Jumala loi pelkkää hyvää mutta ihminen lankesi.
Siis jumala loi ihmisen hyväksi.Voiko joku todella hyvä langeta vai eikö jumala luonutkaan ihmistä hyväksi?
Jos hyvä voi langeta NIIN MUUTTUUKO HÄN SILLOIN PAHAKSI?Miten hän voi langeta kun on hyvä?Jos koskaan ei voi tietää koska tähänasti hyvä ihminen lankeaa niin sehän voi tapahtua koska vaan eli ihminen ei olekaan kovin hyvä.Tai ihminen joka on ollut "hyvä" koko elämänsä jää auton alle niin hän pääsee taivaaseen.Mutta jos hän elääkin pidempään, hän voi langeta ihan koska vaan ja menettää taivaspaikan.
Jos hyvä ei muutu pahaksi langetessaan SILLOINHAN LANGENNUTKIN=HYVÄ.Joten miksi langenneilta voidaan evätä taivaspaikka?
Siinä vähän mietittävää jos tästä nyt edes saa mitään selkoa..
Taivaspaikka
9
322
Vastaukset
- ihminen
olen tätä itsekin funtsinut. jotenkin olen sitä yrittänyt sönköttää eräälle jehovan todistajallekin, mutta en ole oikein osannut pistää sanoiksi. mutta enpä minä mitään vastausta siltä olisi odottanutkaan:)
- joukahainen73
tämä onkin aika mielenkiintoinen juttu, jota selitetään sillä, että meidät on luotu jumalan kuvaksi, eli jumalan kaltaisiksi, mutta meillä on oma tahto ;)
okei. siitä on varmaankin sitten kehitelty ihmiskunnan nöyryys jumalan edessä, jota menestyksekkäästi käytetään massojen hallinnassa.
elikkä synnit saa anteeksi jos hairahtuu, mutta jos ei kadu tekojaan tai uusii ne, niin odottaa ikuinen hammasten kiristys... joo kalskahtaa kovasti mun korvaani kusetukselta, jota hallitsijat käyttivät ja käyttävät edelleen...
pelotellaan ihmisiä kamaluuksilla ja esitetään myös se toinen vaihtoehto.
kuitenkin on jokseenkin mahdotonta kieltää ihmisiltä omat vietit ja himot.
täytyy siis olla jokin keino, jolla ne saa anteeksi, muuten kansat luisuvat anarkiaan, kun millään ei olisi mitään väliä.
entäs sitten jos on omaneduntavoittelija, itsensä ylentävä, kieroileva hurskas uskovainen ja sitä vastaan asetetaan mummoja kadun yli taluttava ateisti, joka ei tee kenellekkään mitään pahaa, ei edes kärpäselle. pääseekö jumalan tunnustava tekopyhä ihminen taivaaseen, mutta se kiltti ateisti ei?
mä näen uskiksissa jatkuvasti sellaista teko pyhyyttä, että jos sillä huijaa itselleen taivaspaikan, niin johan nyt on kumma :)
joo nää on näitä jokaisen pääteltävissä olevia asioita.
millä ihmisen hyvät teot punnitaan?
ei siihen pysty mikään ihmisen luoma maallinen jumaluus.
heh tällä lauran kysymyksellä selitetään varmaan se taivaspaikkojen kovin vähäinen lukumäärä ;)- Verna
"pääseekö jumalan tunnustava tekopyhä ihminen taivaaseen, mutta se kiltti ateisti ei?"
Taas on tämä sama asia pohdittavana. Entäpä jos tällä kertaa oletettaisiin, että se kiltti ateisti pääsee taivaaseen, jos on toivonut sinne joutuvansa. Miettiä sopii sitten, olisko sellainen henkilö ateisti, joka toivoisi pääsevänsä taivaaseen. Oletetaan vielä erikseen, että se kiltti ateisti pääsee kilttiytensä vuoksi taivaaseen, vaikka ei ole sinne halunnut eikä sellaista toivonut. Olisikohan se sitten oikeudenmukaista sitä kilttiä ateistia kohtaan?
"mä näen uskiksissa jatkuvasti sellaista teko pyhyyttä, että jos sillä huijaa itselleen taivaspaikan, niin johan nyt on kumma :)"
Näillä palstoilla puhutaan usein taivaspaikasta ja sen hankkimisesta. Sanana taivaspaikka on minusta vähän naiivi. Aivan kuin puhuttaisiin lapsille. Taivas ja helvetti ovat sen verran abstrakteja käsitteitä, ettei kukaan tiedä tarkkaan, millaista niissä on. Ehkä olisi parempi vain keskittyä elämään tämä elämänsä niin hyvin kuin pystyy ja jättää spekulointi sikseen. Meistä jokainen kuolee, ja silloin sekin asia ratkeaa, millaista on kuoleman jälkeen. - Y.B
Verna kirjoitti:
"pääseekö jumalan tunnustava tekopyhä ihminen taivaaseen, mutta se kiltti ateisti ei?"
