S-kaupasta erotettu

msela

Viime viikolla paljastui osoitteenmuutosilmoituksen yhteydessä, että minut on erotettu S-kaupan jäsenyydestä vuonna 2009.
Olen siis käyttänyt S-etukorttia vuodesta 2009 ilman, että mitään bonuksia on kertynyt S-pankin tililleni.
Kuitenkin kortin vilauttamisen jälkeen kassalla on kaikkien näiden vuosien ajan tullut näkyviin teksti "Jäsenyys tunnistettu".
Asiakaspalvelu ilmoitti, että on oma syyni, että en ole hävittänyt korttiani silloin kun minut on (siis tietämättäni) erotettu.

Koska en ole saanut milloinkaan tietoa erottamisesta, asiaa selvitettiin etukorttiasiakaspalvelussa.
Sieltä vastattiin, että silloin kun HOK ja Elanto yhtyivät S-kaupaksi, entinen Elannon asiakkuuteni ei oikeuttanutkaan minua uuden S-kaupan jäseneksi,
vaan minun olisi pitänyt maksaa jokin lisämaksu.
Sellaisesta en tiennyt, koska sain aikanaan postissa S-kaupan etukortin, jota siis olen jatkuvasti käyttänyt.

S-kauppa odotti vuoteen 2009 asti, että S-pankin tililleni olisi kertynyt ostoksistani niin paljon bonuksia, että he olisivat voineet ottaa siitä vaatimansa summan.
Koska rahaa ei kertynyt tarpeeksi, he erottivat minut jäsenyydestään.
Mitään erokirjettä en saanut, koska minulla oli postissa kielto markkinointipostin jakamisesta. Lisäksi erottamishetkellä olin tilapäisesti ulkomailla, jonne S-kauppa ei lähetä postiaan (eikä posti käännä mainospostia).
Kuitenkin heidän mielestään minun olisi pitänyt jotenkin aavistaa asia ja lopettaa S-etukortin käyttö omatoimisesti tai maksaa heidän odottelemansa lisäjäsenmaksu!

Ihmettelin, miksei asiakaspalvelu ilmoittanut minulle aikanaan erottamisesta sähköpostitse.
Vastauksena oli, että heillä ei ole ollut tiedossaan sähköpostiosoitettani.
Se vaikuttaa oudolta, koska olen toistuvasti saanut sähköpostiini S-kaupan mainoksia.

Mitään vastausta en saanut siihen, miksi jäsenyydestä erotetun etukortin syöttämisen jälkeen kone ilmoittaa "Jäsenyys tunnistettu".

Vähäisintäkään anteeksipyyntöä en asiakaspalvelusta saanut, vaikka aivan selvästi paljastui, että kauppa pitää tietoisesti minua ja todennäköisesti monia muitakin pahaa aavistamattomia "varjojäseninään", joille ei kuitenkaan kerry ostosbonuksia.

Kaikkien S-etukorttia käyttävien kannattaakin tarkistaa asiakaspalvelusta,
ovatko he edes S-kaupan jäseniä, vai näyttävätkö korttiaan koneelle aivan turhaan.

11

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-6

      Ilmeisesti Hok-Elannon osuusmaksu oli suurempi kuin Elannon, ja erotus olisi pitänyt maksaa kahdessa vuodessa. Etkö saanut mitään tiedotteita, asiakaslehtiä jne yhdistymisestä, vai etkö lukenut pientä pränttiä.

      Isolla yrityksellä voi olla useampia henkilörekistereitä esim jäsenrekisteri ja erillinen mainontarekisteri, eikä tieto välttämättä kulje niitten välillä. minulle kävi noin erään kotimaisen yrityksen kanssa, olin sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaana. Muuttoilmoitukseni päivittyi vain yrittäjäasiakkaitten rekisteriin. Yritykseni osoite oli kotiosoitteeni.

    • He olivat siis kertomansa mukaan lähettäneet minulle paperikirjeenä tiedotteen erottamisestani.
      Kirje oli luokiteltu postissa mainokseksi, enkä siksi saanut sitä, enkä muutakaan kaupan kuorissa lähetettyjä posteja.
      Omituisinta on, että S-etukortti toimi vuosia normaalisti (leimattaessa tuli teksti "Jäsenyys tunnistettu"),
      vaikka en enää ollut jäsen.
      Koen että S-kauppa piti minua pilkkanaan juoskuttamalla vuosikausia kaupoissaan leimaamassa tietämättäni mitätöityä etukorttia.
      Tämä oli tietysti kaupan etu, mutta minulle jälkeenpäin nöyryyttävää.

      Kaltaisiani ihmisiä on varmasti paljon, jotka leimailevat korttejaan tietämättä, että he eivät enää ole edes bonuksiin oikeutettuja jäseniä.
      Jäsenyys kannattaa siis tarkistaa asiakaspalvelusta,
      jos haluaa käyttää kortteja.

    • 9-6

      Saitko tiedotteita tai luitko niitä saadessasi S-kortin tai Hok ja Elanto yhdistyivät vuonna 2004?

    • En muista, millaista postia sain 10 vuotta sitten.
      Minulle syntyi kuitenkin mielikuva, että entiset Elannon asiakkaat siirtyivät ilman mitään maksuja uuden S-ryhmän jäseniksi.
      Kun uusi vihreä S-kortti vielä luovutettiin minulle, luulin sen olevan pätevä bonuskortti.
      Mutta nyt kortin 10 käyttövuoden jälkeen siis ilmeni, että asia ei näin ollutkaan.

      Hehän ilmoittavat kaiken paperipostilla, ja koska minulla on ollut mainospostin esto hyvin kauan,
      heidän kirjeensä, joissa ehkä vaadittiin kortista lisämaksua, eivät koskaan tulleet perille.
      Etukorttiasiakaspavelusta ilmoitettiin tämän omituisen tapahtuman selvittelyn yhteydessä, että he ovat vähitellen siirtymässä paperipostista sähköiseen tiedonvälitykseen.
      Silloin tällaisia sotkuja ei synny, koska mahdollisesti roskapostiin menevätkin lähetykset on mahdollista lukea omasta kansiostaan.
      Paperiroskapostinhan Itella toimittaa suoraan roskiin.

    • asiakasonaasiko

      Pistä juttuvinkki lehdistöön tästä. Kuulostaa aika erikoiselta. Ei välttämättä auta asiaa mutta pitäähän sitä muidenkin tietää miten ko. pulju toimii.

      Ja joo mun mielestä tää on asiallinen juttuvinkki eikä huomion keräämistä vaikka joku niin ajattelisi.

      • korttipostissa

        Multakin puuttui jotain bonusta jotta jäsenyys täyttyisi.Minäsain kunnollisen kirjeen Hok-Elannosta.On kyllä vaikeaa ymmärtää miten tuollaista kuorta olisi voitu lajitella roskapostiin. Siellä olisi vaikka voinut olla Bonuslaskelmatai joku arvoseteli tms.En ymmärrä mikäidis on pitää roskapostikieltoa, jos Postilla on oikeus sensuroidamitä postia sinulle lähetetään. Yhtä hyvin voit itse kiikuttaa roskapostin paperinkeräyslaatikkoon kuin että Posti sen tekis.


      • korttipostissa kirjoitti:

        Multakin puuttui jotain bonusta jotta jäsenyys täyttyisi.Minäsain kunnollisen kirjeen Hok-Elannosta.On kyllä vaikeaa ymmärtää miten tuollaista kuorta olisi voitu lajitella roskapostiin. Siellä olisi vaikka voinut olla Bonuslaskelmatai joku arvoseteli tms.En ymmärrä mikäidis on pitää roskapostikieltoa, jos Postilla on oikeus sensuroidamitä postia sinulle lähetetään. Yhtä hyvin voit itse kiikuttaa roskapostin paperinkeräyslaatikkoon kuin että Posti sen tekis.

        Olen aika paljon ulkomailla, enkä halua, että postilaatikkoni täyttyy sinä aikana
        mainoksilla ym. roskapostilla.


    • hkjhjlkl

      Etkö ihmetellyt, kun on olet korttia vuosia aktiivisesti vinguttanut etkä ole ikinä saanut mitään bonusta? Miksi olet korttia ylipäänsä sitten käyttänyt? Luulis, että jossain vaiheessa järkevä ihminen alkais moista kyseenalaistamaan...

      • Jokaisen kortin vingutuksen jälkeen tuli aina teksti "Jäsenyys tunnistettu".
        Siksi pidin ilman muuta selvänä, että bonuksia syntyy ja ne tallettuvat S-pankin tilille.
        Koska olen ilmoittanut mahdollisimman monelle taholle, että en halua paperipostia, vaan kaiken informaation sähköpostitse, en osannut mitenkään odotella S-pankistatakaan postia.
        Sekaannusta aiheutti sekin, että K-kaupan bonukset menevät suoraan omalle pankkitililleni. Asiasta tulee kerran vuodessa tiliote sähköpostiini.
        Oletin että S-pankkikaan ei lähetä tiedotteita, vaan bonuksia kertyy siellä olevalle tilille tai jopa pankkitililleni.
        Jos ostokseni olisivat suurempaa luokkaa, olisin tietysti ollut tarkempi bonusten suhteen.

        Luulisi S-kaupallle olevan mahdollista jollain lailla kuolettaa sellaisen henkilön S-etukortti, joka on erotettu jäsenyydestä.
        Siksi epäilen vahvasti, että en ole ainoa S-kaupan entinen tai nykyinen asiakas, joka vinguttaa korttia ilman että bonuksia kertyy.
        Kauppa haluaa, että ostoksia suoritetaan juuri heidän kaupassaan, mutta bonuksia ei tarvitse maksaa.


      • Milloinmistäkin

        "Kauppa haluaa, että ostoksia suoritetaan juuri heidän kaupassaan, mutta bonuksia ei tarvitse maksaa."

        Juuri siitä syystä minulla ei olekaan minkäänlaisia kauppojen kortteja. Käytän vain MasterCardia ja hyvin pyyhkii! Ostelen milloin mistäkin. Olen juuri lakannut ostelemasta Helsingin keskustan Sokoksen Siwasta, koska se on lopettanut Vaasan auringonkukkaleivän myynnin.


    • eskola165

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe