonisti. Pahinmillaan ne johtaa siihen että ei välitetä edes turva väleistä vaan roikutaan perseessä kun vauhti tuntuu niin hiljaselta. Kaikki kun ei tajua esi merkiksi tuo nikki "noita.piisaa" on selvästikin sellanen joka ei tajua paljoa mutta luulee vaikka mitä.
Ainoa asia josta voi olla joten kuten samaa mieltä on tuo olosuhteista riippumaton ehdottomuus. Joskus, hyvin harvoin tosin, olisi perusteltua päästää ajamaan ns. kesärajoituksilla. Hyvin harvoin tilanne tosin on sellainen että tuo pätisi kovinkaan pitkällä matkalla. Sellaisen luotettavan järjestelmän luominen maksaisi varmasti niin paljon, ettei sen luomisessa ole mitään järkeä. Siksi on parempi että koko tiestön rajoitus pudotetaan talveksi. Jos joku on sitä mieltä ettei kelpaa niin ylittäköön, mutta maksaa sitten itse joko rahalla tai vakavammin.
Jos taas otetaan tuo kuskien oma fiilis huomioon niin silloinhan tästä hommasta tulee lopullisesti sirkus, koska silloin mikään ei tulisi riittämään. Eli oikeasti asia on niin että nuo rajoitukset vähentävät aika paljon näiden fiilistelijöiden vaikutusta yleiseen liikenteeseen. Ihan riittävästi niitä on siltikin.
- ongelma
Talvirajoitusten ongelma on se että nopeus pudotetaan koko talveksi. Monesti voisi hyvin ajaa kesänopeuksia, ja taas joskus tuo talvinousrajoituksen mukainenkin on liikaa... Tämä saa ihmiset ajamaan aina rajoituksen mukaan, sen sijaan että ajettaisiin kelien mukaan...
- Mooorgääs
Niin kauniita selityksiä, mutta niin kauan kun yksilöt ovat liikenteessä, ei toimi eikä onnistu se että loivennetaan pykäliä jättäen vastuu valinnoista kuljettajalle.
Suurelle osalle rajoitukset kelpaavat, joukkoon mahtuu sitten aina se loistokuljettajayksilö joka taitoihinsa tai muuhun erinomaisuuteensa vedoten voi surutta poiketa muuhen niin mukavasti soljuvasta liikenteen rytmistä. Muut joustaa ja venyy tämän poukkoilun. Ja sillointällöin hän pääsee jopa lehteen asti. Onpa kuvakin ehkä laitettu kun romut on pitkin ja poikin. - RottaPresidentiksi
Juuri näin. Kannattaa kuitenkin muistaa mitä palstan suurin auktoriteetti ja suurimman tiedon/taidon omaava mestari "The Jyrsijä" opastaa eli liikennesääntöjä voi rikkoa jos siitä ei muille ole haittaa ja itselle on siitä hyötyä.
- einoin
RottaPresidentiksi kirjoitti:
Juuri näin. Kannattaa kuitenkin muistaa mitä palstan suurin auktoriteetti ja suurimman tiedon/taidon omaava mestari "The Jyrsijä" opastaa eli liikennesääntöjä voi rikkoa jos siitä ei muille ole haittaa ja itselle on siitä hyötyä.
Ei, vaan liikennesääntöjä voi rikkoa, jos siitä on omasta mielestä itselle enemmän hyötyä kuin muille haittaa, koska silloin tilanteen kokonaishyöty on haittoja isompi. Todella timanttinen logiikka...
einoin kirjoitti:
Ei, vaan liikennesääntöjä voi rikkoa, jos siitä on omasta mielestä itselle enemmän hyötyä kuin muille haittaa, koska silloin tilanteen kokonaishyöty on haittoja isompi. Todella timanttinen logiikka...
Tuo on vähän erikoistapaus, mutta kyllä. Jos liikennerikkomuksesta on kokonaisuutena enemmän hyötyä kuin haittaa, niin rikkominen on hyvä asia. Sekin on kiva, jos itse hyötyy.
Jos tilanteen arviointi on haastavaa, suosittelen noudattamaan lakia.- Simple_or_What
einoin kirjoitti:
Ei, vaan liikennesääntöjä voi rikkoa, jos siitä on omasta mielestä itselle enemmän hyötyä kuin muille haittaa, koska silloin tilanteen kokonaishyöty on haittoja isompi. Todella timanttinen logiikka...
Minkälaista muuta moraalia ja logiikkaa voikaan odottaa kiinteistövälittäjältä joka asuu paremmissa piireissä pk-seudulla ja suhaa edes takaisin kehäteitä?
- Rotta_presidentiksi
TheRat kirjoitti:
Tuo on vähän erikoistapaus, mutta kyllä. Jos liikennerikkomuksesta on kokonaisuutena enemmän hyötyä kuin haittaa, niin rikkominen on hyvä asia. Sekin on kiva, jos itse hyötyy.
Jos tilanteen arviointi on haastavaa, suosittelen noudattamaan lakia.Kuten olen ennenkin kertonut niin noudatan nykyään oman esikuvani mestari-Rotan ohjetta ja mm. ajan päivittäin bussikaistoilla koska siitä on minulle hyötyä, muulle kokonaisuudelle on etua kun yksi auto on pois ruuhkasta ja jonosta eikä julkisen liikenteen edustajia ole näkyvissä niin kenellekään ei ole bussikaistalla ajamisestani haittaa. Pysäköin myös jatkuvasti jalkakäytäville paikkaan jossa auto ei ole kenenkään tiellä, säästän yhden parkkipaikan jollekin muulle ja itse saan parhaan ja ilmaisen parkkipaikan. Taas kokonaisuus hyötyy ja minä siinä mukana. Mestari-Rotan logiikka toimii hienosti.
- Mooorgääs
Mooorgääs kirjoitti:
Niin kauniita selityksiä, mutta niin kauan kun yksilöt ovat liikenteessä, ei toimi eikä onnistu se että loivennetaan pykäliä jättäen vastuu valinnoista kuljettajalle.
Suurelle osalle rajoitukset kelpaavat, joukkoon mahtuu sitten aina se loistokuljettajayksilö joka taitoihinsa tai muuhun erinomaisuuteensa vedoten voi surutta poiketa muuhen niin mukavasti soljuvasta liikenteen rytmistä. Muut joustaa ja venyy tämän poukkoilun. Ja sillointällöin hän pääsee jopa lehteen asti. Onpa kuvakin ehkä laitettu kun romut on pitkin ja poikin.No voi kehno. Ei mennyt montaa päivää kun ennustus osui toteen. Tosin eipä näillä kertoimilla juurikaan veikkauksesta mitään olisi saanutkaan.
- MINÄkin
Täälläpäin ainakin on FIKSUJA autoilijjoita :), EN ole yhtäkään kaahailijaa ja puskurissakiinni-ajavaa kohdannut NÄILLÄ LUMILLA :)
Ovat sisäistäneet sen TUR-VAL-LI-SUUS-VÄ-LIN TÄR-KEY-DEN :)- LiikenneMadoot
hyvä jos näin. täällä päin ei tunneta edes koko sanaa "turvaväli"
ihan outo koko sanakin monille autoillijoille täällä päin. ihan perässä pitää ajaa ja esim 40km/h alueella ajetaan 50-60km/h ja pakko on ohi päästä jos joku sattuu ajamaan nopeisraitoituksen mukaan eessä. eikä täällä päin tiedetä myöskään miten liikenneympärästä mennään... useimat luulevat että heillä on etuajooikeus kun tulevat liikenneympyrään vaikka pitäisit väistää vasenmalta puolelta tuvelaa kulkuneuvoa.. mutta ei pakko kaasuttaa ja äkkiä kiilata siihen eteen ja että joutuu moneski tekemään äkkijarrutsen että idiootti ei tuu kylkeen. voisin sanoa että jopa 3/5 autoilijoista täälläpäin törppeilee jotain.
mutta todella hyvä asia jos siellä päin ei ole tämmösiä autoilijoita jotka vaarantaan liikennettä.
- nastapelleille
Niin kauan kuin älykääpiöt ajelee nastoilla niin teiden kulumisen pitämiseksi jossain rajoissa tarvitaan talvonopeusrajoituksia.
- xxx1xxx
Kitkapellet on HÅMÅJA
- suhaaaaa
Minä ajan autolla en renkailla
- jörö
Älykääpiöistä ei taida tulla näillä jutuilla puutetta.
Minä kannatan. Perusteluna on, että kun autoilijat ei itse osaa/ymmärrä sopeuttaa ajoaan vallitsevien ajo-olosuhteiden mukaan autetaan heitä alentamalla nopeusrajoitusta sopivaksi. Ajan vaikka 40km/h, jos keliolosuhteet niin vaativat!.
Oletkos usein nähnyt, että talvinopeusrajoitukseksi olisi laitettu 40 km/h? Minä kun en ole nähnyt alle 80 km/h ralvinopeusrajoituksia...
Karkeasti: jos kesällä moottoritiellä voi ajaa turvallisesti 80 - 200 km/h nopeuksia (liikenteen ja ajoneuvon kunnon salliessa), niin talvella vastaavasti nopeudet ovat 20 - 200 km/h. Nopeusrajoitus ei kuitenkaan näihin muuttuviin oloihin puutu...
On olemassa vain yksi pätevä syy talvinopeusrajoituksille. Tiestön kuluminen. Nastarenkaat toki vaikuttavat osansa, mutta kyllähän tuo lämpötilan seilaaminen nollan tuntumassa on myöskin erittäin haitallista tiestölle. Samoin kuin suolaus, jota raskaan kaluston takia tarvitaan ylämäkiin ja risteysalueille (ja jostain syystä levitetään myös suorille moottoritieosuuksille).Et sitten ymmärtänyt lukemaasi vai? Minähän ajan keliolosuhteiden muKaan en sen mitä kyltti näyttää. Varsinkin nopeuden osalta. Ääliö on se, joka ei älyä ottaa keliä huomioon.
delfin84 kirjoitti:
Et sitten ymmärtänyt lukemaasi vai? Minähän ajan keliolosuhteiden muKaan en sen mitä kyltti näyttää. Varsinkin nopeuden osalta. Ääliö on se, joka ei älyä ottaa keliä huomioon.
Lisäten suolaukseen, niin olen samalla kannalla.
delfin84 kirjoitti:
Et sitten ymmärtänyt lukemaasi vai? Minähän ajan keliolosuhteiden muKaan en sen mitä kyltti näyttää. Varsinkin nopeuden osalta. Ääliö on se, joka ei älyä ottaa keliä huomioon.
Taisin ymmärtää.
Sinä esitit kaksi toistensa kanssa ristiriitaista mielipidettä. Ensin kannatit talvinopeusrajoituksia, sitten taas olit sitä mieltä, että kuskin pitäisi sovittaa nopeutensa tilanteeseen rajoituksesta riippumatta. Jälkimmäisen kanssa olen samaa mieltä, mutta se ei tule toteutumaan niin kauan kun ihmisille opetetaan, että rajoitusnopeus on aina se turvallinen nopeus (eihän se ole, se että sen voi hyvissä olosuhteissa kaksinkertaistaa, ei tee siitä yhtään sen turvallisempaa huonoissa olosuhteissa).
Viimeksi eilen ajelin kotiin päin muuttuvarajoituksellisella tiellä. Rajoitus oli 100 km/h (koska nuo muuttuvat nyt ovat yleensä aina pari tuntia tilanteesta jäljessä). Itse ajelin 70-80 km/h nopeuksia. Pari tapausta meni ohi, mutta suurin osa tajusi että näkyvyyden ollessa heikko ja tienpinnan niljakas (kiitos vaan suolaajat), on nopeutta laskettava... Eivät auttaneet talvinopeusrajoitukset. Jos olisi ollut 120 km/h rajoitus, niin eipä se olisi tuossa mitään vaikuttanut. Eivätköhän nuo ohittajatkin ajaneet juuri niin lujaa kuin uskalsivat...Toki kannata talvinopeusrajoituksia, mutta lisäksi ruoho, että fiksu kuljettaja huomio keliolosuhteen ja sovittaa siihen nopeutensa.
- Savolaistollo
TheRat kirjoitti:
Oletkos usein nähnyt, että talvinopeusrajoitukseksi olisi laitettu 40 km/h? Minä kun en ole nähnyt alle 80 km/h ralvinopeusrajoituksia...
Karkeasti: jos kesällä moottoritiellä voi ajaa turvallisesti 80 - 200 km/h nopeuksia (liikenteen ja ajoneuvon kunnon salliessa), niin talvella vastaavasti nopeudet ovat 20 - 200 km/h. Nopeusrajoitus ei kuitenkaan näihin muuttuviin oloihin puutu...
On olemassa vain yksi pätevä syy talvinopeusrajoituksille. Tiestön kuluminen. Nastarenkaat toki vaikuttavat osansa, mutta kyllähän tuo lämpötilan seilaaminen nollan tuntumassa on myöskin erittäin haitallista tiestölle. Samoin kuin suolaus, jota raskaan kaluston takia tarvitaan ylämäkiin ja risteysalueille (ja jostain syystä levitetään myös suorille moottoritieosuuksille).> Minä kun en ole nähnyt alle 80 km/h ralvinopeusrajoituksia...
Niitä kuitenkin on. Itä- ja Pohjois-Suomessa on melkoinen määrä tieosuuksia, joilla rajoitus on alennettu talveksi seitsemäänkymppiin (kesällä 80). Ovat muuten aika tympeitä ajettavia, kun autoni ei oikein jaksa suurimmalla vaihteella nousta mäkiä noin hitaasti. - JelssuAutoilija
komppaan delfin84.
- Aarnne
Joskus talvella on täysi kesäkeli, joskus taas sellainen lumimyräkkä että 60 km/h nopeus on maantielläkin liikaa. Talvirajoitukset ovat siis kelvoton kompromissi.
- TalviNopeus
talvirajoitukset ovat todella hyödyllisiä.
jos autoilijat osaisivat/ymmärrätäisivät sopeuttaa ajonopeutensa kelin mukaan eikä aina ajaisi vähintään sitä nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta, voitaisi ehkä koko talvirajoitus systeemi poistaa, mutta se tule onnistumaan justiinsa sen syytä koska jotkut eivät osaa/ymmärrä sopeuttaa nopeutta sopivaksi joten heitä pitää auttaa ja pistää teille talvinopeusrajoitukset. Olen joutunut kesälläkin ajamaan alimmillaa 60km/h tieosuudella, jossa muuten on 100km/ rajoitus. Satoi silloisesti vettä niin reilusti, että ole pakko hiljentää, jotta ylipäätänsä näki eteensä.
VINKKI: Mikäli pyyhkimen nopeus ei riitä kuivaamaan tuulilasia niin, että siitä näkee kohtuullisesti tielle on silloin syytä hiljentää ajonepeutta, niin että näkyvyys paranee kunnolla. Turvallisuus on kaikkien oikeus myös tiellä.
- holodna
Kannatan talvirajoituksia. 15 astetta pakkasta olisi sopiva kylmyyden raja. Siis sen kylmempää ei saisi olla. Reilu sakko jos ei noudata.
- Vitunpelle1
Meidän ihmisten on varmasti yhtä helppoa säädellä kylmyyttä kuin käyttämäämme nopeutta autoa ajaessamme. Toiseen pystymme, toinen on sellaisissa käsissä ettei näillä apinoilla ole siihen mitään sanottavaa. Paitsi tietysti tuollainen typerä trollailu, joka ei sovi mihinkään edes vertaukseksi.
- Simple_or_What
Jumalauta mikä viisasten kerho tästä aiheesta keskusteleekaan. Viisaista viisain rotta selittää kuinka turvallista olisi jos moottoriteillä yksi ajaa kahtakymppiä ja toinen idiootti samaan aikaan kahtasataa. Yksi tollo ajaa liian isolla vaihteella ja tympääntyy siihen. Loput rajoitusten vastustajat keksivät kuka minkäkin "syyn" mitättömälle mielipiteelleen. Paras ja oikeaoppisin perustelu on tietysti se että kaikki vain on niin perseestä. Ja nastakitkarengas kuskit ovat muuten kaikki ihan homoja.