Taas on tämä sama asia pohdittavana. Entäpä jos tällä kertaa oletettaisiin, että se kiltti ateisti pääsee taivaaseen, jos on toivonut sinne joutuvansa. Miettiä sopii sitten, olisko sellainen henkilö ateisti, joka toivoisi pääsevänsä taivaaseen. Oletetaan vielä erikseen, että se kiltti ateisti pääsee kilttiytensä vuoksi taivaaseen, vaikka ei ole sinne halunnut eikä sellaista toivonut. Olisikohan se sitten oikeudenmukaista sitä kilttiä ateistia kohtaan?
"mä näen uskiksissa jatkuvasti sellaista teko pyhyyttä, että jos sillä huijaa itselleen taivaspaikan, niin johan nyt on kumma :)"
Näillä palstoilla puhutaan usein taivaspaikasta ja sen hankkimisesta. Sanana taivaspaikka on minusta vähän naiivi. Aivan kuin puhuttaisiin lapsille. Taivas ja helvetti ovat sen verran abstrakteja käsitteitä, ettei kukaan tiedä tarkkaan, millaista niissä on. Ehkä olisi parempi vain keskittyä elämään tämä elämänsä niin hyvin kuin pystyy ja jättää spekulointi sikseen. Meistä jokainen kuolee, ja silloin sekin asia ratkeaa, millaista on kuoleman jälkeen."Miettiä sopii sitten, olisko sellainen henkilö ateisti, joka toivoisi pääsevänsä taivaaseen."
Miksei olisi? Ei ateisti tietenkään taivaaseen usko, mutta JOS OLETETAAN, että kuoleman jälkeen ateisti huomaa, että taivas ja helvetti on olemassa, eikös ole aika luonnollista haluta taivaaseen helevetin asemesta? - Y.B
Verna kirjoitti:
Näillä palstoilla puhutaan usein taivaspaikasta ja sen hankkimisesta. Sanana taivaspaikka on minusta vähän naiivi. Aivan kuin puhuttaisiin lapsille. Taivas ja helvetti ovat sen verran abstrakteja käsitteitä, ettei kukaan tiedä tarkkaan, millaista niissä on. Ehkä olisi parempi vain keskittyä elämään tämä elämänsä niin hyvin kuin pystyy ja jättää spekulointi sikseen. Meistä jokainen kuolee, ja silloin sekin asia ratkeaa, millaista on kuoleman jälkeen."Ehkä olisi parempi vain keskittyä elämään tämä elämänsä niin hyvin kuin pystyy ja jättää spekulointi sikseen."
Hyvin sanottu, mutta sanopa tuo niille kristityille, jotkaa paasaavat siitä, kuinka "pelastuakseen" on tärkeää "ottaa Jeesus sydämeensä". - tässä näin
Kuitenkin sekin totuus lukee Raamatussa, siellähän se lukee eikä vastaan väittämällä taida saada sitä sieltä poistetuksikaan...! Ja totuus ei pala tulessakaan!
- onhan siellä
Y.B kirjoitti:
"Ehkä olisi parempi vain keskittyä elämään tämä elämänsä niin hyvin kuin pystyy ja jättää spekulointi sikseen."
Hyvin sanottu, mutta sanopa tuo niille kristityille, jotkaa paasaavat siitä, kuinka "pelastuakseen" on tärkeää "ottaa Jeesus sydämeensä".Raamatussa on sellainenkin lause: Elä tätä päivää, tämä hetki kerrallaan mikä nyt on, koska eilinen on jo mennyt ja huomista ei ole vielä tullut. Sanatarkkaan en muista, mutta näin se suurin piirtein siellä lukee.
- tanja
Jumalan luomistyä, ihminen, oli luomisen jälkeen hyvä sellaisenaan. Sitten hänelle sanottiin, että kaikista muista puista saa syödä, mutta ei yhdestä.
Nainen keskusteli uskoi käärmettä, ja rikkoi kieltoa vastaan, ottamalla sen omenan jota ei ollut lupa ottaa, ja söi. Ja mies teki samoin.
Sitten kun Jumala tuli ja huomasi mitä oli tapahtunut, hän suuttui ihmisille, ja määräsi rangaistukset, unohtamatta käärmettäkään.
Enää hän ei voinut luottaa näihin kahteen ihmiseen ja he joutuivat ulos paratiisista, ja ihmisten piti alkaa lisääntymään. Nainen sai rangaistukseksi kuukautiset ja synnyttämistuskat, ja miehen piti aloittaa työntekeminen (pelloilla, joka tulisi joka vuosi kasvamaan kiviä).
Jumala siis heitti ne ihmiset tänne maan päälle, ja oli teosta jonka he olivat tehneet, vihainen.
Mutta hän oli miettinyt sovituksen ihmisille, ja se sovitus on Kristus.
Jeesus sanoi: Ei yksikään pääse minun isäni luokse muutoin kuin minun kauttani, minä olen tie, totuus ja elämä!
Joka minuun uskoo, ei huku, vaan hänellä on iankaikkinen elämä.
Ihmiset ovat luonnoltaan syntisiä...!Kiitos kirjoituksestasi!
Suloisen Jeesuksen askelissa
on ihanaa vaeltaa.
siunaten sinua,
-runis-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231