Ohjeita seuraavalle hallitukselle...

... joka on todennäköisimmin keskustavetoinen, antaa Stubb.

Ajattelemisen arvoisia näkökohtia. Tuo kohta viisi:
"Viides kohta koskee työaikapankkeja. Stubb esittää, että niitä voisi käyttää entistä joustavammin. Töitä tehtäisiin silloin, kun niitä on, ja hiljaisina aikoina otettaisiin vapaata."

...on aivan kuin nimimerkki Pystyyn_kuollut sen olisi kirjoittanut. Onko hän lähetellyt postia pääministerille viime aikoina :)

Tuo kohta 1 on ainoa josta en ole samaa mieltä. "Ykkösenä on palkoista ja työajoista sopiminen yrityskohtaisesti työehtosopimuksen estämättä, jos yhteisymmärrys löytyy. Jos ei löydy, mennään työehtosopimuksen mukaan."

Mikä estää työnantajaa hakemasta sitten niin kauan kunnes löytyy juuri se työnantajan mieleinen työntekijä jolle työehdot sopivat juuri työnantajan esittämässä muodossa? Tuossa ollaan mielestäni palaamassa takaisin 30-luvulle jolloin usein työhön valittiin ihmisiä pärstäkertoimen ja poliittisen soveltuvuuden mukaan.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole pääministerille postia lähetellyt, mutta onhan pääministeri voinut lukea tätä palstaa. Juttu pääministerin esityksistä on suppea, mutta kyllä tuossa viidennessä kohdassa on minunkin ajatukseni, joskin kai vain tilapäisratkaisuna tällaiseen huonoon aikaan ja yksittäisiin yrityksiin. Itse olen lähtenyt työttömyysongelman kokonaisratkaisusta vuosikymmeniksi eteenpäin.

Ykköskohtaan sisältyy minunkin mielestäni teoriassa aito-arskan epäilemä riski, mutta sitä on jo tietääkseni hiljaisesti sovellettu joillakin työpaikoilla ilman että työntekijöitä olisi vaihdettu sopiviin. Ainakin on luovuttu niistä ylimääräisistä bonuksista, joita on jossain taloudellisesti hyvässä vaiheessa ryhdytty maksamaan.

Tätä kohtaan en täysin ymmärtänyt:
      "Pitkäaikaistyöttömän voisi palkata määräaikaiseen työsuhteeseen ilman erityisiä perusteluja, esittää pääministeri."

Ei kai tuollaista ole koskaan kielletty?

• KuuOnJuustoa

Samaa ihmettelin **"Pitkäaikaistyöttömän voisi palkata määräaikaiseen työsuhteeseen ilman erityisiä perusteluja, esittää pääministeri."**

Onko nyt sitten pitänyt esittää perusteluja jos aikoo työttömän palkata?

• 50vtyötävuorotta

Kyllä ovat politikot etääntyneet kauas todellisuudesta

• LahnaErkki

Hyvä kuitenkin on tuo pääministerin ulostulo tässä vaiheessa ennen vaaleja. Kokoomuspolitiikka on kuitenkin sellaista, että sille on tunnusomaista suurpääoman tarpeiden mukainen toiminta. Jos kokoomus olisi yksinvaltias niin työehtosopimukset lopetettaisiin kokonaan. Mentäisiin niin kuin aikoinaan erään torpparin kontrahtiin oli kirjattu taksvärkki-pykälän kohdalle. *aina on tultava töihin kun käsketään, jolsei tulla niin töllistä pois*

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      209
      3269
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      120
      2063
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      61
      1692
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      197
      1660
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      174
      1548
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      184
      1452
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1288
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1241
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1218
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1131
    Aihe