Kuka oikein kannattaa talvirajoituksia???????

Itse en tunne ketään vaan kaikki kiroavat kun on liian alhaiset nopeusrajoitukset.

Kuka uskaltaa laittaa oman nimensä ja sen että kannattaa talvirajoituksia?

61

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MoreControl

      Minä kannatan! Ja kannatan myös sitä että jopa kesäaikaan voitaisiin monessa paikassa rajoituksia pudottaa. Mitä kiroamista on talvinopeusrajoituksissa? Ketkä ovat autoilijan "kaikki"?

      • onhansepelle

        Olihan tuo palstapelleltä taas rimanalitus, ylihän se ei koskaan pääse.


      • Nastatsat

        Kitkarengaspellet on R UNKKAREITA


      • Kukaan ei uskaltanut laittaa nimeään esiin eli kaikki vain pilailee ja todellisuudessa vastustaa talvirajoituksia.


      • 99% talvesta on paljas asfaltti ja olosuhteet kuin kesällä ja turhaan myös nastat raapii tietä. Eli turhaan asetetaan talveksi rajoituksia pitää ensin saada muuttuvat rajoitukset ja pitää myös päivittää nykyautoille.


      • auToLilja

        Ehkä Hesan alueella on 99% paljas asfaltti, mutta jo itä-suomen kohdalla on n.90% jäinen-,-luminen ja urikastie. ehkä "moottoritie osuudet on suolattu auki kuin kesäällä konsanaan.
        nopeus rajoitukset pitäisi suhteuttaa tien kuntoon ja tien kunnossapidon tärkeyden mukaan. hölmöä suolata tai pitää hyvässä kunnossa tietä jota kukaan muu aja kun aura-auto ja sen kuskin muija.
        saisivat antaa luvan pitää autossa "oikeita nastoja", nykyiset lailliset nastat on liian lyhkäset ja tippuu yhden talven aikana.


      • "Minä kannatan! Ja kannatan myös sitä että jopa kesäaikaan voitaisiin monessa paikassa rajoituksia pudottaa. "

        Mene sitten lasten liikennepuistoon autoilemaan ja anna Miesten ajaa oikeaa autoa


      • Vitunpelle1
        Nastatsat kirjoitti:

        Kitkarengaspellet on R UNKKAREITA

        Ja sä olet aivan saatanallinen ääliö.


      • MoreControl

      • Pitoa_ei_luistoa
        Vitunpelle1 kirjoitti:

        Ja sä olet aivan saatanallinen ääliö.

        V1tunpelle1 on R unkkareitten R UNKKARI


      • MoreControl kirjoitti:

        http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/raju-nokkakolari-tampereella-vaati-lapsiuhrin/1979750

        Sinä sulle uutinen "tosimiesten" liikennepuistosta. Vitun koheltajat, joihin nimimerkki "autoilija" kuuluu aivan varmasti.

        Kyllä auto pysyy kovassakin vauhdissa omalla kaistalla ei autot ole enää kuplavolkkareita eikä pikkufiuja jotka meni sinne minne tuuli kuljetti. Liian hidas nopeus saa kuljettajan tekemään kaikkea muuta kuin ajaa autoa ja näin voi auto huomaamatta mennä myös vastaantulevan kaistalle, kuten on tuossakin onnettomuudessa käynyt.


      • MoreControl
        autoilija kirjoitti:

        Kukaan ei uskaltanut laittaa nimeään esiin eli kaikki vain pilailee ja todellisuudessa vastustaa talvirajoituksia.

        Ei kai kukaan laita tänne tollopalstalle mitään oikeasta minästään. Talvinopeusrajoitukset ovat enemmän kuin paikallaan. Eikä se ole mitään kommunismia.


      • Vitunpelle1
        Pitoa_ei_luistoa kirjoitti:

        V1tunpelle1 on R unkkareitten R UNKKARI

        No enpä ole ainoa.


      • MoreControl kirjoitti:

        Ei kai kukaan laita tänne tollopalstalle mitään oikeasta minästään. Talvinopeusrajoitukset ovat enemmän kuin paikallaan. Eikä se ole mitään kommunismia.

        JOOO voilla että rajoitukset ovat paikallaan, mutta aivan liian alhaisia ne ovat nykyautoille ja kitkarenkaille.


      • autoilija kirjoitti:

        Kukaan ei uskaltanut laittaa nimeään esiin eli kaikki vain pilailee ja todellisuudessa vastustaa talvirajoituksia.

        Kukaan talvirajoitusten kannattaja ei uskalla laitaa nimeään tänne, mutta minä vastustajana kyllä uskallan koska totuus on puolellani. Kuvanikin laittaisin jos voisi asettaa nykyformaatilla.

        Arto Nissi
        Porvoo

        Merkki siitä etten puhu peetä kuten "kannattajat" vaan totta ja järkeviä mielipiteitä.


    • 330.ja.hajis

      Talvi rajotukset on syvältä perseestää !

      • MoreControl

        Ja perustelut oli mitkä?


      • noita.piisaa

        Tuolla nimimerkillä 330 jne -kirjoittavalla perusteluja lienevät mm.
        -syvä usko omaan ja kaikkien muiden ajotaitoon sekä siihen, että virheitä ei tapahdu ainakaan itselle. vaikka niitä varmaan on tapahtunutkin ja toistaiseksi niistä on tuurilla selvitty.
        -täydellinen tietämättömyys nopeudenlisäyksen ja liike-energian lisääntymisen suhteesta
        -vähäinen tai olematon ymmärrys tilannenopeuden merkityksestä ja vaihtelevista liikennetilanteista
        -hevosvoimien ja nopeiden autojen ihannointi, vaikka ei sitten 330-bemua itsellä olisikaan
        -vähäinen ja varsin rajoittunut elämänkokemus yleensäkin


      • 330d.ja.hajis
        MoreControl kirjoitti:

        Ja perustelut oli mitkä?

        Niiden olosuhteista riippumaton ehdottomuus. Ne on voimassa vaikka olo suhteet olisi kesäset joten niiden arvostus heikkenee ja se saa jotkut suhtautuun muihinkin sääntöihin huonisti. Pahinmillaan ne johtaa siihen että ei välitetä edes turva väleistä vaan roikutaan perseessä kun vauhti tuntuu niin hiljaselta. Kaikki kun ei tajua esi merkiksi tuo nikki "noita.piisaa" on selvästikin sellanen joka ei tajua paljoa mutta luulee vaikka mitä.


      • HajisOnIhqu

        Unohdit runkkauksen ja homottelun kirjoituksestasi! Mikä on? Alkaako ote lipsumaan?

        Olosuhde ja turvaväli ovat yhdyssanoja!!

        Tsemppaa nyt poju!


      • mikässiinjostykkäät
        HajisOnIhqu kirjoitti:

        Unohdit runkkauksen ja homottelun kirjoituksestasi! Mikä on? Alkaako ote lipsumaan?

        Olosuhde ja turvaväli ovat yhdyssanoja!!

        Tsemppaa nyt poju!

        Runkkauksesta löydät kaipaamiasi juttuja joltain muulta palstalta.


      • HajisOnIhqu
        mikässiinjostykkäät kirjoitti:

        Runkkauksesta löydät kaipaamiasi juttuja joltain muulta palstalta.

        Hajis-poju runkkaamisesta lähes jokaisessa kirjoituksessaan mainitsee ja homottelu on kyseisen ressukan jutuissa myös hyvin edustettuna. Luepa sen aikaisempia kirjoituksia niin ymmärrät.


      • huspois
        HajisOnIhqu kirjoitti:

        Hajis-poju runkkaamisesta lähes jokaisessa kirjoituksessaan mainitsee ja homottelu on kyseisen ressukan jutuissa myös hyvin edustettuna. Luepa sen aikaisempia kirjoituksia niin ymmärrät.

        Runkkaus ja homostelu on sulle varmasti tärkeitä asioita mutta tämä keskustelu koskee liikennettä.


      • HajisOnIhqu
        huspois kirjoitti:

        Runkkaus ja homostelu on sulle varmasti tärkeitä asioita mutta tämä keskustelu koskee liikennettä.

        Sinä et näköjään yhtään ymmärrä lukemaasi joten turhaan sinulle yritän kirjoitusteni sisältöä rautalangalla avata. Mutta vielä kerran vinkki sulle että etsi tuon Hajis-pojun kirjoituksia, lue niitä ja mieti kenelle ne runnakkaamiset ja homostelut onkaan tärkeitä?! Toisaalta itsekin katselet päivittäin nettipornoa ja tiedät sen hyvin.


      • huspois
        HajisOnIhqu kirjoitti:

        Sinä et näköjään yhtään ymmärrä lukemaasi joten turhaan sinulle yritän kirjoitusteni sisältöä rautalangalla avata. Mutta vielä kerran vinkki sulle että etsi tuon Hajis-pojun kirjoituksia, lue niitä ja mieti kenelle ne runnakkaamiset ja homostelut onkaan tärkeitä?! Toisaalta itsekin katselet päivittäin nettipornoa ja tiedät sen hyvin.

        En tosiaan ymmärrä, miksi sinulle on tärkeää kertoa liikenne-palstalla runkkaavasi katsoessasi netistä homopornoa. Kuluuhan se aika tietty niinkin.


      • noita.piisaa kirjoitti:

        Tuolla nimimerkillä 330 jne -kirjoittavalla perusteluja lienevät mm.
        -syvä usko omaan ja kaikkien muiden ajotaitoon sekä siihen, että virheitä ei tapahdu ainakaan itselle. vaikka niitä varmaan on tapahtunutkin ja toistaiseksi niistä on tuurilla selvitty.
        -täydellinen tietämättömyys nopeudenlisäyksen ja liike-energian lisääntymisen suhteesta
        -vähäinen tai olematon ymmärrys tilannenopeuden merkityksestä ja vaihtelevista liikennetilanteista
        -hevosvoimien ja nopeiden autojen ihannointi, vaikka ei sitten 330-bemua itsellä olisikaan
        -vähäinen ja varsin rajoittunut elämänkokemus yleensäkin

        Kitkat riittää lumisille teille


      • MoreControl
        330d.ja.hajis kirjoitti:

        Niiden olosuhteista riippumaton ehdottomuus. Ne on voimassa vaikka olo suhteet olisi kesäset joten niiden arvostus heikkenee ja se saa jotkut suhtautuun muihinkin sääntöihin huonisti. Pahinmillaan ne johtaa siihen että ei välitetä edes turva väleistä vaan roikutaan perseessä kun vauhti tuntuu niin hiljaselta. Kaikki kun ei tajua esi merkiksi tuo nikki "noita.piisaa" on selvästikin sellanen joka ei tajua paljoa mutta luulee vaikka mitä.

        Ainoa asia josta voi olla joten kuten samaa mieltä on tuo olosuhteista riippumaton ehdottomuus. Joskus, hyvin harvoin tosin, olisi perusteltua päästää ajamaan ns. kesärajoituksilla. Hyvin harvoin tilanne tosin on sellainen että tuo pätisi kovinkaan pitkällä matkalla. Sellaisen luotettavan järjestelmän luominen maksaisi varmasti niin paljon, ettei sen luomisessa ole mitään järkeä. Siksi on parempi että koko tiestön rajoitus pudotetaan talveksi. Jos joku on sitä mieltä ettei kelpaa niin ylittäköön, mutta maksaa sitten itse joko rahalla tai vakavammin.

        Jos taas otetaan tuo kuskien oma fiilis huomioon niin silloinhan tästä hommasta tulee lopullisesti sirkus, koska silloin mikään ei tulisi riittämään. Eli oikeasti asia on niin että nuo rajoitukset vähentävät aika paljon näiden fiilistelijöiden vaikutusta yleiseen liikenteeseen. Ihan riittävästi niitä on siltikin.


