BIOS/WIN 2000

PÄIVITYS

A P U V A !!!

Miten bios päivitys tapahtuu win2000:ssa, eli millainen boottikorppu tarvitaan?? Käykö samanlainen kuin päivittäisi 95 tai 98 yhteydessä??

K I I T O S ! ! !

10

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bits©

      BIOSin päivittäminen on käyttöjärjestelmän ulkopuolinen toimenpide. Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään. Päivitys on hoitunut joko automaattisesti tai yhdellä komennolla.

      • Kiitos bits..tarkoitatko

        ....siis käytännössä teen vain levykkeen joka buuttaa ja jossa on päivitysohjelma ja uusi bios ts. sama levyke käy kuin 95/98:ssa olen käyttänyt paitsi tietysti että bios on emokohtainen??

        Kiitos !!


      • "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083


      • TSwiGH
        Rakentelija kirjoitti:

        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083

        ja lisäisin vielä yhden näkemyksen =)
        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""
        tuon on pakko olla joku "merkki" koneen ihme viritys
        no sama peesee siellä sisällä silti on...

        joo itekin olen nähnyt vain noita ite tee boot levy ja sitten se päivitys jne. hommia...

        pari kertaa (uudempien) koneiden kans on käynnistyksen yhteydessä bios udellut että jos on tai haluaa päivittää niin painappas olikohan F2..

        BIOS niinku käynnistää ite ja päivittää sitä kautta... ei tarvii kuin levyke tarjota miltä se hakee suoraan uuden päivityksen...

        "levyke" ?????!?!?!?
        mikä vittu se on?

        TUOHON ON TULTAVA KORJAUS!!!!
        ei kukaan halua koneeseensa levykeasemaa vain ja ainoastaan BIOS päivityksen takia... =) (kai?)


      • tumppu
        Rakentelija kirjoitti:

        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083

        ...olen tehnyt tsiljoonia biospäivityksiä, nimenomaan merkkikoneille, IBM, DELL, Compaq.

        Niiden päivitykset menevät nykyään niin helposti, että imutat paketin koneelle ja käynnistät sen, ei tarvita korppua, vaan tuo paketti boottaa ja päivittää biosin..

        -T


      • tumppu kirjoitti:

        ...olen tehnyt tsiljoonia biospäivityksiä, nimenomaan merkkikoneille, IBM, DELL, Compaq.

        Niiden päivitykset menevät nykyään niin helposti, että imutat paketin koneelle ja käynnistät sen, ei tarvita korppua, vaan tuo paketti boottaa ja päivittää biosin..

        -T

        että merkkikoneesta on kyse.


      • htt
        Rakentelija kirjoitti:

        että merkkikoneesta on kyse.

        emolevythän voi päivittää asusupdaten avulla.


      • niitä

        Windowsista suoritettavia BIOS-päivityksiä löytyy. Enpä rupeaisi kuitenkaan kyseiseen hommaan windowsin tuntien.


    • Onni

      Kerro ensin emolevysi merkki?
      Monelle emolle löytyy oma Live update-paketti, (esim. MSI live update 3) joka päivittää biosin opastetusti. Turvallisempi vaihtoehto newbielle...

    • Päivitys

      Kiitos vain kaikille vinkeistä ja hyvistä tipeistä, sain biosin päivitettyä kun lisäsin dos:n käynnistyslevykkeeseen uuden biosin ja adwfalshin....homma toimi ihan ok....hämmennystä aiheutti vain kun win2000:ssa ei ole vanhaa kunnon dossia, mutta käyttiksellähän ei ole mitään tekemistä biosin päivityksen kanssa.....

      HYVÄT JOULUT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe