tossa yksi vanha keskustelu;http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=1500000000000132&posting=22000000002330719#22000000002330719
kysymyksiä..
-käykö 50hp-88:sin ko.osat 40heppaseen vm.87-koneeseen?mites käykö trimmi??(40hp:ssä pelkkä kippi-50hp vissiin molemmat kippi trimmi?)
-mitä tarkoittaa perämoottorissa toi pakoputki?eli pitääkö vaihtaa rikiputki vai mikä?(ongelma on,jos riki pitää vaihtaa,että ittellä 40hp-pitkärikinen ja 50hp-varaosakone-lyhytrikinen..)
,vai auttaako mitään,jos vaihtaa pelkät kaasarit ja imuläpät??
-paljonkos tota sytytys-ennakkoa pitää muuttaa??
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!
yamaha 40hp->50
9
5078
Vastaukset
- Benqqu
Trimmi käynee jos vaihdat koko systeemin- eli tulee 50:sestä kaikki veneen peräpeilistä koneen kiinnitystyynyihin asti. Yamahassa trimmi on sama oli sitten lyhyt- tai pitkärikinen.
Pakosarja on yleensä alumiininen putken pätkä joka on kiinni lohkon alla olevassa välilevyssä. Toisissa koneissa on eri pitkä ja lyhytrikisessä, toisissa ei. Yamahasta en osaa sanoa.
Kaasareissa Yamahalla yllättävän pienet erot, muistaakseni 50 hv 88 32 mm kurkut, saman vuosimallin 70 CES (about 90 hv) 34 mm kurkut.
Suuttimissa varmaan eroa, reed läpät pitäisi olla samat kaikissa samaa lohkoa käyttävissä koneissa.
Viitta mielestäni vahvasti siihen että näissä yammuissa suurin osa kuristusta toteutettu pakopuolella- julle
Varmaa tietoahan näiltä palstoilta ei saa, mutta sellanen tuntuma olis, että 50hv olis isommat kaasarit kun 40hv. Lohkohan on saman kokonen 40 ja 50 hv. Viime kesänä laitettiin kaverin 40 koneeseen 50 kaasarit ku oli vähä viilaukset menny liian pitkälle... 70ces taas on samat kaasarit kun 60hv koneessa, ovat molemmat 850cc lohkolla. Ces:n tehot on otettu lyhyellä rosteriputkella ja muilla pikkusäädöillä.
- tomppa
kaasarit ja läpät niin sulla on 50hv
- 70 ces?
julle kirjoitti:
Varmaa tietoahan näiltä palstoilta ei saa, mutta sellanen tuntuma olis, että 50hv olis isommat kaasarit kun 40hv. Lohkohan on saman kokonen 40 ja 50 hv. Viime kesänä laitettiin kaverin 40 koneeseen 50 kaasarit ku oli vähä viilaukset menny liian pitkälle... 70ces taas on samat kaasarit kun 60hv koneessa, ovat molemmat 850cc lohkolla. Ces:n tehot on otettu lyhyellä rosteriputkella ja muilla pikkusäädöillä.
Mikä kone toi 70 ces on yamahalla ja mitä eroa sillä on tavalliseen esim 70 betoliin?
Miten 70 :ssä voi olla noin 90 hv vai onko kysessä jokin kisakone? - julle
70 ces? kirjoitti:
Mikä kone toi 70 ces on yamahalla ja mitä eroa sillä on tavalliseen esim 70 betoliin?
Miten 70 :ssä voi olla noin 90 hv vai onko kysessä jokin kisakone?Lyhytrikinen kisakone, ajetaan nyt jo kuihtuvaa S-850 luokkaa eli formula nelosia. Lyhytrikinen ja kevyt peli, ei trimmiä, ei tuorevoitelua, mutta ääni, se on mahtava!! Perä ja rikipukki otettu vanhansta 2 pyttysestä 50/60 koneesta. Käytetään perinteisesti myös kevyiden sipoolaisvalmisteisten pulpettiveneiden voimanlähteenä.
- Benqqu
julle kirjoitti:
Varmaa tietoahan näiltä palstoilta ei saa, mutta sellanen tuntuma olis, että 50hv olis isommat kaasarit kun 40hv. Lohkohan on saman kokonen 40 ja 50 hv. Viime kesänä laitettiin kaverin 40 koneeseen 50 kaasarit ku oli vähä viilaukset menny liian pitkälle... 70ces taas on samat kaasarit kun 60hv koneessa, ovat molemmat 850cc lohkolla. Ces:n tehot on otettu lyhyellä rosteriputkella ja muilla pikkusäädöillä.
Tiedä häntä mutta olen kuullut seuraavan heiton CESsistä: 70 lohko, puikulapirkan alaosa ja 90:sen kaasarit. Tämän valossa olin yllättynyt että koneessa oli vaan 2 mm isommat kaasarit kuin 50 Detolissa.
Esim Johnson 40-50 kaasareissa on 5mm eroa (38-43 mm).
Tehoista tuossa vanhassa koneessa en tiedä mitään (ei ole dynoa) Jotkut puhuvat uusien koneiden osalta jopa yli 100 hv akselitehoista (esim Rolf Magne Sunde- maailmanennätyksen haltija, joku 164 km/h F4 veneellä)
- gsf
Tossa on joku juttu muutoksesta:
http://www.vastela.net/sami/paatti.htm - auttakee!
KIITOS kaikille vastanneille!
-Hain paikalliselta veneliikkeen huolto-mieheltä printit,vara-osa-numeroista yamaha-40hp/50hp,ja näyttää pikaisen tutkimisen jälkeen ainoat erot olevan todellakin;Kaasuttimet Pakoputki!
-tosta sytytys ennakosta eivät siellä mitään osanneet sanoa..?- Benqqu
Katselin viikonloppuna omasta 50 DETOLista kaasareita-> mielestäni jos ei vaihda reed-läppäkoteloita ei suuremmasta kaasarista ole hyötyä. Eli aukot läppäventtileille ovat samankokoiset kun kaasarin kurkku eikä niitä valusta johtuen järkevästi pysty suurentamaan. Saattaa sitten olla että 40 ja 50 hv kaasareissa on suuttimet erilaiset- ja siitä syystä eri varaosanumerot???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1044544Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071912- 1331306
- 1021188
- 801101
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate181999- 42911
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll25887IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57841Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g62812