    • ongelma

      Talvirajoitusten ongelma on se että nopeus pudotetaan koko talveksi. Monesti voisi hyvin ajaa kesänopeuksia, ja taas joskus tuo talvinousrajoituksen mukainenkin on liikaa... Tämä saa ihmiset ajamaan aina rajoituksen mukaan, sen sijaan että ajettaisiin kelien mukaan...

      • Mooorgääs

        Niin kauniita selityksiä, mutta niin kauan kun yksilöt ovat liikenteessä, ei toimi eikä onnistu se että loivennetaan pykäliä jättäen vastuu valinnoista kuljettajalle.
        Suurelle osalle rajoitukset kelpaavat, joukkoon mahtuu sitten aina se loistokuljettajayksilö joka taitoihinsa tai muuhun erinomaisuuteensa vedoten voi surutta poiketa muuhen niin mukavasti soljuvasta liikenteen rytmistä. Muut joustaa ja venyy tämän poukkoilun. Ja sillointällöin hän pääsee jopa lehteen asti. Onpa kuvakin ehkä laitettu kun romut on pitkin ja poikin.


      • RottaPresidentiksi

        Juuri näin. Kannattaa kuitenkin muistaa mitä palstan suurin auktoriteetti ja suurimman tiedon/taidon omaava mestari "The Jyrsijä" opastaa eli liikennesääntöjä voi rikkoa jos siitä ei muille ole haittaa ja itselle on siitä hyötyä.


      • einoin
        RottaPresidentiksi kirjoitti:

        Juuri näin. Kannattaa kuitenkin muistaa mitä palstan suurin auktoriteetti ja suurimman tiedon/taidon omaava mestari "The Jyrsijä" opastaa eli liikennesääntöjä voi rikkoa jos siitä ei muille ole haittaa ja itselle on siitä hyötyä.

        Ei, vaan liikennesääntöjä voi rikkoa, jos siitä on omasta mielestä itselle enemmän hyötyä kuin muille haittaa, koska silloin tilanteen kokonaishyöty on haittoja isompi. Todella timanttinen logiikka...


      • einoin kirjoitti:

        Ei, vaan liikennesääntöjä voi rikkoa, jos siitä on omasta mielestä itselle enemmän hyötyä kuin muille haittaa, koska silloin tilanteen kokonaishyöty on haittoja isompi. Todella timanttinen logiikka...

        Tuo on vähän erikoistapaus, mutta kyllä. Jos liikennerikkomuksesta on kokonaisuutena enemmän hyötyä kuin haittaa, niin rikkominen on hyvä asia. Sekin on kiva, jos itse hyötyy.

        Jos tilanteen arviointi on haastavaa, suosittelen noudattamaan lakia.


      • Simple_or_What
        einoin kirjoitti:

        Ei, vaan liikennesääntöjä voi rikkoa, jos siitä on omasta mielestä itselle enemmän hyötyä kuin muille haittaa, koska silloin tilanteen kokonaishyöty on haittoja isompi. Todella timanttinen logiikka...

        Minkälaista muuta moraalia ja logiikkaa voikaan odottaa kiinteistövälittäjältä joka asuu paremmissa piireissä pk-seudulla ja suhaa edes takaisin kehäteitä?


      • Rotta_presidentiksi
        TheRat kirjoitti:

        Tuo on vähän erikoistapaus, mutta kyllä. Jos liikennerikkomuksesta on kokonaisuutena enemmän hyötyä kuin haittaa, niin rikkominen on hyvä asia. Sekin on kiva, jos itse hyötyy.

        Jos tilanteen arviointi on haastavaa, suosittelen noudattamaan lakia.

        Kuten olen ennenkin kertonut niin noudatan nykyään oman esikuvani mestari-Rotan ohjetta ja mm. ajan päivittäin bussikaistoilla koska siitä on minulle hyötyä, muulle kokonaisuudelle on etua kun yksi auto on pois ruuhkasta ja jonosta eikä julkisen liikenteen edustajia ole näkyvissä niin kenellekään ei ole bussikaistalla ajamisestani haittaa. Pysäköin myös jatkuvasti jalkakäytäville paikkaan jossa auto ei ole kenenkään tiellä, säästän yhden parkkipaikan jollekin muulle ja itse saan parhaan ja ilmaisen parkkipaikan. Taas kokonaisuus hyötyy ja minä siinä mukana. Mestari-Rotan logiikka toimii hienosti.


      • Mooorgääs
        Mooorgääs kirjoitti:

        Niin kauniita selityksiä, mutta niin kauan kun yksilöt ovat liikenteessä, ei toimi eikä onnistu se että loivennetaan pykäliä jättäen vastuu valinnoista kuljettajalle.
        Suurelle osalle rajoitukset kelpaavat, joukkoon mahtuu sitten aina se loistokuljettajayksilö joka taitoihinsa tai muuhun erinomaisuuteensa vedoten voi surutta poiketa muuhen niin mukavasti soljuvasta liikenteen rytmistä. Muut joustaa ja venyy tämän poukkoilun. Ja sillointällöin hän pääsee jopa lehteen asti. Onpa kuvakin ehkä laitettu kun romut on pitkin ja poikin.

        No voi kehno. Ei mennyt montaa päivää kun ennustus osui toteen. Tosin eipä näillä kertoimilla juurikaan veikkauksesta mitään olisi saanutkaan.


    • MINÄkin

      Täälläpäin ainakin on FIKSUJA autoilijjoita :), EN ole yhtäkään kaahailijaa ja puskurissakiinni-ajavaa kohdannut NÄILLÄ LUMILLA :)

      Ovat sisäistäneet sen TUR-VAL-LI-SUUS-VÄ-LIN TÄR-KEY-DEN :)

      • LiikenneMadoot

        hyvä jos näin. täällä päin ei tunneta edes koko sanaa "turvaväli"
        ihan outo koko sanakin monille autoillijoille täällä päin. ihan perässä pitää ajaa ja esim 40km/h alueella ajetaan 50-60km/h ja pakko on ohi päästä jos joku sattuu ajamaan nopeisraitoituksen mukaan eessä. eikä täällä päin tiedetä myöskään miten liikenneympärästä mennään... useimat luulevat että heillä on etuajooikeus kun tulevat liikenneympyrään vaikka pitäisit väistää vasenmalta puolelta tuvelaa kulkuneuvoa.. mutta ei pakko kaasuttaa ja äkkiä kiilata siihen eteen ja että joutuu moneski tekemään äkkijarrutsen että idiootti ei tuu kylkeen. voisin sanoa että jopa 3/5 autoilijoista täälläpäin törppeilee jotain.

        mutta todella hyvä asia jos siellä päin ei ole tämmösiä autoilijoita jotka vaarantaan liikennettä.


    • nastapelleille

      Niin kauan kuin älykääpiöt ajelee nastoilla niin teiden kulumisen pitämiseksi jossain rajoissa tarvitaan talvonopeusrajoituksia.

      • xxx1xxx

        Kitkapellet on HÅMÅJA


      • suhaaaaa

        Minä ajan autolla en renkailla


      • jörö

        Älykääpiöistä ei taida tulla näillä jutuilla puutetta.


    • Minä kannatan. Perusteluna on, että kun autoilijat ei itse osaa/ymmärrä sopeuttaa ajoaan vallitsevien ajo-olosuhteiden mukaan autetaan heitä alentamalla nopeusrajoitusta sopivaksi. Ajan vaikka 40km/h, jos keliolosuhteet niin vaativat!.

      • Oletkos usein nähnyt, että talvinopeusrajoitukseksi olisi laitettu 40 km/h? Minä kun en ole nähnyt alle 80 km/h ralvinopeusrajoituksia...

        Karkeasti: jos kesällä moottoritiellä voi ajaa turvallisesti 80 - 200 km/h nopeuksia (liikenteen ja ajoneuvon kunnon salliessa), niin talvella vastaavasti nopeudet ovat 20 - 200 km/h. Nopeusrajoitus ei kuitenkaan näihin muuttuviin oloihin puutu...

        On olemassa vain yksi pätevä syy talvinopeusrajoituksille. Tiestön kuluminen. Nastarenkaat toki vaikuttavat osansa, mutta kyllähän tuo lämpötilan seilaaminen nollan tuntumassa on myöskin erittäin haitallista tiestölle. Samoin kuin suolaus, jota raskaan kaluston takia tarvitaan ylämäkiin ja risteysalueille (ja jostain syystä levitetään myös suorille moottoritieosuuksille).


      • Et sitten ymmärtänyt lukemaasi vai? Minähän ajan keliolosuhteiden muKaan en sen mitä kyltti näyttää. Varsinkin nopeuden osalta. Ääliö on se, joka ei älyä ottaa keliä huomioon.


      • delfin84 kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt lukemaasi vai? Minähän ajan keliolosuhteiden muKaan en sen mitä kyltti näyttää. Varsinkin nopeuden osalta. Ääliö on se, joka ei älyä ottaa keliä huomioon.

        Lisäten suolaukseen, niin olen samalla kannalla.


      • delfin84 kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt lukemaasi vai? Minähän ajan keliolosuhteiden muKaan en sen mitä kyltti näyttää. Varsinkin nopeuden osalta. Ääliö on se, joka ei älyä ottaa keliä huomioon.

        Taisin ymmärtää.

        Sinä esitit kaksi toistensa kanssa ristiriitaista mielipidettä. Ensin kannatit talvinopeusrajoituksia, sitten taas olit sitä mieltä, että kuskin pitäisi sovittaa nopeutensa tilanteeseen rajoituksesta riippumatta. Jälkimmäisen kanssa olen samaa mieltä, mutta se ei tule toteutumaan niin kauan kun ihmisille opetetaan, että rajoitusnopeus on aina se turvallinen nopeus (eihän se ole, se että sen voi hyvissä olosuhteissa kaksinkertaistaa, ei tee siitä yhtään sen turvallisempaa huonoissa olosuhteissa).

        Viimeksi eilen ajelin kotiin päin muuttuvarajoituksellisella tiellä. Rajoitus oli 100 km/h (koska nuo muuttuvat nyt ovat yleensä aina pari tuntia tilanteesta jäljessä). Itse ajelin 70-80 km/h nopeuksia. Pari tapausta meni ohi, mutta suurin osa tajusi että näkyvyyden ollessa heikko ja tienpinnan niljakas (kiitos vaan suolaajat), on nopeutta laskettava... Eivät auttaneet talvinopeusrajoitukset. Jos olisi ollut 120 km/h rajoitus, niin eipä se olisi tuossa mitään vaikuttanut. Eivätköhän nuo ohittajatkin ajaneet juuri niin lujaa kuin uskalsivat...


      • Toki kannata talvinopeusrajoituksia, mutta lisäksi ruoho, että fiksu kuljettaja huomio keliolosuhteen ja sovittaa siihen nopeutensa.


      • Savolaistollo
        TheRat kirjoitti:

        Oletkos usein nähnyt, että talvinopeusrajoitukseksi olisi laitettu 40 km/h? Minä kun en ole nähnyt alle 80 km/h ralvinopeusrajoituksia...

        Karkeasti: jos kesällä moottoritiellä voi ajaa turvallisesti 80 - 200 km/h nopeuksia (liikenteen ja ajoneuvon kunnon salliessa), niin talvella vastaavasti nopeudet ovat 20 - 200 km/h. Nopeusrajoitus ei kuitenkaan näihin muuttuviin oloihin puutu...

        On olemassa vain yksi pätevä syy talvinopeusrajoituksille. Tiestön kuluminen. Nastarenkaat toki vaikuttavat osansa, mutta kyllähän tuo lämpötilan seilaaminen nollan tuntumassa on myöskin erittäin haitallista tiestölle. Samoin kuin suolaus, jota raskaan kaluston takia tarvitaan ylämäkiin ja risteysalueille (ja jostain syystä levitetään myös suorille moottoritieosuuksille).

        > Minä kun en ole nähnyt alle 80 km/h ralvinopeusrajoituksia...

        Niitä kuitenkin on. Itä- ja Pohjois-Suomessa on melkoinen määrä tieosuuksia, joilla rajoitus on alennettu talveksi seitsemäänkymppiin (kesällä 80). Ovat muuten aika tympeitä ajettavia, kun autoni ei oikein jaksa suurimmalla vaihteella nousta mäkiä noin hitaasti.


      • JelssuAutoilija

        komppaan delfin84.


    • Aarnne

      Joskus talvella on täysi kesäkeli, joskus taas sellainen lumimyräkkä että 60 km/h nopeus on maantielläkin liikaa. Talvirajoitukset ovat siis kelvoton kompromissi.

      • TalviNopeus

        talvirajoitukset ovat todella hyödyllisiä.

        jos autoilijat osaisivat/ymmärrätäisivät sopeuttaa ajonopeutensa kelin mukaan eikä aina ajaisi vähintään sitä nopeusrajoituksen sallimaa nopeutta, voitaisi ehkä koko talvirajoitus systeemi poistaa, mutta se tule onnistumaan justiinsa sen syytä koska jotkut eivät osaa/ymmärrä sopeuttaa nopeutta sopivaksi joten heitä pitää auttaa ja pistää teille talvinopeusrajoitukset.


      • Olen joutunut kesälläkin ajamaan alimmillaa 60km/h tieosuudella, jossa muuten on 100km/ rajoitus. Satoi silloisesti vettä niin reilusti, että ole pakko hiljentää, jotta ylipäätänsä näki eteensä.

        VINKKI: Mikäli pyyhkimen nopeus ei riitä kuivaamaan tuulilasia niin, että siitä näkee kohtuullisesti tielle on silloin syytä hiljentää ajonepeutta, niin että näkyvyys paranee kunnolla. Turvallisuus on kaikkien oikeus myös tiellä.


    • holodna

      Kannatan talvirajoituksia. 15 astetta pakkasta olisi sopiva kylmyyden raja. Siis sen kylmempää ei saisi olla. Reilu sakko jos ei noudata.

      • Vitunpelle1

        Meidän ihmisten on varmasti yhtä helppoa säädellä kylmyyttä kuin käyttämäämme nopeutta autoa ajaessamme. Toiseen pystymme, toinen on sellaisissa käsissä ettei näillä apinoilla ole siihen mitään sanottavaa. Paitsi tietysti tuollainen typerä trollailu, joka ei sovi mihinkään edes vertaukseksi.


    • Simple_or_What

      Jumalauta mikä viisasten kerho tästä aiheesta keskusteleekaan. Viisaista viisain rotta selittää kuinka turvallista olisi jos moottoriteillä yksi ajaa kahtakymppiä ja toinen idiootti samaan aikaan kahtasataa. Yksi tollo ajaa liian isolla vaihteella ja tympääntyy siihen. Loput rajoitusten vastustajat keksivät kuka minkäkin "syyn" mitättömälle mielipiteelleen. Paras ja oikeaoppisin perustelu on tietysti se että kaikki vain on niin perseestä. Ja nastakitkarengas kuskit ovat muuten kaikki ihan homoja.

      Riemastuttavaa! Kyllä päättäjät nyt varmaan tulevat järkiinsä ja talvinopeusrajoituksista luovutaan vauhdilla. Kun ne nyt vaan on niin perseestä eikä punaniska kaveritkaan niistä tykkää ollenkaan.

      • Olen ajanut niin Nasta- kuin kitkarenkailla ja sanoa täytyy, että kun olin lepuuttajana, niin oli tilanteita, joissa tosella toivoin, että olisi ollut nastarenkaat alla. Malttia oli niin, että pärjäsi tiukoissakin tilanteissa. Myös tulevin tilantieden ennakoiva ajattelu antoi lisää pelivaraa.


