Kuinka hengelliset laulut voivatkin antaa paljon. On lauluja uupuneille, langenneille, sairaille, on kiitos/ylistys lauluja Herralle jne... On muistettava ja sanouduttava irti maailman lauluista. muutenhan hengelliset laulut eivät voi avautua siinämäärin myöskin todella auttamaan uskovaa.
Laulut siunaavina!
5
53
Vastaukset
Psalmit olivat vanhan liiton Jumalan kansan virsikirja, UT:n aikanakin uskovat lauloivat niitä. Niistä löytyy suuri tunteiden kirjo ja monenlaiset elämäntilanteet. Itse olen sitä mieltä, että kristitty voi iloita taiteista, kuten musiikista, puhtaalla omallatunnolla, myös sellaisesta taiteesta joka ei keskity kristinuskoon.
- Vajavaistamusiikkimakua
Onko ns. uskovaiset niin "yksiniitisiä" ettei heille voi avautua, kuin määrätynlaiset laulut?
- lukkaritalonpoikakuppari
Miksi kuitenkin kaikkein parhaimmat totuudenlaulut on virsikirjasta poistettu, kuten tämäkin:
1. Jo vääryys vallan saapi
se huutaa taivaaseen,
se turmaa ennustaapi
vie kansat kurjuuteen.
Ken Herran oikeutta
nyt täällä julistaa,
ja ken vanhurskautta
nyt tahtois puolustaa?
2. Nyt viekas vilppi täällä
on noussut kunniaan,
on valhe vallan päällä
ja vääryys voimissaan.
Ei kuulla kurjan ääntä
ja köyhää sorretaan,
ja lainkin rikkaat vääntää
vääryyttä puoltamaan.
3. Kas, köyhän leivän syövät
nuo jumalattomat.
He viatonta lyövät
ja häntä vainoovat.
He kurjaa ahdistaapi
kuin käärme kiukussa,
korvansa tukkeaapi
tuon raukan huudoilta.
4. He armotonna veivät
osuudet orpojen.
He söivät lesken leivät,
on Herra nähnyt sen.
Hän vanhurskaasti kostaa
vääryydentekijät,
rankaisee ansiosta
nuo viekkaat ryöstäjät.
5. Vaan voitonpäivän kerran
vaivaiset näkevät,
vanhurskaus kun Herran
lyö väärät, väkevät.
Oi Herra, voimas näytä,
kansaasi armahda
ja hurskaan pyynnöt täytä
ja päästä vaivasta.
Haqvin Spegel (ruotsalainen) 1645-1714 - VäiskiVäinämöinen
Kalevalan päivän kunniaksi!
Laulut laiskana pitävi,
virret työtä viivyttävät. - okkigaam
Kun elämäni oli kaaoksessa useamman vuoden. Tein seuraavaa - Jos lähdin useammaksi vrk pois. Lauloin eteisssä 3 säkeistön: Siunaa Herra kotini anna sille armosi. Anna olla enkelein vartiana kodillein.
Koskaan mitää pahaa, varkautta tuhottuja esineitä etc. ei ollut tapahtunut. Vaikka mieheni piti ryyppy juhlia. Koti oli muuten siivouksen ja tuuletuksen tarpeessa.
Se oli kuin rukous. En ole uskossa, uskon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522