Nordea-pankki kutsui minut kuulusteluun syystä että: olen tehnyt helvetillisen virheen ja mennyt tallettamaan säästämäni hieman yli tuhat euroa pankki-automaatille, jotka hirveällä vaivalla säästin lomaani varten. Nyt tämä lahtelainen pankki kutsui minut kuulusteluun, että mitä vittua menit tekemään? Minulle oikein varattiin aika, että oletko typerys syyllistynyt rahanpesuun? selitä sitten mulkuille,että kannattaisikohan tarkkailla ja keskittyä ihan ryssämeininkiin? Minulla näet on umpisuomalainen nimi ja geenitkin ilmeisesti jees-tosin nilkkipankistani en ole varma...Voisiko matikkanilkki ymmärtää sen verran ja katsoisi, onko tämä tyyppi harmaan talouden tekijä? Nilkki ei sitä voi ymmärtää...siis nordea
Käteistalletus
31
1515
Vastaukset
- nimieki
Hohhoijaa...
Tuota samaa asiaa jaksetaan valittaa viikosta ja kuukaudesta toiseen, ja jostain kumman syystä "syypää" on aina Nordea. Et kai luntannut edelliseltä?
Vastauskin on taas jälleen sama: syytä EU:ta, syytä direktiivien, lakien ja asetusten säätäjiä. Nordea vain noudattaa lakeja ja määräyksiä.- pankit.perseestä
Pankista soiteltiin kotiin ja ruikutettiin käymään. Ilmoitin, että ei ole asiaa pankkiin. Soittelut loppuivat. Tulkoon käymään kotona, jos on jotakin epäselvää. Pankki on itse halunnut, että automaateilla asioidaan. Selvittäköön viranomaisten kanssa automaateilla asioinnin laillisuuden.
- 33ää
kaikkia koskee samat säännöt, olit sitten nordeassa tai jossakin muussa.Et taida olla kuin kuluerä pankillesi jollei sinua ole jossakin tapaamisessa informoitu asian tiimoilta.
- Anonyymi
Luettele ne lait ja asetukset. Ei kuulu mitään
- CardManager
"Nordea-pankki kutsui minut kuulusteluun syystä että: olen tehnyt helvetillisen virheen ja mennyt tallettamaan säästämäni hieman yli tuhat euroa pankki-automaatille, jotka hirveällä vaivalla säästin lomaani varten."
Itse lähdin Nordeasta kun en pankista enään pitänyt. S-Pankki ei mitään kysele eikä DanskeBankikaan. Jos haluat TalletusOTTOA käytellä niin sitten valinta on oikeastaan DB. S-Pankki on OK, tosin 1000€ ei mene ehkä Sale / Alepan kassalle ongelmitta mutta Prisman / S-Pankin omalla pisteellä tuskin on ongelma.- lolloloolloo2346
Voi kuules, kyllä laki velvoittaa sitä ääspankkiakin tekemään selvityksen rahojen alkuperästän ihan siinä missä minkä tahansa muunkin pankin! Mistä teitä pellejä oikee löytyy :DDD
- Jussi222
Kysyy S-pankkikin... kun tein 10. talletuksen 1/2 vuoden aikana...
- Whatthef
Siis oikeasti? Mitä v....a?
- Tappiot
Eikö niin että Nordea pankki voi puuttua Veikkaus voittoihin.Jos voitat vaikkapa tänään Eurojackpotista 33 miljoonaa euroa.
- Noeivoi
No eivät tietenkään voi "puuttua" eikä heillä ole mitään tarvettakaan tehdä sitä. Siinä suorituksessahan näkyy selvästi maksajana Veikkaus ja saattaapa viitteessäkin näkyä että kyse on voitosta. On siis 100 % selvää mistä rahat ovat tulleet.
Tosin pankki luultavasti ottaa yhteyttä ja yrittää trokata sinulle jotain rahastoja tms. mutta sehän voi olla ihan mukavaakin; menet juomaan kakkukahvit ja kuuntelet pankinjohtajan lipevää myyntipuhetta.
Noihin TalletusOtto-automaattien kanssa tehtyjen talletusten kanssa rahojen alkuperästä ei ole pankilla mitään tietoa. Ja heillä todellakin on oikeus sitä kysyä, varsinkin jos rahojen määrä ei vastaa asiakkaan normaalia rahaliikennettä. Ihan samalla tavalla pankki voi kysyä rahojen alkuperää jos niitä menee tallettamaan pankin tiskillä omalle tililleen.
Ja syynä ovat kuten sanottu EU:n säätämä velvollisuus pankeille tarkkailla rahanpesua. - Muumimukeja
Minä myyn tavaraa Huuto netissä, mieluiten nouto-periaatteella, jolloin ostaja useimmin haluaa maksaa käteisellä. No eipä nyt useinkaan 1000 eur kerralla, mutta useita satoja kumminkin. Rahat talletan useimmiten S-tilille kaupan kassalla tai palvelutiskillä. Ei ole ihmetelty mitään. Ei syytetty rahanpesusta.
- mzxnncb
Miksi hitossa niitä roposia pitää mennä ylensäkään pakkiin laittamaan. Ei niitä kukaan kotonta varasta, ellette mene kertomaan kavereillenne käteisvaroistanne.
- jälkiviisas
mzxnncb kirjoitti:
Miksi hitossa niitä roposia pitää mennä ylensäkään pakkiin laittamaan. Ei niitä kukaan kotonta varasta, ellette mene kertomaan kavereillenne käteisvaroistanne.
