3v lapsi ja ei yhtään korvatulehdusta

onnekasko

Olen kasvattanut lapseni Aasiassa koko tämä 3 vuoden ajan. Tutti pienokainen ei ole imenyt päivääkään eikä peukaloa. Yhtäkään korvatulehdusta hänellä ei ole ollut. Rintaa imi kyllä yli 2 v. Joskushan on ollut epäilyksiä että tutin imeskely aiheuttaisi korvatulehduksia ja siinä voi olla myös perää?

3

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qqwwerty

Tuttipullon olen kuullut saattavan edistää korvatulehduksien syntyä...

Meillä 2 lasta, syöneet tuttia vähän ja imetetty pitkään. Nyt 9v. ja 5v. ja ei yhtään korvatulehdusta kummallakaan. Kotihoidossa 3-vuotiaaksi ja sen jälkeen päväkodissa... Suomessa. ;-)

• Eioleperää

Minulla on kolme lasta. Kahdella vanhemmalla ei ollut yhtään korvatulehdusta ja nuorimmalla useita. Nuorin ja vanhin eivät ole imeneet tuttia. Keskimmäiselle tutti oli henki ja elämä. Vanhin oli vähiten rintaruokinnassa ja nuorin pisimpään.
      Tällä perusteella sanon, ettei tutin imemisellä ole mitään tekemistä korvatulehdusten kanssa. Suurin syy korvatulehduksiin on rakenteellinen.

• Deepi

Kaksi lasta, molemmat pullovauvoja aikanaan ja tuttiakin imivät. Tissiä nähneet korkeintaan miestenlehdissä.

Ensimmäisellä aivan jatkuvalla syötöllä vauva-iässä korvatulehduksia, kunnes putkitettiin. Kävi jo mielessä moisina aikoina, että onkohan minun vikani ja että johtuuko rintaruokinnan puutteesta.

Sitten tuli lapsi nro. kaksi. Isosisaruksesta poiketen koskaan ei ole korvat olleet tulehtuneet.

Uskoisin asiaan vaikuttavan enemmän kuin mikään muu korvien rakenteen. Lasten isällä aina menee flunssat poskiontelontulehduksiksi korviin, minulla ei ole moista ollut koskaan. Jo korvia putsatessa huomasin eron alusta asti; ensimmäisen lapsen korvakäytävä on jo suuaukolla aina ollut ahtaampi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2638
    2. Mitä tekisit jos näkisit täällä viestin joka on varmasti sulle

Olisit siitä 100% varma.
      Ikävä
      139
      2017
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1332
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1306
    5. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1226
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      29
      1174
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1161
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1142
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1119
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1078
    Aihe