      • Simple_or_What
        delfin84 kirjoitti:

        Olen ajanut niin Nasta- kuin kitkarenkailla ja sanoa täytyy, että kun olin lepuuttajana, niin oli tilanteita, joissa tosella toivoin, että olisi ollut nastarenkaat alla. Malttia oli niin, että pärjäsi tiukoissakin tilanteissa. Myös tulevin tilantieden ennakoiva ajattelu antoi lisää pelivaraa.

        Jos kitkarenkailla ajaessa on koko ajan nastojen kaipuu, on se merkki siitä että omassa tekemisessä on jotain pielessä. Itselläni on aivan samanlainen historia kuin delfiinillä, mutta toisin päin. Aina kun kuulin nastojen turhan rahinan ja pidon haun, ihmettelin että miksi ne ovat edes alla. Nyt kun olen ajanut kitkoilla monta vuotta, en todellakaan kaipaa kuin parempia nastattomia renkaita. Ja tiedän että niitä on paljon parempia kuin nuo nyt käytössäni olevat.

        Heitän tähän pienen arvauksen myös. Delfiini, eikä kovin moni muukaan, aja kesäisin moottoripyörällä. Jos nimittäin ajaisi niin tietäisi mitä tarkoittaa ennakointi. Ilman sitä ei prätkällä hengissä pysy, eikä sama asenne haittaa autoilijaakaan.


      • SiivAri
        Simple_or_What kirjoitti:

        Jos kitkarenkailla ajaessa on koko ajan nastojen kaipuu, on se merkki siitä että omassa tekemisessä on jotain pielessä. Itselläni on aivan samanlainen historia kuin delfiinillä, mutta toisin päin. Aina kun kuulin nastojen turhan rahinan ja pidon haun, ihmettelin että miksi ne ovat edes alla. Nyt kun olen ajanut kitkoilla monta vuotta, en todellakaan kaipaa kuin parempia nastattomia renkaita. Ja tiedän että niitä on paljon parempia kuin nuo nyt käytössäni olevat.

        Heitän tähän pienen arvauksen myös. Delfiini, eikä kovin moni muukaan, aja kesäisin moottoripyörällä. Jos nimittäin ajaisi niin tietäisi mitä tarkoittaa ennakointi. Ilman sitä ei prätkällä hengissä pysy, eikä sama asenne haittaa autoilijaakaan.

        Penis.


      • Simple_or_What

        Eikö olekin?


    • Kauppuri

      Huutakaa vaan mutta jos kukkahattutäti ajaa micralla viittäkymppiä (5000 km/v ). Ja 100 tkm vuodessa ajava kaupparatsu satasta uudella nelivedolla jossa kaikki mahd ajonvak, järjestelmät ja parhaat 16 tuuman talvirenkaat jotka rahalla saa niin ei tarttis kahdesti kysyä kumpaan kyytiin menisin. Meinaan toi satasen kyyti olis paaaaaljon turvallisempaa.
      Kyllä se pikkusen haittaa harrastuksia jos ei noita ohittaa sais kun ne tunkee just sillon tielle kun huonot kelit on ja yrittää estää ohituksen parhaansa mukaan. MENKÄÄ POJAT SAKSAAN JA KATTOKAA TIEN SIVUSSA MITEN KUULUU LIIKENNE JÄRJESTÄÄ JOS HALUAA TALOUTTA NOUSUUN JA TAVARAA LIIKKEELLE

      • Vitunpelle1

        Ei se Saksan parempi meno johdu liikennekulttuurista joka sitä paitsi aivan hanurista siellä päin. Kyseessä ovat erot verotuksessa ja työn teettämisen hinnassa. Ja sen vuoksi myös hintatasossa. Mutta eihän sitä täkäläinen punaniska paviaani tajua. Se vaan jauhaa paskaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7549
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1833
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1830
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      958
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      890
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      21
      709
    Aihe