BIOS/WIN 2000

PÄIVITYS

A P U V A !!!

Miten bios päivitys tapahtuu win2000:ssa, eli millainen boottikorppu tarvitaan?? Käykö samanlainen kuin päivittäisi 95 tai 98 yhteydessä??

K I I T O S ! ! !

10

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bits©

      BIOSin päivittäminen on käyttöjärjestelmän ulkopuolinen toimenpide. Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään. Päivitys on hoitunut joko automaattisesti tai yhdellä komennolla.

      • Kiitos bits..tarkoitatko

        ....siis käytännössä teen vain levykkeen joka buuttaa ja jossa on päivitysohjelma ja uusi bios ts. sama levyke käy kuin 95/98:ssa olen käyttänyt paitsi tietysti että bios on emokohtainen??

        Kiitos !!


      • "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083


      • TSwiGH
        Rakentelija kirjoitti:

        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083

        ja lisäisin vielä yhden näkemyksen =)
        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""
        tuon on pakko olla joku "merkki" koneen ihme viritys
        no sama peesee siellä sisällä silti on...

        joo itekin olen nähnyt vain noita ite tee boot levy ja sitten se päivitys jne. hommia...

        pari kertaa (uudempien) koneiden kans on käynnistyksen yhteydessä bios udellut että jos on tai haluaa päivittää niin painappas olikohan F2..

        BIOS niinku käynnistää ite ja päivittää sitä kautta... ei tarvii kuin levyke tarjota miltä se hakee suoraan uuden päivityksen...

        "levyke" ?????!?!?!?
        mikä vittu se on?

        TUOHON ON TULTAVA KORJAUS!!!!
        ei kukaan halua koneeseensa levykeasemaa vain ja ainoastaan BIOS päivityksen takia... =) (kai?)


      • tumppu
        Rakentelija kirjoitti:

        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083

        ...olen tehnyt tsiljoonia biospäivityksiä, nimenomaan merkkikoneille, IBM, DELL, Compaq.

        Niiden päivitykset menevät nykyään niin helposti, että imutat paketin koneelle ja käynnistät sen, ei tarvita korppua, vaan tuo paketti boottaa ja päivittää biosin..

        -T


      • tumppu kirjoitti:

        ...olen tehnyt tsiljoonia biospäivityksiä, nimenomaan merkkikoneille, IBM, DELL, Compaq.

        Niiden päivitykset menevät nykyään niin helposti, että imutat paketin koneelle ja käynnistät sen, ei tarvita korppua, vaan tuo paketti boottaa ja päivittää biosin..

        -T

        että merkkikoneesta on kyse.


      • htt
        Rakentelija kirjoitti:

        että merkkikoneesta on kyse.

        emolevythän voi päivittää asusupdaten avulla.


      • niitä

        Windowsista suoritettavia BIOS-päivityksiä löytyy. Enpä rupeaisi kuitenkaan kyseiseen hommaan windowsin tuntien.


    • Onni

      Kerro ensin emolevysi merkki?
      Monelle emolle löytyy oma Live update-paketti, (esim. MSI live update 3) joka päivittää biosin opastetusti. Turvallisempi vaihtoehto newbielle...

    • Päivitys

      Kiitos vain kaikille vinkeistä ja hyvistä tipeistä, sain biosin päivitettyä kun lisäsin dos:n käynnistyslevykkeeseen uuden biosin ja adwfalshin....homma toimi ihan ok....hämmennystä aiheutti vain kun win2000:ssa ei ole vanhaa kunnon dossia, mutta käyttiksellähän ei ole mitään tekemistä biosin päivityksen kanssa.....

      HYVÄT JOULUT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe