BIOS/WIN 2000

PÄIVITYS

A P U V A !!!

Miten bios päivitys tapahtuu win2000:ssa, eli millainen boottikorppu tarvitaan?? Käykö samanlainen kuin päivittäisi 95 tai 98 yhteydessä??

K I I T O S ! ! !

10

1023

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bits©

BIOSin päivittäminen on käyttöjärjestelmän ulkopuolinen toimenpide. Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään. Päivitys on hoitunut joko automaattisesti tai yhdellä komennolla.

• Kiitos bits..tarkoitatko

....siis käytännössä teen vain levykkeen joka buuttaa ja jossa on päivitysohjelma ja uusi bios ts. sama levyke käy kuin 95/98:ssa olen käyttänyt paitsi tietysti että bios on emokohtainen??

Kiitos !!

• "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083

• TSwiGH
        Rakentelija kirjoitti:

"" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083

ja lisäisin vielä yhden näkemyksen =)
        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""
        tuon on pakko olla joku "merkki" koneen ihme viritys
        no sama peesee siellä sisällä silti on...

joo itekin olen nähnyt vain noita ite tee boot levy ja sitten se päivitys jne. hommia...

pari kertaa (uudempien) koneiden kans on käynnistyksen yhteydessä bios udellut että jos on tai haluaa päivittää niin painappas olikohan F2..

BIOS niinku käynnistää ite ja päivittää sitä kautta... ei tarvii kuin levyke tarjota miltä se hakee suoraan uuden päivityksen...

"levyke" ?????!?!?!?
        mikä vittu se on?

TUOHON ON TULTAVA KORJAUS!!!!
        ei kukaan halua koneeseensa levykeasemaa vain ja ainoastaan BIOS päivityksen takia... =) (kai?)

• tumppu
        Rakentelija kirjoitti:

...olen tehnyt tsiljoonia biospäivityksiä, nimenomaan merkkikoneille, IBM, DELL, Compaq.

Niiden päivitykset menevät nykyään niin helposti, että imutat paketin koneelle ja käynnistät sen, ei tarvita korppua, vaan tuo paketti boottaa ja päivittää biosin..

-T

• tumppu kirjoitti:

...olen tehnyt tsiljoonia biospäivityksiä, nimenomaan merkkikoneille, IBM, DELL, Compaq.

Niiden päivitykset menevät nykyään niin helposti, että imutat paketin koneelle ja käynnistät sen, ei tarvita korppua, vaan tuo paketti boottaa ja päivittää biosin..

-T

että merkkikoneesta on kyse.

• htt
        Rakentelija kirjoitti:

että merkkikoneesta on kyse.

emolevythän voi päivittää asusupdaten avulla.

• niitä

Windowsista suoritettavia BIOS-päivityksiä löytyy. Enpä rupeaisi kuitenkaan kyseiseen hommaan windowsin tuntien.

• Onni

Kerro ensin emolevysi merkki?
      Monelle emolle löytyy oma Live update-paketti, (esim. MSI live update 3) joka päivittää biosin opastetusti. Turvallisempi vaihtoehto newbielle...

• Päivitys

Kiitos vain kaikille vinkeistä ja hyvistä tipeistä, sain biosin päivitettyä kun lisäsin dos:n käynnistyslevykkeeseen uuden biosin ja adwfalshin....homma toimi ihan ok....hämmennystä aiheutti vain kun win2000:ssa ei ole vanhaa kunnon dossia, mutta käyttiksellähän ei ole mitään tekemistä biosin päivityksen kanssa.....

HYVÄT JOULUT

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      96
      1877
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      139
      1303
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      127
      1058
    4. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      29
      953
    5. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      33
      860
    6. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      41
      838
    7. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      16
      768
    8. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      35
      754
    9. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      70
      737
    10. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      68