Nyt on taas jälkitietäjä vauhdissa. Etkö ole koskaan tehnyt eläessäsi virheitä? Ainakin kirjoitustaito on puutteellinen.
- Muumimukeja
mzxnncb kirjoitti:
Minä laitan tilille kun pitää maksaa laskuja. Sen vuoksi myynkin omaisuutta pois.Välillä noista kaupoistahan kertyy montakin sataa kerralla.
- geeeeevvvv
jaahas no minäpä olen vienyt tililleni miltei 2000 eukkaa eikä mitään kyselty. pari kertaa myös muutaman satasen joskus jopa 500 e. jos joka kuukausi veisi vaikka 500 niin sitten ehkä saattais herättää epäilyksiä.
- Hyvä_ohje
Pääset näistä kyselyistä käyttämällä käteiset normaaliin elämään. Tilille jää silloin "säästövaroja" ihan itsestään eikä kukaan kysele mitään. Tämä on rikollisten käyttämä menettely, mutta sopii kyllä hyvin rehellisellekin ihmiselle joka ei halua tuntea itseään rikolliseksi.
- saamapuolella
Mikä tuossa niin ihmeellistä jos puhtaat jauhot pussissa.
- puumerkki
hahaa olen minäkin huuton.net isssä myynyt tavaroita. ei mua pelota et näkyy pankkitalletuksia toisilta ihmisiltä. yleensä he laittavat viesti kentään ostamansa tuotteen.
en usko et pankki kyselee paljon rahojen alkuperää, jos et käy useinkin laittamassa tilillesi rahaa. minä olen vienyt nordea tilille useammman kerran joitakin satasia ja ei ole koskaan kyselty. ei silloinkaan kun vein 1500 ja 1000 niin ei kyselty. - PankinKaveri
Pankit kyselevät ihan säädöksiin liittyen talousasioita.
Mutta vastaukseksi kelpaavat useimmiten ilmaisu <1M€. Koska tulkinnassa noudatetaan standartiportaista asteikkoa.
Koskaan pankki ei ole palannut asiaan. kun käyn pankissa haistatan virkailijalle vittua mennen tullen
- meediolla
"Pääset näistä kyselyistä käyttämällä käteiset normaaliin elämään. Tilille jää silloin "säästövaroja" ihan itsestään eikä kukaan kysele mitään. Tämä on rikollisten käyttämä menettely, mutta sopii kyllä hyvin rehellisellekin ihmiselle joka ei halua tuntea itseään rikolliseksi."
olen ihan samaa mieltä. jos käyttää käteissäästöjään elämiseen ja palkastaan sitten siirtää samanverran vaikka säästötilille. ei tartte mennä tilille laittamaan rahaa. pakkohan sitä ruokaakin on ostaa joka kuukausi ja sen voi tehdä tietysti käteisellä. - ajateltavaa
Joo, on se kumma, että kellä rahaa on, niin sitä epäillään jostakin. Hehheh.
Vähintään rikkaudesta on epäily ja se on tätä sdp politiikkaa. Hehän kuluttivat kaikki rahat ja jos jollakin sitä on, niin sitten ihmetellään. Kyllä siinä silloin täytyy kuulustelu tehdä.
Koko "harmaa talous" ajojahti ( josta tässäkin on kyse) on sdp aikaansaannos.
Miettikää hei oikeasti ketä äänestätte. - tule_nykyaikaan
Rahan tallettajia onkin syytä kuulustella. Ajan henki on se, että jokaisen pitää olla rahan kuluttaja. Ostovoiman tarkoitus on juuri siinä, että raha pannaan kulumaan. Matkarahoja ei ole tarkoituskaan koota säästämällä vaan matkarahoja varten täytyy käyttää edullisia pikavippeja (siis lainaa, luottoa) ja sitten matkavipit maksetaan myöhemmin.
Nykyajassa eletään kulutusyhteiskunnann sääntöjen mukaan.
Pikavippaajaa ei kuulustella ennenkuin maksuerät alkaa viivästyä. - kodokd
olen miettinyt että kuinkahan paljon tuota talletusottoa uskaltaa käyttää ennen kuin pankkia alkaa kiinnostaa sun tilipahtumat.
- nordeassaa
olen tallettanut pari kertaa yli 1500 euron käteistalletuksia ihan tiskillä .koskaan ei ole alkuperää kyselty. talletus ottoakin käytän silloin tällöin ja summat alle 600 euroo mitään ei ole kyselty
- raukkapieni
nordea kysyi 1500 e talletuksen alkuperää ,no hoh hoijaa ,sanoin mistä vitu... mää sen tiän mistä mul rahhaa tulloo ,kaikki vaan halluu sitä mul lähettää.
- Anonyymi
S market.Nivala saa mennä kassan ohi mistä vaan,varastamis syytelyt linjasto onauni Qvistin vino luomu ja tavanomaisen viljely- mitä teet WC, Kysymys Jämsänkoski, koodit ,koodi tunnistaa myyjä ,käräyttää, murrosikäiset sisään
- Anonyymi
No, tuota ei voi tosiaan selvemmin kertoa. Täyttä asiaa joka sana!
- Anonyymi
Kaikilla pankeilla taitaa olla käteisen kanssa yleinen 200€ sääntö niin talletuksissa kuin nostoissakin.
Kun tietäisitte mitä 40v sitten saattoi tapahtua niin ymmärtäisitte miksi ”sähköinen” raha on parasta.
Kun raha liikkuu vain sähköisesti niin pankin ainoastaan tarvitsee varmentaa rahan alkuperä!- Anonyymi
En siedä kyyläystä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851