Amexin viitenumero

NewAmex

Löytyykö kortinhaltijoita täältä jotka voisivat avittaa. Kyse on tuoreesta kortista ja ensimmäistä laskua ei ole tullut. Onko laskun viitenumero aina sama eli voiko sitten kun sen saa tietoonsa ekasta laskusta maksaa aina omatoimisesti korttilaskua ennen uuden laskun tuloa? Käytäntö vaihtelee eri luottolaskuttajilla joillakin aina vaihtuu viite ja toisilla ei.

Sitten olen lukenut, että kortin käyttöraja on alussa melko alhainen. Jo yli 800e käytön kohdalla vaikka ostos olisi pieni saattaa tulla joku "soita Amexille viesti korttipäätteeseen" mitä tämä tarkoittaa käytännössä eli myyjäkö sinne soittaa vai?

Entä saako kortin käyttörajaa edes tietoonsa mitenkään jotta tietäisi milloin sinne pitäisi olla yhteydessä kun itse huomaa sen rajan olevan käsillä?

Miten muuten teillä käyttäjillä on kokemuksia kuinka käyttöraja nousee, käyttämällä korttia tarpeeksi?

Kiitos!

8

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dianne

      Tärkein pointti Amexin kortissa on se, että Amex ryöstää kauppiaita korkeilla prosentti-osuuksillaan ja sen vuoksi ainoastaan ne kauppiaat, joiden katteessa on todella paljon ilmaa, voivat tarjota maksua Amexilla. Amex on kauppiaalle se vihoviimeinen vaihtoehto, tulet kyllä huomaamaan.

      • amexx

        Amexin provisio on nykyään lähes sama, joka visa/masterissa menee.


    • NewAmex

      Kiitos vastauksesta mutta tämä ei auttanut varsinaiseen asiaan. Tiedän komission olevan korkeampi ja siksi mm. Elisa Shopit oli viimeisin jossa ei käynyt kortti. Silloin maksettiin muulla kortilla.

      On kuitenkin pakko sanoa, että eihän kukaan pakota Amexia hyväksymään.

      Mutta ainoaksi maksukortiksi tätä ei voi ottaa, se on totta.

    • NewAmex

      Löysinkin vanhan ketjun täältä jossa kerrottiin, että viitenumero olisi aina sama joka laskussa. Sen sitä onko laskun viitenumero luottokortin numeron en tiedä, voiko tosiaan olla näin?

    • Lankkupizza

      Mitäs jos kysyisit suoraan Amexin asiakaspalvelusta?

    • EiLuottokortti

      "Sitten olen lukenut, että kortin käyttöraja on alussa melko alhainen"

      Amexissa ei ole koskaan käyttörajaa, mutta suuremmissa ostoksissa varmistavat sinulta itseltäsi, oletko ostoksen tehnyt, ennen kuin hyväksyvät sen.

      Ja Amexhan ei ole sinänsä luottokortti, vaan maksuaikakortti, eli se "luotto" on maksettava aina kokonaan pois seuraavassa laskussa.

    • NewAmex

      Kyselin mutta en saanut vastausta joten laitoin viestiä sosiaalisen median kautta. Vastasivat, että kortin numero on viite mutta siihen lisätään jokin tarkistenumero perään eli ennen ekaa laskua ei voi tietää viitettä kokonaisuudessaan. Mutta sama viite säilyy jollei kortin numero vaihdu muuhun eli jatkossa samalla viitteellä voi maksaa laskua pois ennen laskun saapumista jos tarvetta/halua tms.

      Joo maksuaikakorttihan tämä on mutta vuodeksi katsotaan kokemuksia. Sinällään kätevä kortti koska ei mene mitään kuluja kun pitää maksaa kerralla eikä ole tarve luottokortille joka tämä ei ole vaikka luottoahan sekin on, että saa maksaa myöhemmin. Mutta joo maksuaikakorttihan on tarkalleen kyseessä.

      Kortin pisteet nyt on vähän miten on mutta onhan se tyhjää parempi kun samalla voi höylätä plussa tai s-bonusta ja saa täydentävän matkavakuutuksen kun maksaa matkat kortilla.

      Kun tarvetta ei ole luotolle eikä mene kuluja niin pistekikkailuahan tämä on myönnän.

      • Laskuri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe