Taas rikos kirkostaeroamissivustolla

Ei_kiusaamiselle

"Pirkanmaan käräjäoikeus on tuominnut vuonna 1943 syntyneen naisen päiväsakkoihin, kun tämä erotti siskonsa ja tämän aviomiehen laittomasti kirkosta."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423060339831.html

Eivätkö vapaa-ajattelijat saa aikaan varmempaa systeemiä? Äskettäin vapareita arvostellut henkilökin erotettiin kirkosta. Eihän tämmöinen voi enää jatkua.

Minusta alkaa tuntua, että tämä kiusanteon välikappaleeksi muodostunut sivusto on tulossa tiensä päähän.

26

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluneet kieltää myös Itellan toiminnan. Tuo kun on mahdollista myös kirjeellä.

      • Ei_kiusaamiselle

        Jokainen ymmärtää, että kynnys tuohon väärinkäytökseen on netissä paljon paljon pienempi kuin vanhassa etanapostissa.

        Onko vaparien ainoa vastaus se, että kiusaaminen on mahdollista myös muilla tavoin? Siksi vapareilla ei ole vastuuta?


      • Ei_kiusaamiselle kirjoitti:

        Jokainen ymmärtää, että kynnys tuohon väärinkäytökseen on netissä paljon paljon pienempi kuin vanhassa etanapostissa.

        Onko vaparien ainoa vastaus se, että kiusaaminen on mahdollista myös muilla tavoin? Siksi vapareilla ei ole vastuuta?

        Netissä myös jää lokitietoja, joiden perusteella saadaan syyllisiä kiinni. Minkä seikan linkittämäsi uutinen nimenomaan osoitti.


      • Ei_kiusaamiselle
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Netissä myös jää lokitietoja, joiden perusteella saadaan syyllisiä kiinni. Minkä seikan linkittämäsi uutinen nimenomaan osoitti.

        Tottakai näitä eroakirkosta.fi-sivustolla tehtyjä rikoksia voidaan eri tavoin selvittää niin kuin rikoksia yleensäkin.

        Olennaista on se, että pitäisi kasvattaa kynnystä tehdä rikos. Jännää, että vapareilla ei ole halua pohtia rikosten estämistä omilla sivuillaan.


      • Ei_kiusaamiselle kirjoitti:

        Tottakai näitä eroakirkosta.fi-sivustolla tehtyjä rikoksia voidaan eri tavoin selvittää niin kuin rikoksia yleensäkin.

        Olennaista on se, että pitäisi kasvattaa kynnystä tehdä rikos. Jännää, että vapareilla ei ole halua pohtia rikosten estämistä omilla sivuillaan.

        Kuinka paljon kaikkien eroajien elämää pitää hankaloittaa yksittäisten häiriköiden takia? http://eroakirkosta.fi/ sanoo "Palvelun kautta on eronnut 481043 henkilöä.", linkittämäsi jutun syyttäjä toteaa "Uralla ei ole tullut tällaista aiemmin vastaan."


      • huhhahheijaaaa
        Ei_kiusaamiselle kirjoitti:

        Jokainen ymmärtää, että kynnys tuohon väärinkäytökseen on netissä paljon paljon pienempi kuin vanhassa etanapostissa.

        Onko vaparien ainoa vastaus se, että kiusaaminen on mahdollista myös muilla tavoin? Siksi vapareilla ei ole vastuuta?

        Netissä kiinni jäämisen riski on paljon suurempi kuin kirjeellä, ainakin jos välttää dna-aineiston jättämistä kirjeeseen. Näin eroakirkosta.fi -palveu vähentää houkutusta rikokseen. Hyvä että jäi kiinni. Montako tapausta on? Ei montaa.


      • Alle yksi per vuosi on tullut selvitettävää palvelun toiminnan aikana. Tämä sisältää myös tapauksen, jossa mies oli eronnut eroakirkosta.fi:n kautta. Vahvistuskirjeen tultua kotiin, mies ei ollut uskaltanut myöntää asiaa vaimolleen. Lokeista selvisi, että eroilmoitus oli tehty pariskunnan kotoa. Asia työllisti poliisia turhaan. Tyypillisesti joku on kuitenkin halunnut tehdä ilkivaltaa seurakunnan työntekijälle. Toisten erottamista ei kannata tehdä eroakirkosta.fi:n kautta, jos ei halua jäädä kiinni.


      • Ei_kiusaamiselle
        foo_bar kirjoitti:

        Alle yksi per vuosi on tullut selvitettävää palvelun toiminnan aikana. Tämä sisältää myös tapauksen, jossa mies oli eronnut eroakirkosta.fi:n kautta. Vahvistuskirjeen tultua kotiin, mies ei ollut uskaltanut myöntää asiaa vaimolleen. Lokeista selvisi, että eroilmoitus oli tehty pariskunnan kotoa. Asia työllisti poliisia turhaan. Tyypillisesti joku on kuitenkin halunnut tehdä ilkivaltaa seurakunnan työntekijälle. Toisten erottamista ei kannata tehdä eroakirkosta.fi:n kautta, jos ei halua jäädä kiinni.

        Tässä voisi käyttää kunnon tunnistautumista esim. pankkitunnusten avulla tms. Miksei? Se olisi paljon varmempaa.

        Eli systeemi rikosten ehkäisyyn on olemassa. Vaparit eivät vain halua sellaista. Mikä rikoksissa kiehtoo vapareita?


      • Ei_kiusaamiselle kirjoitti:

        Tässä voisi käyttää kunnon tunnistautumista esim. pankkitunnusten avulla tms. Miksei? Se olisi paljon varmempaa.

        Eli systeemi rikosten ehkäisyyn on olemassa. Vaparit eivät vain halua sellaista. Mikä rikoksissa kiehtoo vapareita?

        1) Pankkitunnuksista ei saa eteenpäin lähetettävissä olevaa tokenia. Ts. http://eroakirkosta.fi ei voisi vakuuttaa maistraattia siitä, että Ville Virtanen on todella Ville.

        2) Jäljelle jäisi kuitenkin mahdollisuus samaan kiusantekoon esim. suomi.fi:n kautta. Jos asia haluttaisiin oikeasti muuttaa, pitäisi muuttaa lakia eikä yksittäistä palvelua.


      • Ei_kiusaamiselle
        jori.mantysalo kirjoitti:

        1) Pankkitunnuksista ei saa eteenpäin lähetettävissä olevaa tokenia. Ts. http://eroakirkosta.fi ei voisi vakuuttaa maistraattia siitä, että Ville Virtanen on todella Ville.

        2) Jäljelle jäisi kuitenkin mahdollisuus samaan kiusantekoon esim. suomi.fi:n kautta. Jos asia haluttaisiin oikeasti muuttaa, pitäisi muuttaa lakia eikä yksittäistä palvelua.

        Pankkitunnukset olisivat kuitenkin lisäkynnys. Voit saada toisen henkilön henkilötunnuksen helpommin kuin hänen pankkitunnuksensa. Veikkaan, että avauksessa kerrottu tapaus olisi näin voitu estää. Aika yksinkertainen juttu, mutta et tunnu olevan ollenkaan innostunut.


      • Ei_kiusaamiselle kirjoitti:

        Pankkitunnukset olisivat kuitenkin lisäkynnys. Voit saada toisen henkilön henkilötunnuksen helpommin kuin hänen pankkitunnuksensa. Veikkaan, että avauksessa kerrottu tapaus olisi näin voitu estää. Aika yksinkertainen juttu, mutta et tunnu olevan ollenkaan innostunut.

        No ei se nyt olisi estänyt, koska kiusaaja olisi voinut käyttää suomi.fi:n vastaavaa lomaketta. Se olisi vain kestänyt pari minuuttia kauemmin, kun tuo on vaikeampi lomake.


