Astra F lämmityslaite

DasOpel

Vuosimallin 1997 F-mallin astra. Lämmityslaitteen puhallin ei toimi kuin nelos nopeudella. Googlailin ja vika on ilmeisesti lämmityslaitteen etuvastuksessa.
Missähän tämä etuvastus sijaitsee ja miten siihen pääsee käsiksi.

5

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123---------

Tarkkaa tietoa ei valitettavasti ole, mutta se sijaitsee useimmiten lämmityslaitteen ilmakanavistossa "kylmällä puolella" ennen lämmityslaitteen kennoa, koska tarvitsee ilmavirtaa jäähtyäkseen. Astra G:ssä ainakin löytyy apumiehen jalkatilasta kun ottaa hansikaslokeron irti.
      Osta uusi osa valmiiksi niin helpottaa etsimistä.

• ateritsiputeritsi

Moi

Minulla astra G, 1.8 aut. farkku 2001 vm.

Vastus näkyy kun "kylmällä puolelle" ylhäällä, kun olen poistanut raitisilmasuodettimen. Mutta miten ihmeessä pääsen vaihtamaan vastuksen? Mulla on jo uusi vastus hankittuna.

• Astra96

Alfamerin korjausoppaan mukaan etuvastuspaketti on konepellin ja raitisilmasuodattimen alla lähellä puhallinta ja näin helposti vaihdettavissa. Päälle päin näkyy viisi johtoa menevän liitinlevyyn, joka on kiinni kahdella ruuvilla. Nämä ruuvit irroittamalla nousee vastuspaketti näkyville. Ennen hommaa kannattaa miinuskaapeli irroittaa akusta, jottei paketti noustessaan aiheuta oikosulkuja.
      Netissä löytyy asiasta kuvia googlettamalla "astra F heater resistor"

• Per_aspera_ad_astra

Ei pitäisi mainostaa. Alkuperäinen Haynesin korjausopas on paljon parempi ja halvempikin: www.amazon.com 17 euroa, www.biltema.fi 25 euroa, www.ago.fi 23 euroa, www.suomalainenkirjakauppa.fi 23 euroa.

• perk.le
        Per_aspera_ad_astra kirjoitti:

Ei pitäisi mainostaa. Alkuperäinen Haynesin korjausopas on paljon parempi ja halvempikin: www.amazon.com 17 euroa, www.biltema.fi 25 euroa, www.ago.fi 23 euroa, www.suomalainenkirjakauppa.fi 23 euroa.

Jaaha. No missä nuo vastukset sitten ovat tuon Haynesin korjausoppaan mukaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      48