Riemastuttavaa! Kyllä päättäjät nyt varmaan tulevat järkiinsä ja talvinopeusrajoituksista luovutaan vauhdilla. Kun ne nyt vaan on niin perseestä eikä punaniska kaveritkaan niistä tykkää ollenkaan.Olen ajanut niin Nasta- kuin kitkarenkailla ja sanoa täytyy, että kun olin lepuuttajana, niin oli tilanteita, joissa tosella toivoin, että olisi ollut nastarenkaat alla. Malttia oli niin, että pärjäsi tiukoissakin tilanteissa. Myös tulevin tilantieden ennakoiva ajattelu antoi lisää pelivaraa.
- Simple_or_What
delfin84 kirjoitti:
Olen ajanut niin Nasta- kuin kitkarenkailla ja sanoa täytyy, että kun olin lepuuttajana, niin oli tilanteita, joissa tosella toivoin, että olisi ollut nastarenkaat alla. Malttia oli niin, että pärjäsi tiukoissakin tilanteissa. Myös tulevin tilantieden ennakoiva ajattelu antoi lisää pelivaraa.
Jos kitkarenkailla ajaessa on koko ajan nastojen kaipuu, on se merkki siitä että omassa tekemisessä on jotain pielessä. Itselläni on aivan samanlainen historia kuin delfiinillä, mutta toisin päin. Aina kun kuulin nastojen turhan rahinan ja pidon haun, ihmettelin että miksi ne ovat edes alla. Nyt kun olen ajanut kitkoilla monta vuotta, en todellakaan kaipaa kuin parempia nastattomia renkaita. Ja tiedän että niitä on paljon parempia kuin nuo nyt käytössäni olevat.
Heitän tähän pienen arvauksen myös. Delfiini, eikä kovin moni muukaan, aja kesäisin moottoripyörällä. Jos nimittäin ajaisi niin tietäisi mitä tarkoittaa ennakointi. Ilman sitä ei prätkällä hengissä pysy, eikä sama asenne haittaa autoilijaakaan. - SiivAri
Simple_or_What kirjoitti:
Jos kitkarenkailla ajaessa on koko ajan nastojen kaipuu, on se merkki siitä että omassa tekemisessä on jotain pielessä. Itselläni on aivan samanlainen historia kuin delfiinillä, mutta toisin päin. Aina kun kuulin nastojen turhan rahinan ja pidon haun, ihmettelin että miksi ne ovat edes alla. Nyt kun olen ajanut kitkoilla monta vuotta, en todellakaan kaipaa kuin parempia nastattomia renkaita. Ja tiedän että niitä on paljon parempia kuin nuo nyt käytössäni olevat.
Heitän tähän pienen arvauksen myös. Delfiini, eikä kovin moni muukaan, aja kesäisin moottoripyörällä. Jos nimittäin ajaisi niin tietäisi mitä tarkoittaa ennakointi. Ilman sitä ei prätkällä hengissä pysy, eikä sama asenne haittaa autoilijaakaan.Penis.
- Simple_or_What
Eikö olekin?
- Kauppuri
Huutakaa vaan mutta jos kukkahattutäti ajaa micralla viittäkymppiä (5000 km/v ). Ja 100 tkm vuodessa ajava kaupparatsu satasta uudella nelivedolla jossa kaikki mahd ajonvak, järjestelmät ja parhaat 16 tuuman talvirenkaat jotka rahalla saa niin ei tarttis kahdesti kysyä kumpaan kyytiin menisin. Meinaan toi satasen kyyti olis paaaaaljon turvallisempaa.
Kyllä se pikkusen haittaa harrastuksia jos ei noita ohittaa sais kun ne tunkee just sillon tielle kun huonot kelit on ja yrittää estää ohituksen parhaansa mukaan. MENKÄÄ POJAT SAKSAAN JA KATTOKAA TIEN SIVUSSA MITEN KUULUU LIIKENNE JÄRJESTÄÄ JOS HALUAA TALOUTTA NOUSUUN JA TAVARAA LIIKKEELLE- Vitunpelle1
Ei se Saksan parempi meno johdu liikennekulttuurista joka sitä paitsi aivan hanurista siellä päin. Kyseessä ovat erot verotuksessa ja työn teettämisen hinnassa. Ja sen vuoksi myös hintatasossa. Mutta eihän sitä täkäläinen punaniska paviaani tajua. Se vaan jauhaa paskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436