      • Ei_kiusaamiselle
        jori.mantysalo kirjoitti:

        No ei se nyt olisi estänyt, koska kiusaaja olisi voinut käyttää suomi.fi:n vastaavaa lomaketta. Se olisi vain kestänyt pari minuuttia kauemmin, kun tuo on vaikeampi lomake.

        En tunne tuota suomi.fi:tä. Onko siellä tunnistautuminen pankkitunnuksin?



    • FUCKIFUUU

      Typerän kristityn logiikalla nettikaupat pitää kieltää koska sieltä voidaan tilata toisen nimiin tavaroita, JA AINAKIN KYNNYS ON ALEMPI KUIN oikeassa kaupassa.

      Ole hyvä jälleen täydellisestä analogiasta, ei tarvitse kiittää erikseen siitä että murskasin trollin jälleen totaalisesti.

      • FUCKIFUUU

        Mulla on itsetunto-ongelmia.


    • DanKetch

      Yhtä hyvin voisi kysyä eikö kirkko saa kasaan varmaa systeemiä estämään lasten ahdisteluan...

    • Onko_sulla

      Taas tauti
      Vai mikä saa sinut kirjoittelemaan tota paskaa. Montako niitä juttuja on ?
      Otitko Taas sinulle määrätyt lääkkeet ,että harhasi pysyvät aisoissa eikä Taas tauti ota valtaa Taas.
      Terveisin. Ees Taas hiljaa hyvä tulee mutta ei liian hiljaa ei tuu mitään.

      • Ei_kiusaamiselle

        Mitä tämä kommenttisi oikein on, jos ei kiusaamista?

        Kerroin, että eroakirkosta.fi:ssä on tapahtunut rikos. Oikeus on sen todennut.


      • lisäys-pien
        Ei_kiusaamiselle kirjoitti:

        Mitä tämä kommenttisi oikein on, jos ei kiusaamista?

        Kerroin, että eroakirkosta.fi:ssä on tapahtunut rikos. Oikeus on sen todennut.

        Joku on tehnyt rikoksen internettia hyödyntäen. ...ja eroakirkosta.fi on mahdollistanut rikoksen tehneen kiinnijäämisen.


      • Ei_kiusaamiselle
        lisäys-pien kirjoitti:

        Joku on tehnyt rikoksen internettia hyödyntäen. ...ja eroakirkosta.fi on mahdollistanut rikoksen tehneen kiinnijäämisen.

        eroakirkosta.fi on mahdollistanut kiusaamisrikoksen


      • ei_trolleile
        Ei_kiusaamiselle kirjoitti:

        eroakirkosta.fi on mahdollistanut kiusaamisrikoksen

        ja koululaitoksen olemassaolo mahdollistaa koulukiusaamisen.


      • Ei_kiusaamiselle
        ei_trolleile kirjoitti:

        ja koululaitoksen olemassaolo mahdollistaa koulukiusaamisen.

        Kouluissa sentään tehdään kiusaamisen kitkemiseksi se mitä voidaan. Vaparit eivät tee. Miksi?


    • ihmeissään

      Kirkon mustamaalaajat toimivat oikeudenmukaista ja demokraattista yhteiskuntajärjestelmää vastaan. Saavatko rahaa Putinilta vai islamilaisilta?

      • korjaussarja

        Perustele toki. Voit vaikka täydentää asianmukaiset perustelut näihin:

        1) Kirkolla kuuluu olla valtiokirkkomainen erityisasema demokraattisessa yhteiskunnassa koska... niin, miksi? Vastaavasti, erityisaseman purkaminen taas heikentäisi demokratiaa, koska.....
        2) Kirkon valtiokirkkomainen erityisasema edistää oikeudenmukaisuutta yhteiskunnassa siten että.... miten?


    • Lukiolainen

      Pitäisi jonkun perustaa eroapakkoruotsista.fi

    • erccimercci

      Onkohan tuo lain mukaan "väärän merkinnän aiheuttaminen julkiseen rekisteriin". Kyllä siitä sakot ainakin saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe