BIOS/WIN 2000

PÄIVITYS

A P U V A !!!

Miten bios päivitys tapahtuu win2000:ssa, eli millainen boottikorppu tarvitaan?? Käykö samanlainen kuin päivittäisi 95 tai 98 yhteydessä??

K I I T O S ! ! !

10

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bits©

      BIOSin päivittäminen on käyttöjärjestelmän ulkopuolinen toimenpide. Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään. Päivitys on hoitunut joko automaattisesti tai yhdellä komennolla.

      • Kiitos bits..tarkoitatko

        ....siis käytännössä teen vain levykkeen joka buuttaa ja jossa on päivitysohjelma ja uusi bios ts. sama levyke käy kuin 95/98:ssa olen käyttänyt paitsi tietysti että bios on emokohtainen??

        Kiitos !!


      • "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083


      • TSwiGH
        Rakentelija kirjoitti:

        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083

        ja lisäisin vielä yhden näkemyksen =)
        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""
        tuon on pakko olla joku "merkki" koneen ihme viritys
        no sama peesee siellä sisällä silti on...

        joo itekin olen nähnyt vain noita ite tee boot levy ja sitten se päivitys jne. hommia...

        pari kertaa (uudempien) koneiden kans on käynnistyksen yhteydessä bios udellut että jos on tai haluaa päivittää niin painappas olikohan F2..

        BIOS niinku käynnistää ite ja päivittää sitä kautta... ei tarvii kuin levyke tarjota miltä se hakee suoraan uuden päivityksen...

        "levyke" ?????!?!?!?
        mikä vittu se on?

        TUOHON ON TULTAVA KORJAUS!!!!
        ei kukaan halua koneeseensa levykeasemaa vain ja ainoastaan BIOS päivityksen takia... =) (kai?)


      • tumppu
        Rakentelija kirjoitti:

        "" Näkemäni päivitykset ovat aina olleet sellaisia, että downloadattava file tekee boottikorpun, jolla kone käynnistetään.""

        Jaaha, mahtaisko joku merkkikoneen biospäivitys tehdä näin, en tiedä kun en moista metodia ole nähnyt.

        Kymmeniä biospäivityksiä tehneenä olen aina joutunut tekemään boottikorpun johon on lisätty emolevykohtainen päivitysohjelma ja itse biostiedosto.

        Käyttöjärjestelmällä ei vaikutusta tapahtumaan kun päivitys tapahtuu korpulta. Itseasiassa koneessa ei tarvitse olla edes kovalevyä asennettuna.

        Seuraavassa linkissä tekemäni ohje Awardbiosin päivityksestä (Amibiosin päivitys poikkeaa hiukan ohjeista mutta pääpiirteittäin samanlainen).

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000148&posting=22000000003538083

        ...olen tehnyt tsiljoonia biospäivityksiä, nimenomaan merkkikoneille, IBM, DELL, Compaq.

        Niiden päivitykset menevät nykyään niin helposti, että imutat paketin koneelle ja käynnistät sen, ei tarvita korppua, vaan tuo paketti boottaa ja päivittää biosin..

        -T


      • tumppu kirjoitti:

        ...olen tehnyt tsiljoonia biospäivityksiä, nimenomaan merkkikoneille, IBM, DELL, Compaq.

        Niiden päivitykset menevät nykyään niin helposti, että imutat paketin koneelle ja käynnistät sen, ei tarvita korppua, vaan tuo paketti boottaa ja päivittää biosin..

        -T

        että merkkikoneesta on kyse.


      • htt
        Rakentelija kirjoitti:

        että merkkikoneesta on kyse.

        emolevythän voi päivittää asusupdaten avulla.


      • niitä

        Windowsista suoritettavia BIOS-päivityksiä löytyy. Enpä rupeaisi kuitenkaan kyseiseen hommaan windowsin tuntien.


    • Onni

      Kerro ensin emolevysi merkki?
      Monelle emolle löytyy oma Live update-paketti, (esim. MSI live update 3) joka päivittää biosin opastetusti. Turvallisempi vaihtoehto newbielle...

    • Päivitys

      Kiitos vain kaikille vinkeistä ja hyvistä tipeistä, sain biosin päivitettyä kun lisäsin dos:n käynnistyslevykkeeseen uuden biosin ja adwfalshin....homma toimi ihan ok....hämmennystä aiheutti vain kun win2000:ssa ei ole vanhaa kunnon dossia, mutta käyttiksellähän ei ole mitään tekemistä biosin päivityksen kanssa.....

      HYVÄT JOULUT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe