KIITOS LINTUJEN RUOKKIJA!

kiitän

Näin tänään henkilön, joka vei linnuille ruokaa! Kiitos siitä!

67

1230

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tipubongaaja

Se on kiellettyä muiden omistamilla mailla ja HAITALLISTA LINNUILLE.

Lintujen ruokkiminen on taitolaji, homeisten leivänpalojen ja muun roskan syöttäminen ei palvele mitään järkevää tarkoitusta.

• Anonyymi

Homo

• kiitän

Kirjoitinko jotain mainitsemistasi asioista? Eipä vääristellä asioita! Pidä arvailut omana tietonasi!

• Biologiandosetti

Kirjoitit. Sinä kirjoitit lintujen ruokinnasta ja sinulle vastattiin, että se on haitallista. Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi?

• tipulleruokaa

Nimi merkille Biologiandosentti pipo pää pysyköön pöntössään.

• kiitän

Haitallista? Erikoinen höpöttäjä olet! Miksi vastasit minulle, en kysynyt sinulta yhtään mitään. Etkö ymmärrä. Onko hoitajasi unohtanut täyttää dosettisi?

• biologiandosetti

Tämä on keskustelupalsta, ei mikään "lähetä terveiset"-palsta. Jos et tiedä mikä on keskustelupalsta, voit pyytää apua internetin käyttöön hoitajaltasi.

• terkui

Terveisiä Pirjolle ja Marjalle!

• ei-ruokaa-rotille

Niin, saihan siinä taas muutama rottakin evästä että jaksaa tehdä enemmän poikasia. Ihan kivoja nuo rotat, vai mitä avaaja.

• lintut

Silloin ruokkii rottia , jos pimeellä illalla vie kun linnut on jo nukkumassa.

• ei-ruokaa-rotille

Kuules lintut, eivät linnut päivälläkään ihan kaikkea syö, jotain jää aina yöksi rotillekin.

• linnuille-ruokaa

Linnut syö ihan kaiken mitä niille vie. Olen seurannut. Yhtään rottaa ei ole näkynyt. Hyvät ihmiset, viekää linnuille syötävää.

• RottienRuokkijat
        linnuille-ruokaa kirjoitti:

Linnut syö ihan kaiken mitä niille vie. Olen seurannut. Yhtään rottaa ei ole näkynyt. Hyvät ihmiset, viekää linnuille syötävää.

Eivät ne rotat siihen ihmisten läsnäollessa tule, mutta heti tulevat kun kukaan ei ole paikalla, varsinkin pimeässä. Aina sinne sen verran syömätöntä ruokaa jää että rotillekin riittää. Sitäpaitsi varsinkin pulut, varislinnut ja lokit ovat lentäviä rottia joita ei pitäisi ruokkia lainkaan.

• eikunruokaalinnuille

Mistä tiedät, että rotat tulee, kun kukaan ihminen ei ole paikalla? Oletko hämähäkkimies?

• LentävätRotat
        eikunruokaalinnuille kirjoitti:

Mistä tiedät, että rotat tulee, kun kukaan ihminen ei ole paikalla? Oletko hämähäkkimies?

MIstä tiedät etteivät tule? Miksi eivät tulisi kun on kerran ruokaa tarjolla?

• aloitetaankurssi

No kinastelkaa nyt keskenään,minä olen ruokkinut lintuja ja oravia talvella, on syytä tarkkailla lumihankee se kertoo paljon mitä siinä liikkuu,jätökset ja jäljet oppii tunnistamaan ajan saatossa sen voin sanoa että siinä opettelemista,

• Eiolesyntiäruokkia

Voi huoletta ruokkia lintuja minä ruokin oravia ja lintuja puistoalueella,Onhan noi omakotitalojen pihat varustettu lintujenruokintalaudoilla ja avo komposteilla kyllä nekin on rottienkeräämis paikkoja.Ei ne rotat lopu vaikka tulis ydinsota kyllä ne on sitkeitä elukoita mutta ei ne nyt taida niin iso riesa olla tässä yhteiskunnassa,ruokkikaa vaan lintuja ja oravia aivan rauhassa.

• RotanMyrkkyä

Sitten kun tulee tarpeeksi rottia, laitetaan rotanmyrkkyä, jota voivat sitten linnut ja koiratkin syödä....

• järkeäpäähän

huoletta lintuja voi ruokkia vain omalla tontilla tai maa-alueella. tosin sekin on mahdollista kieltää.

et olisi ensimmäinen joka saa sakkoja luvattomasta lintujen ruokinnasta toisen mailla ja vastoin kieltoa.

mitä syötät linnuille? syötät lajeille sopivinta talviruokaa?

• Joudunkolinnaaaaan

Asun Tampereella maksan veroni, joten on kai minulla joku oikeus ruokkia lintuja kaupungin omistamalla maalla. Onko koko Tampere kieltoaluetta.???

• eimyrkkyäkiitos
        RotanMyrkkyä kirjoitti:

Sitten kun tulee tarpeeksi rottia, laitetaan rotanmyrkkyä, jota voivat sitten linnut ja koiratkin syödä....

Kaikki on aina mahdollista,jos on rotta ongelmia ne pitää pyydystää loukuilla.Koiria ei saa kaupunkialueella pitää irrallaan joten ei pitäisi siltä osin olla ongelma.

• Keksi_parempi
        Joudunkolinnaaaaan kirjoitti:

Asun Tampereella maksan veroni, joten on kai minulla joku oikeus ruokkia lintuja kaupungin omistamalla maalla. Onko koko Tampere kieltoaluetta.???

Verojen maksaminen Tampereelle ei anna sinulle mitään maanomistajan oikeuksia Tampereen kaupungin omistamiin maa-alueisiin. Lintujen ruokkiminen muiden omistamalla maa-alueella on lähtökohtaisesti aina kielletyä ja vaatii maanomistajan luvan.

• tosivaarallista

Ei minulla ole tarkotuskaan mennä kenenkään yksityisen maa-alueille ruokkimaan lintuja,Tampereella on paljon kaupungin omistamaa maa-aluetta jossa voin aivan vapaasti ruokkia lintuja.

• Keksi_parempi
        tosivaarallista kirjoitti:

Ei minulla ole tarkotuskaan mennä kenenkään yksityisen maa-alueille ruokkimaan lintuja,Tampereella on paljon kaupungin omistamaa maa-aluetta jossa voin aivan vapaasti ruokkia lintuja.

Tiedät hyvin että se on kiellettyä kaikkialla missä et itse ole maanomistaja. Vai oletko todella noin tyhmä?

• LisääMyrkkyä
        eimyrkkyäkiitos kirjoitti:

Kaikki on aina mahdollista,jos on rotta ongelmia ne pitää pyydystää loukuilla.Koiria ei saa kaupunkialueella pitää irrallaan joten ei pitäisi siltä osin olla ongelma.

Jos rottia pitäisi loukulla pyydystää, niin tarvittaisiin muutama kaupungin työntekijää pelkästään tarkastamaan ja syötittämään niitä. Kyllä myrkky on se mitä käytetään ja ainoa riittävän tehokas keino.

• äläjauhapaskaa

Minä saan ruokkia aivan laillisesti Tampereen kaupungin omistamalla maa-alueella lintuja,minun ei tarvitse olla maan omistaja otappa itte selvää.

• Keksi_parempi
        äläjauhapaskaa kirjoitti:

Minä saan ruokkia aivan laillisesti Tampereen kaupungin omistamalla maa-alueella lintuja,minun ei tarvitse olla maan omistaja otappa itte selvää.

Lintujen ruokkiminen on sallittua Tampereen kaupungin omistamissa puistoissa niin tiukoilla ehdoilla että käytännössä se on kiellettyä.

http://www.tampere.fi/ymparistojaluonto/lintujentalviruokinta.html

• Eisaivarrella
        LisääMyrkkyä kirjoitti:

Jos rottia pitäisi loukulla pyydystää, niin tarvittaisiin muutama kaupungin työntekijää pelkästään tarkastamaan ja syötittämään niitä. Kyllä myrkky on se mitä käytetään ja ainoa riittävän tehokas keino.

Joo kyllä tekijöitä tarvitaan loukkujen tarkastamiseen, rotta ongelmaa ei ole Tampereella, ongelma taitaa olla lutikkapuolella ja muissa pien eliöissä.

• Äläjauhapaskaa

• Keksi_parempi
        Äläjauhapaskaa kirjoitti:

Niin se vaan on että saa ruokkia lintuja.

Sinähän mahtava narsisti olet, kun Tampereen kaupungin säännöt eivät koske sinua.

• tiptaptipitiiii
        Äläjauhapaskaa kirjoitti:

Niin se vaan on että saa ruokkia lintuja.

Lintuja saa ruokkia ,Tampereen kaupungilla on paljon maa-alueita puistojen lisäksi missä voi lintuja vapaasti ruokkia.

• idioooottejaaakolet
        Keksi_parempi kirjoitti:

Sinähän mahtava narsisti olet, kun Tampereen kaupungin säännöt eivät koske sinua.

Otappa nyt selvää sinäkin mikä on sallittua ja mikä ei,niin puhu sitten vasta narsisteista.

