Mitä kokemuksia porukalla on V-Power Nitro bensiinistä pidemmältä ajalta. Omassa kesäpirssissä (BMW E30, vm 83 M20 strouker 2.6L, 230hv) V-Power Nitro vaikutti positiivisesti talven seisomisen jälkeen verrattuna 98E:hen. En kuitenkaan aio siirtyä juuri V-Poweriin tehon toivossa vaan aloin uskoa siihen shellin väittämään V-Powerin ominaisuuksista puhdistaa moottoria mm. muiden polttoainelaatujen kuona-aineista.
Voisiko tässä olla jotain perää? :)
Tankkasin kokeilumielessä V-Poweria
11
490
Vastaukset
- seisontaajanongelmia
Jos kone kunnossa, säädöt kohdallaan ja ajaa myös matka-ajoa ei ongelmia suomibensalla... Sit jos ajelee vaa pätkajoa kaupungissa ja säädöt pielessä ei siinä mitkään powerit mitään auta...
hae Venäjlltä kunnon ainetta talvisäilytykseen. Tai jos rahat riittää säilytä pienkonebensalla!- Bayeri
Näköjään käyntiin helpotta myös kun muistaa kytkeä akkukengät kunnolla kiinni :jeap:
- RigorMortis
St1:n V-Powerin oktaaniluku on 98, eli juuri se sama kuin kaikessa muussakin 98:ssa (V-powerin perusbensa on sama kuin St1:n myymässä 98:ssa). Oktaaniluvun vaikutus tehoon on siis täysin identtinen muiden yhtiöiden ja St1:n muualla verkostossaan myymään 98:iin verrattuna.
Puhdistavien lisäaineiden vaikutus perustuu lisäaineiden kemiallisiin ominaisuuksiin ja niiden annostukseen (ppm). Peseviksi (vs. puhtautta ylläpitäviksi) tarkoitettuja lisäaineita, jotka voivat olla samoja kuin peruslisurit, voidaan annostella esim. kolminkertainen määrä normibensaan nähden halutun vaikutuksen aikaansaamiseksi. Tekeekö St1 näin, jää itse kunkin arvioitavaksi... - onpuhtaampi
Pakko on, koska mainos ei saa olla harhaan johtava. https://www.youtube.com/watch?v=4WPfLnVuQyM Testi tulokset.
- RigorMortis
Havaitkaa mihin verrataan. Jos vertailu tehdään lisäaineistamattomaan perusbensiiniin (mitä ei pitäisi nykyautossa käyttää lainkaan), erot ovat suuria ja helposti mitattavissa. Varsinaisiin kauppalaatuisiin tuotteisiin verrattuna eron pesevyydessä saa aikaan käytännössä vain lisäaineen annostusta reilusti suurentamalla (testin ajaksi?). -Kansainvälistä Shelliä en epäile. St1 ei vaan kuulu samaan kategoriaan...
Ei heittäydytä naiveiksisi mainoksiakaan katsoessa...
- numerot-riviin
Polttoaineiden käyttöturvallisuustiedotteet ja tuotetiedot on tarjolla netissä suomeksi.
Neste 98 E5
- Käyttöturvallisuustiedote: https://www.neste.fi/doc/130178_fi.pdf
- Tuotetiedot: https://www.neste.fi/doc/ktt/13866_fin.pdf
Shell V-Power Nitro
- Käyttöturvallisuustiedote: http://s08.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/fin/downloads/pdf/shell-vpower-bensiini-29-11-2012.pdf
- Tuotetiedot: http://s03.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/fin/downloads/pdf/vpower-nitro-tuotetieto.pdf
Siitä vaan vertailemaan ja etsimään eroja. Jenkeissä tehtyjä vertailuja on turha tänne linkittää ellei verrokkina ole ollut Nesteen bensa.- RigorMortis
Ei nämä mitään "tehoista" kerro edes ammattilaiselle. Neste sentään kertoo tyypilliset arvot vaikkapa oktaaniluvulle ja hapelle, St1 ei, pelkän maksimi/minimi raja-arvon. Tarkoitus jälkimmäiselle lienee selvä.
Jos lisäaineistuksen määrää haluttaisin indikoida, tai arvioida onko sitä niin paljon kuin väitetään, pitäisi mitat mm. hartsit. Eivätkä nekään kertoisi muuta kuin, että onko jotain lisätty paljon vai vain vähän. Paras kokeilla.
- veepowerillamennään
Ostin kesäauton joka nyki ja veto loppui isoilla kierrosluvuilla. Lisäsin aluksi lisäaineita bensan sekaan mutta nyt ajellut pari kuukautta ilman käyntihäiriöitä-ja aina tankkaa V-poweria. Oli halpa korjaus paljon ajetulle autolle!
- haistamaistakesä
Miksi kesä pitäisi pilata jollain vanhalla ja paljon ajetulla autonromulla ?
- RigorMortis
Kokeile huoleti jotain muutakin, ja vertaa onko eroa. Korkean kierrosluvun pätkimiset eivät liity ainakaan korkeampaan oktaanilukuun (parempi puristuskestävyys voisi auttaa käytännössä vain alakierroksilla), eikä mahdollinen ero lisäaineistuksessa valmistajien välillä vaikuta mainitsemaasi asiaan ainakaan silmin- ja korvinhavaittavasti, koska erot ovat minimaaliset.
Oikeasti käy niin, että polkematonta pirssiä (tai mopoa tai prätkää) poljettaessa karsta venttiileistä, imukanavista, kaasarista, ruiskusta ja sylinterin kannesta irtoaa, ja imujärjestelmä ja palokammio alkavat taas muistuttaa suunnittelijan työpöytäluomusta.
Kokeilepa piruuttasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361260
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä25521Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad24500- 22467
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461