Miten saa GIMP kuvankäsittelyohjelmalla muokatun kuvan
tallennettua .jpg muotoon.
En oikein löydä noista valinnoista.
GIMP- kuvankäsittelyohjelman kuvan tiedostomuodon
3
180
Vastaukset
- lfjkwefjh
Valitse Export (Vie) tallennuksen sijaan ja valitse tiedostopääte, tai kirjoita .jpg tiedostonimen perään.
- Varovaisesti-pakaten
GIMPissä tuo tavallinen talletus tuottaa GIMPin oman tiedostomuodon mukaisen kuvataltion. Export tuottaa laajasta valikoimasta valitsemasi mukaisen tallenteen (esim. jpg-tiedoston), mutta on parasta opiskella huolellisesti itse kuhunkin tallennetyyppiin liittyvät optiot (valinnaiset ominaisuudet).
Esimerkisi jpg-kuva, jonka pakkaus on valittu liian voimakkaaksi, on laadultaan selvästi heikompi kuin riittävän varovaisesti pakattu jpg-kuva. Ero näkyy tässä tapauksessa helposti suurentamalla kuvaa riittävästi ja tarkkailemalla ennen kaikkea suurikontrastisia, teräviä reunoja. Niihin näet ilmestyy liian voimakasta pakkausta käytettäessä helposti selviä pykäliä, vaikka alkuperäisessä kuvassa ei sellaisia olisikaan. Tällaisten artefaktojen poistaminen (jpg-)kuvasta jäkikäteen on erittäin työlästä, ellei peräti mahdotonta. - export-advanced
Varovaisesti-pakaten kirjoitti:
GIMPissä tuo tavallinen talletus tuottaa GIMPin oman tiedostomuodon mukaisen kuvataltion. Export tuottaa laajasta valikoimasta valitsemasi mukaisen tallenteen (esim. jpg-tiedoston), mutta on parasta opiskella huolellisesti itse kuhunkin tallennetyyppiin liittyvät optiot (valinnaiset ominaisuudet).
Esimerkisi jpg-kuva, jonka pakkaus on valittu liian voimakkaaksi, on laadultaan selvästi heikompi kuin riittävän varovaisesti pakattu jpg-kuva. Ero näkyy tässä tapauksessa helposti suurentamalla kuvaa riittävästi ja tarkkailemalla ennen kaikkea suurikontrastisia, teräviä reunoja. Niihin näet ilmestyy liian voimakasta pakkausta käytettäessä helposti selviä pykäliä, vaikka alkuperäisessä kuvassa ei sellaisia olisikaan. Tällaisten artefaktojen poistaminen (jpg-)kuvasta jäkikäteen on erittäin työlästä, ellei peräti mahdotonta.GIMPin exportissa kannattaakin valita se Advanced vaihtoehto missä monia eksportoitavan kuvan ominaisuuksia ja pakkausta pääsee säätämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as873503Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253083- 532990
- 592833
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542677Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582638On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle552401Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802261- 452122
- 692118