• puistomies
        tiptaptipitiiii kirjoitti:

Lintuja saa ruokkia ,Tampereen kaupungilla on paljon maa-alueita puistojen lisäksi missä voi lintuja vapaasti ruokkia.

suurin osa tampereen omistamista taajaman pusikoista on muuten virallisesti puistoja.

• asiaonselvitetty
        puistomies kirjoitti:

suurin osa tampereen omistamista taajaman pusikoista on muuten virallisesti puistoja.

Tästä puisto pusikko asiasta otin muutama vuosi selvää,sain vastaukseksi että näillä niin sanotuilla pusikko puistoilla saa ruokkia lintuja ja oravia,eli ne on niin sanotusti niitä ei hoitoalueellisia joten niitä ei koske nämä säännöt, joten en toimi lain vastaisesti.

• punamulkkut

Rotat on pöllöjen ruokaa. Varsinkin huuhkajan. EU:n lintuvihamielisyys on sulkenut meiltäkin kaikki hyvät kunnon kaatopaikat! Miten nyt käy lokkien?? Kaatiksilla ei enää muuta tarjolla kuin lohdutonta polttolaitoksen tuhkaa.

• Prklesstana

Samaa mieltä! Sorsille on annettava ruokaa kosken rannoilla useissa paikoissa, koska olemme itse ne opettaneet talvehtimaan täällä Tampereella! Turha ulista, että se on kiellettyä? Mikä tässä maassa ei olisi kiellettyä? Ainakin ruokin lintuja niin paljon, kuin ylimääräistä leipää jää tähteeksi, enkä kysy sitä yhtään keneltäkään! V*tuttaa muutenkin tämä suomalainen holhousmentaliteetti joka asiassa.. Kieltojen luvattu wonderlandia.. hmph! Ja otan lintuja ruokkiessani hörpyt virolaista vodkaa.. Paheksukaa nyt oikein porukalla?

• Keksi_parempi

Leipähän se onkin sorsille oikein terveellistä? Olet sorsankiduttaja ja nautit siitä.

Silläkö lintujen käytös normalisoidaan luonnolliseksi, että niiden ruokintaa lisätään ja jatketaan??

• Bewarned

Jos aikoo elää lain pimeällä puolen, on oltava valmis maksamaan siitä seuraukset. Eikä pidä odottaa että kukaan mukaan noudattaa lakia kohdellessaan lain rikkojaa. Rusinoita ei voi noukkia pullasta. Lainsuojaton ei nauti lain suojaa.

• halooooooo

Tämä sinun kirjoituksesi ei kuulu tälle palstalle,rikos osasto olisi parempi?

• tinppatitityy

Olepas hyvä. Toivottavasti maistui.

• rtyuuiokmjh

Saako koiria paskattaa puistoissa,tuntuu olevan kusi ja paskaläjiä joka paikassa?.Onko tästä mitään terveysriskiä???

• antifilatelisti

Inhottavaa, että Tampereellakin siedetään noita eläimiä jotka paskovat - ja varmaan vielä joka päiväkin.....

• kiitän

On se kumma, kun viime vuonna oli palkattu lintujen ruokkija. Tänä vuonna lintuja ei saa ruokkia. Samanlainen nälkä niillä on joka vuosi. Kuka idiootti näitä päätöksiä tekee kaupungilla? Ei muuta kun linnuille ruokaa vaan. Tokmannilla on halpoja linnunruokia, sieltä hain auringonkukansiemeniä ym. Hienoa että on vielä inhimillisyyttä. Yhtäkään rottaa ei ole vuosiin näkynyt.

• bnmlj

Mikä koulutus antaa oikeuden puhua linnun suulla? Mistä tiedät että ne haluavat Tokmannin siemeniä? Miksi sinä olet pätevämpi kuin kunnan viranomainen?

• lintuoravakuiskaaja

Minä olen kysyny elukoiltaja ne sano kovasti pitävän auringonkukansiemenistä ja pähkinöistä sekin puoli on tullu selvitettyä.Mutta nää eväät ostin prismasta.

• sallimunnauraa
        bnmlj kirjoitti:

Mikä koulutus antaa oikeuden puhua linnun suulla? Mistä tiedät että ne haluavat Tokmannin siemeniä? Miksi sinä olet pätevämpi kuin kunnan viranomainen?

Kunnan viranomainenko on sellainen, jolla on kaikki tieto ja valta kieltää mitä hyvänsä? Ei kiellä ainakaan minua. Ruokin lintuja silloin kun huvittaa ja minua huvitta usein.

• kiitän

Joo Prismankin käy ja Cityn. Me lintujen ruokkijat olemme saaneet koulutuksen Lintuakatemiassa. Harva kunnan viranomainen on niin korkeasti koulutettu.

• rfdsfsd

Tekisi mieli työntää lintuja ruokkiva järveen, mutta olen malttanut mieleni.

• pätkiipätkii

Parempi vaan kun maltat mielesi,jos vielä meinaat kirjotella tänne omin kyvyin.

• näinsetoimii

Nyt on vapaa päivä taidan lähtee lintuja jututtaan.

• pulutyttö

Ihana ihminen olet! Kai muistit ottaa linnuille ruokaa!

• kielloteinytauta

Lintujen ruokkiminen on kansalaisvelvollisuus. Siitä ei voi kieltää kukaan, vaikka suomi onkin tälläinen kaiken hyödyllisen ja toimivan kieltävä sarvikuonojen maa nykyään. Kieltoja, sääntöjä, kukkahattutätien (mm.Räsänen ja hengenheimolaiset/KD puolue joka pitää HETI poistaa hallituksesta ja eduskunnasta) laatimia idioottimaisia säännöksiä, jotka eduskunta ajattelematta yhtään siunaa, koska ei ole "munaa" sanoa vastaan! >>>Lintujen ruokinnan kieltäminen perustellaan rottien lisääntymisellä? Se on kyllä lähinnä eläinten vihaajien juttuja, sillä tarviihan rotatkin ruokaa.. Sitten ne ei änkeä ihmisten asuntoihin hakemaan sitä sapuskaa, kun on muualta saatavissa. Lähden juuri nyt heittelemään ranskanpullan loput sorsille tuonne Mältinrantaan. Tulkaapa nyt sakottamaan nopeasti! :DDD

• MyrkytänNeKaikki

Pitääpä käydä sinne sitten kylvämässä rotanmyrkkyä ennaltaehkäisevässä mielessä! Niissähän on kaurahiutaleita, eli maistuu varmaan niille lentäville rotillekin!

• ennaltavaan
        MyrkytänNeKaikki kirjoitti:

Pitääpä käydä sinne sitten kylvämässä rotanmyrkkyä ennaltaehkäisevässä mielessä! Niissähän on kaurahiutaleita, eli maistuu varmaan niille lentäville rotillekin!

Olis parempi että alottasit sen myrkyttämisen ittestäs,kokeile miltä maistuu tekisit yhteiskunnalle hyvän palveluksen.

• MyrkytänNeKaikki

Kaada ittelles vaan...

• höpötipöpöti
        MyrkytänNeKaikki kirjoitti:

Kaada ittelles vaan...

En tykkää kylmästä kahvista.

• oksettava

Kyllä oot niin tyhmä että myrkytä ittes vaan. En jaksais elää noin ällöttävänä tyyppinä. Sulla ei varmaan ole edes ketään kaveria. Olet kai myrkyttänyt nekin.

• TarkkaileSyömisiäsi

Juu, ja seuraavaksi myrkytän sinut! Tarkkaile syömisiäsi...

• tietoisku2015

-ei näytä osalla olevan sen vertaa älliä, että ymmärtäisi tahallisen ärsyttämisen?
      Helppoja olette manipuloitaviksi. :D Menen nyt taas syöttämään homeisella leivällä sorsia. Ne niin tykkäävät homeesta.
      -Oikeasti hei? Luuleeko tämä kaiken tietävä "ornitologi", ettei muilla ole lainkaan aivoja ja syöttää linnnuille huonoa ruokaa? Kysyin linnuilta mistä ne pitää ja vastaus oli, että suolattomasta paistin ja kookosrasvasta, murskatuista maapähkinöistä, kauralyhteistä.. Leipää eivät kuulemma mielellään syö, koska siihen laitettu suola alkaa janottamaan ja se ei ole pakkasilla mukavaa, jos joutuu janoonsa lunta syömään...

• Luntasuuhun

No niin nyt sitten tulit ja näytit, me tyhmät ollaankin sua odoteltu.Huumorillahan näitä kirjotellaan täällä on vain eduksi kun ei leiki kaikkitietävää?

• ei-kiitetä-eri

Ei kiitettä rottien ruokkijaa.

• linnuille

Huomenna taas ilma kylmenee ja linnut tarvii ruokaa! Aamulla pitää lähtee kauppaan ja ostaa isopussi linnunruokaa. Tehkää samoin.

• jyvätjakoon

Tänään oli hieno päivä, oli mukava samalla ruokkia lintuja ja ottaa arskaa.

• SiemenetJakoon

... ja hiplata samalla terskaa...

• hiplaahiplaa

No sulla tais olla ne siivettömät" linnut"?kait se siihen sitten soppii.

• älykääpiöt

Voi äijä parat! Joka asiaan teidän tarvii ne mulkkunne ujuttaa! Lintujen ruokintaankin!

• Anonyymi

Näin tänään tyypin joka vei kolme kassillista leivänmuruja rotille. Kiitos siitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe