3v lapsi ja ei yhtään korvatulehdusta

onnekasko

Olen kasvattanut lapseni Aasiassa koko tämä 3 vuoden ajan. Tutti pienokainen ei ole imenyt päivääkään eikä peukaloa. Yhtäkään korvatulehdusta hänellä ei ole ollut. Rintaa imi kyllä yli 2 v. Joskushan on ollut epäilyksiä että tutin imeskely aiheuttaisi korvatulehduksia ja siinä voi olla myös perää?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qqwwerty

      Tuttipullon olen kuullut saattavan edistää korvatulehduksien syntyä...

      Meillä 2 lasta, syöneet tuttia vähän ja imetetty pitkään. Nyt 9v. ja 5v. ja ei yhtään korvatulehdusta kummallakaan. Kotihoidossa 3-vuotiaaksi ja sen jälkeen päväkodissa... Suomessa. ;-)

    • Eioleperää

      Minulla on kolme lasta. Kahdella vanhemmalla ei ollut yhtään korvatulehdusta ja nuorimmalla useita. Nuorin ja vanhin eivät ole imeneet tuttia. Keskimmäiselle tutti oli henki ja elämä. Vanhin oli vähiten rintaruokinnassa ja nuorin pisimpään.
      Tällä perusteella sanon, ettei tutin imemisellä ole mitään tekemistä korvatulehdusten kanssa. Suurin syy korvatulehduksiin on rakenteellinen.

    • Deepi

      Kaksi lasta, molemmat pullovauvoja aikanaan ja tuttiakin imivät. Tissiä nähneet korkeintaan miestenlehdissä.

      Ensimmäisellä aivan jatkuvalla syötöllä vauva-iässä korvatulehduksia, kunnes putkitettiin. Kävi jo mielessä moisina aikoina, että onkohan minun vikani ja että johtuuko rintaruokinnan puutteesta.

      Sitten tuli lapsi nro. kaksi. Isosisaruksesta poiketen koskaan ei ole korvat olleet tulehtuneet.

      Uskoisin asiaan vaikuttavan enemmän kuin mikään muu korvien rakenteen. Lasten isällä aina menee flunssat poskiontelontulehduksiksi korviin, minulla ei ole moista ollut koskaan. Jo korvia putsatessa huomasin eron alusta asti; ensimmäisen lapsen korvakäytävä on jo suuaukolla aina ollut ahtaampi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

      Aihe