Kellertävän sävyn poistaminen Photoshopissa?

Newbie4

Kellertävän sävyn poistaminen Photoshopissa? Miten onnistuu?
Yritin väritasapainossa lisätä hieman sinisen väriä ja tulos oli tyydyttävä.
KIITOKSIA ETUKÄTEEN!!

5

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan katselet kuvaa näytöltä, usein valkoinen näyttää näytöllä vähän kellertävältä ja sen saaminen raikkaaksi valkoiseksi silmälle vaatii yleensä tällaisen tai vastaavan laitteen http://www.verkkokauppa.com/fi/product/56653/dfsvf/ColorVision-DataColor-Spyder4Elite-nayton-kalibrointilaite itsellä tällainen versio 3 käytössä ja katson sen pakolliseksi laitteeksi jos kuvia alkaa säätämään ja onhan se mukavampi vaikka nettiäkin selata jos kuva ei rasita silmiä

      tässä näytössä on näytönsäätimillä säädetty kirkkaus 0 ja konsrakti 81 ja spyderillä sitten kohdalleen, näyttö ei ole valaisulaite vaan laite josta katsellaan kuvaa, periaatteessa jos laittaa sanomalehden näytön viereen ja vertaa samanlaista sivua niin kumpikaan ei pitäisi pitemmänpäälle rasitta silmiä

      http://www.northlight-images.co.uk/reviews/profiling/spyder3pro.html ..... http://ra.fi/vgR9 tulostuksessa on taas sitten omat kuvionsa

      • x81b5f

        Nettiä selaillessa törmäsin tämmöiseen vekottimeen.
        http://www.hughski.com/
        Onko tuo vakavasti otettava laite vai lelu? Pieni ainakin on.


      • tuossa 2 näyttöä, 2 tietokonetta, kummassakin näytössä/koneessa on spyderin ohjelma ja näytöt on kalibroitu, tuosta vasemmanpuolisesta kuva ilman spyderiä ja oikeanpuoleinen spyderin säätämänä http://i1124.photobucket.com/albums/l563/Toni_Smolander/NaumlytoumltSpyder_zps7cc13981.jpg siis valkoinen on on hieman sinertävää näkyykö jos ei näyttö ole kalibroitu tuo ero, silmällä ero ei ollut noin suuri kuin valokuvassa mutta nähdään mitä tarkoitan, toisinsanoen näytön pitää olla jollaintavoin kalibroitu jotta voidaan edes alkaa kuvia muokkaamaan ja edistymistä näytöltä seuraten

        tuollaiseksi on spyder säätänyt oikeanpuoleisen näytön/koneen http://i1124.photobucket.com/albums/l563/Toni_Smolander/OikeaSpyder_zps170d2e3c.jpg

        tuossa tuo vasemmanpuoleinen kone/näyttö http://i1124.photobucket.com/albums/l563/Toni_Smolander/VasenSpyder_zpsee817040.jpg

        http://i1124.photobucket.com/albums/l563/Toni_Smolander/SpyderWhitePoint_zpsfbcdd182.jpg

        http://i1124.photobucket.com/albums/l563/Toni_Smolander/SpyderBrightness_zps9fb6cd2e.jpg

        nuo asetukset ennen FullCAL olivat Recommended

        tulosta pystyy muokkaamaankin ilman huoneen valaistuksen muuttamista säleverhojen sulkemista peittämällä tuon taaksepäin suuntautuvan silmän joka tarkkailee huoneen valaistusta, tämä esimerkiksi jos käyttää tv/näyttö laitetta jossa kuva on säädetty television katselua varten ja tietokoneella taas tv näyttö kuva olisi liian kirkas niin saa kirkkauden joka ei rasita silmiä helposti tietokoneella, toisinsanoen kalibroitipää luulee että huone on täyspimeä, onhan ohjelmassa säätöjä vaikka kuinka paljon mutta neuvoin helpoimman keinon

        toisinsanoen suosittelen edes tuollaisen (laatuluokan)hankkimista http://www.verkkokauppa.com/fi/product/56649/dfstx/ColorVision-DataColor-Spyder4Express-nayton-kalibrointilaite tuossa ei näytä olevan huoneen valon tunnistavaa silmää taaksepäin mutta varmaan toimii kuitenkin

        kun kalibrointilaitteen ostat niin sen on oltava kunnollinen ja tuo näyttäisi olevan se minkä voi jo ostaa tai sitten laittaa lisää rahaa mutta tuollakin jo pärjää


      • SDWad6

        Mikä on kunnollinen mittari? Pitääkö olla kolorimetri vai spektrometri? Onko kalliimpi halvempaa tarkempi?


    • Newbie4

      Sain jo poistettua kellertävän sävyn: kuva > säädöt > käyrät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe