Mitä kokemuksia porukalla on V-Power Nitro bensiinistä pidemmältä ajalta. Omassa kesäpirssissä (BMW E30, vm 83 M20 strouker 2.6L, 230hv) V-Power Nitro vaikutti positiivisesti talven seisomisen jälkeen verrattuna 98E:hen. En kuitenkaan aio siirtyä juuri V-Poweriin tehon toivossa vaan aloin uskoa siihen shellin väittämään V-Powerin ominaisuuksista puhdistaa moottoria mm. muiden polttoainelaatujen kuona-aineista.
Voisiko tässä olla jotain perää? :)
Tankkasin kokeilumielessä V-Poweria
11
376
Vastaukset
- seisontaajanongelmia
Jos kone kunnossa, säädöt kohdallaan ja ajaa myös matka-ajoa ei ongelmia suomibensalla... Sit jos ajelee vaa pätkajoa kaupungissa ja säädöt pielessä ei siinä mitkään powerit mitään auta...
hae Venäjlltä kunnon ainetta talvisäilytykseen. Tai jos rahat riittää säilytä pienkonebensalla!- Bayeri
Näköjään käyntiin helpotta myös kun muistaa kytkeä akkukengät kunnolla kiinni :jeap:
- RigorMortis
St1:n V-Powerin oktaaniluku on 98, eli juuri se sama kuin kaikessa muussakin 98:ssa (V-powerin perusbensa on sama kuin St1:n myymässä 98:ssa). Oktaaniluvun vaikutus tehoon on siis täysin identtinen muiden yhtiöiden ja St1:n muualla verkostossaan myymään 98:iin verrattuna.
Puhdistavien lisäaineiden vaikutus perustuu lisäaineiden kemiallisiin ominaisuuksiin ja niiden annostukseen (ppm). Peseviksi (vs. puhtautta ylläpitäviksi) tarkoitettuja lisäaineita, jotka voivat olla samoja kuin peruslisurit, voidaan annostella esim. kolminkertainen määrä normibensaan nähden halutun vaikutuksen aikaansaamiseksi. Tekeekö St1 näin, jää itse kunkin arvioitavaksi... - onpuhtaampi
Pakko on, koska mainos ei saa olla harhaan johtava. https://www.youtube.com/watch?v=4WPfLnVuQyM Testi tulokset.
- RigorMortis
Havaitkaa mihin verrataan. Jos vertailu tehdään lisäaineistamattomaan perusbensiiniin (mitä ei pitäisi nykyautossa käyttää lainkaan), erot ovat suuria ja helposti mitattavissa. Varsinaisiin kauppalaatuisiin tuotteisiin verrattuna eron pesevyydessä saa aikaan käytännössä vain lisäaineen annostusta reilusti suurentamalla (testin ajaksi?). -Kansainvälistä Shelliä en epäile. St1 ei vaan kuulu samaan kategoriaan...
Ei heittäydytä naiveiksisi mainoksiakaan katsoessa...
- numerot-riviin
Polttoaineiden käyttöturvallisuustiedotteet ja tuotetiedot on tarjolla netissä suomeksi.
Neste 98 E5
- Käyttöturvallisuustiedote: https://www.neste.fi/doc/130178_fi.pdf
- Tuotetiedot: https://www.neste.fi/doc/ktt/13866_fin.pdf
Shell V-Power Nitro
- Käyttöturvallisuustiedote: http://s08.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/fin/downloads/pdf/shell-vpower-bensiini-29-11-2012.pdf
- Tuotetiedot: http://s03.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/fin/downloads/pdf/vpower-nitro-tuotetieto.pdf
Siitä vaan vertailemaan ja etsimään eroja. Jenkeissä tehtyjä vertailuja on turha tänne linkittää ellei verrokkina ole ollut Nesteen bensa.- RigorMortis
Ei nämä mitään "tehoista" kerro edes ammattilaiselle. Neste sentään kertoo tyypilliset arvot vaikkapa oktaaniluvulle ja hapelle, St1 ei, pelkän maksimi/minimi raja-arvon. Tarkoitus jälkimmäiselle lienee selvä.
Jos lisäaineistuksen määrää haluttaisin indikoida, tai arvioida onko sitä niin paljon kuin väitetään, pitäisi mitat mm. hartsit. Eivätkä nekään kertoisi muuta kuin, että onko jotain lisätty paljon vai vain vähän. Paras kokeilla.
- veepowerillamennään
Ostin kesäauton joka nyki ja veto loppui isoilla kierrosluvuilla. Lisäsin aluksi lisäaineita bensan sekaan mutta nyt ajellut pari kuukautta ilman käyntihäiriöitä-ja aina tankkaa V-poweria. Oli halpa korjaus paljon ajetulle autolle!
- haistamaistakesä
Miksi kesä pitäisi pilata jollain vanhalla ja paljon ajetulla autonromulla ?
- RigorMortis
Kokeile huoleti jotain muutakin, ja vertaa onko eroa. Korkean kierrosluvun pätkimiset eivät liity ainakaan korkeampaan oktaanilukuun (parempi puristuskestävyys voisi auttaa käytännössä vain alakierroksilla), eikä mahdollinen ero lisäaineistuksessa valmistajien välillä vaikuta mainitsemaasi asiaan ainakaan silmin- ja korvinhavaittavasti, koska erot ovat minimaaliset.
Oikeasti käy niin, että polkematonta pirssiä (tai mopoa tai prätkää) poljettaessa karsta venttiileistä, imukanavista, kaasarista, ruiskusta ja sylinterin kannesta irtoaa, ja imujärjestelmä ja palokammio alkavat taas muistuttaa suunnittelijan työpöytäluomusta.
Kokeilepa piruuttasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934099
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.613359Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1643063Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723024SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812509Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52326Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1872038Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a282024Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s651982- 951403