3v lapsi ja ei yhtään korvatulehdusta

onnekasko

Olen kasvattanut lapseni Aasiassa koko tämä 3 vuoden ajan. Tutti pienokainen ei ole imenyt päivääkään eikä peukaloa. Yhtäkään korvatulehdusta hänellä ei ole ollut. Rintaa imi kyllä yli 2 v. Joskushan on ollut epäilyksiä että tutin imeskely aiheuttaisi korvatulehduksia ja siinä voi olla myös perää?

3

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qqwwerty

Tuttipullon olen kuullut saattavan edistää korvatulehduksien syntyä...

Meillä 2 lasta, syöneet tuttia vähän ja imetetty pitkään. Nyt 9v. ja 5v. ja ei yhtään korvatulehdusta kummallakaan. Kotihoidossa 3-vuotiaaksi ja sen jälkeen päväkodissa... Suomessa. ;-)

• Eioleperää

Minulla on kolme lasta. Kahdella vanhemmalla ei ollut yhtään korvatulehdusta ja nuorimmalla useita. Nuorin ja vanhin eivät ole imeneet tuttia. Keskimmäiselle tutti oli henki ja elämä. Vanhin oli vähiten rintaruokinnassa ja nuorin pisimpään.
      Tällä perusteella sanon, ettei tutin imemisellä ole mitään tekemistä korvatulehdusten kanssa. Suurin syy korvatulehduksiin on rakenteellinen.

• Deepi

Kaksi lasta, molemmat pullovauvoja aikanaan ja tuttiakin imivät. Tissiä nähneet korkeintaan miestenlehdissä.

Ensimmäisellä aivan jatkuvalla syötöllä vauva-iässä korvatulehduksia, kunnes putkitettiin. Kävi jo mielessä moisina aikoina, että onkohan minun vikani ja että johtuuko rintaruokinnan puutteesta.

Sitten tuli lapsi nro. kaksi. Isosisaruksesta poiketen koskaan ei ole korvat olleet tulehtuneet.

Uskoisin asiaan vaikuttavan enemmän kuin mikään muu korvien rakenteen. Lasten isällä aina menee flunssat poskiontelontulehduksiksi korviin, minulla ei ole moista ollut koskaan. Jo korvia putsatessa huomasin eron alusta asti; ensimmäisen lapsen korvakäytävä on jo suuaukolla aina ollut ahtaampi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2156
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1283
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1258
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      32
      1172
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1151
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      864
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      749
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      27
      694
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      555
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      20
      541
    Aihe